Island přebarvuje silnice. Chce tím chránit ptáky a jinou zvěř

23 komentářů

J. Dravý
14. července • 13:00

Na některých zateplených domech u nás bývají namalovány siluety dravých ptáků, které prý plaší běžné ptactvo. Možná by stačilo pro účely plašení namalovat siluety dravců i na ten asfalt. Nebo tam ty siluety dravců rozmístit na nějaké tyčky podobně jako svislé dopravní značky. Když může fungovat plašení řidičů pomocí figurín policistů, tak by snad něco na podobném principu mohlo fungovat i na plašení ptactva.

Sarcasticus
13. července • 16:19

Možná tam dosud měli na některých těch silnicích tak malý provoz, že to ptáky při vyhřívání neplašilo? Pokud pak provoz někde vzrostl, tak ještě asi není dost velký na to, aby ptáky včas plašil, tzn. aby získali instinkt. že provoz pro ně znamená nebezpečí. Takže nakonec může nastat i situace, že ptáky začne plašit houstnoucí provoz a ne barva vozovky. Nicméně japonské řešení s hudbou by snad bylo účinnější, pokud by pták usedl na vozovku a silnice by ho ihned hudbou vyplašila. Nebo by tam mohli provoz zakázat úplně a nechat uzavřené silnice pouze pro ekologické vyhřívání ptactva? ;-)

Míra
13. července • 16:44

A takhle vypadají ti rybáci na silnici:
http://cz.depositphotos.com/82586458/stock-video-arct... ...

Mirek
14. července • 5:45

Tak to je potom jasné, zabere imitace trávy, tam se nevyskytují. "Ideální vzhled silnice pro řidiče." :-D

Míra
14. července • 9:07

Rozumím, mimikry - aby ptáci silnici nenašli :-))

Míra
13. července • 16:36

Ta japonská "silniční hudba" funguje na principu našich "bzučících" čar na krajnici.
http://www.bulvar.cz/zpivajici-silnice-slavna-... ...

Tom.B.
13. července • 12:58

Proč se to musí testovat rovnou na silnicích? To se reakce na barvy nedá vyzkoušet někde v přírodě?

bzzz
13. července • 14:24

Nebo v ZOO, ze?

Míra
13. července • 13:16

Nedá. Testuje se barevná silnice, ne barva samotná. Bude se posuzovat nejen vliv na zvířata, ale i na lidi (nebo obráceně? :-) ) a samozřejmě i na silnici samotnou (vlastnosti povrchu, degradace, opravitelnost,...)

Sir CHerokee
13. července • 15:15

Bude průser jak zjistí, že u každého zvířete je to jinak. Tak tam pak asi budou duhové cesty.... zeleným Islanďanům fakt je*e

vojacekr
13. července • 18:47

Nejste daleko od pravdy... takto to vypadalo minulý srpen v centru Rejkjavíku
http://tinypic.com/view.php...
Nevím proč, ale s testováním začali na gayích a lesbách.

Míra
13. července • 15:33

Já naopak oceňuju, že se snaží něco dělat, že jim to není jedno. Přebarvit silnici je relativně jednoduché a levné a pokud by se ukázalo že to funguje...

David
13. července • 11:31

Někde barevné nebo hrající silnice,my v Česku by jsme byli rádi kdyby nám na těch silnicích zadělali díry.

jarecek
13. července • 12:24

tak zrovna u clanku o islandskych silnicich bych si na nase pomery moc nestezoval. jejich "d1" na vychode plynule prechazi do desitek kilometru sotolinoveho pekla. a to nemluvim o rade vedlejsich, kde je to misty spis boj ridice o zivot - svuj i vozu. a to jsem se ani nepoustel na f-roads, i kdyz jsem byl awd :)jinak jsem tam za vikend urazil asi 2500 km a nevidel jsem na silnici ani zive, ani srazene. ale je fakt, ze traffic na kef vzrostl za poslednich cca pet let dvojnasobne a to se musi projevit. do takovyho golden circle uz ani nema smysl jezdit :-/

Sir CHerokee
13. července • 15:34

No zjevně nemají jiné starosti, když vymýšlejí takové ptákoviny

Míra
13. července • 16:02

Tobě je jedno když přejedeš nějaké zvíře?

Radon
13. července • 18:15

Jen pokud se mu pritom nic na aute nerozbije :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
XiXao
13. července • 23:16

Nejhorší srážka je srážka s blbcem, jak praví klasik.

Míra
13. července • 12:07

Jo, když pořád chceme další a další dálnice, tak se musíme smířit s tím, že na starých silnicích budou díry. Čím víc toho za půjčené peníze nastavíme, tím víc peněz pak spolkne i následná pravidelná údržba, na kterou nebudou peníze. Leda se ještě víc zadlužit. Co si vybereme?

Jig
13. července • 13:34

já bych vybral výstavbu nových silnic, ale tak aby je dělali pořádně a ne aby se každý rok museli opravovat - ač chápu motiv: postavíme to nekvalitně a pak to "jakoby" opravíme a budeme mít stále zajištěnou práci

mpolan
13. července • 12:10

Ono je to dvojsečné. Když v krizových úsecích konečně vzniknou ty dálnice, bude nižší zatížení na ostatních silnicích a nebude třeba tolik opravovat. Samozřejmě, to nezachrání silnice nižších tříd, kde to zkrátka asi už lepší nebude.

Míra
13. července • 12:29

Ano, to je částečně pravda, ale obecně čím víc toho mám, tím náročnější na peníze, ale i na čas a na lidi je údržba. Obzvlášť když nakupuju na dluh.

Míra
13. července • 12:36

U všeho existuje hranice, když už toho mám tolik, že údržbu přestanu stíhat.

Doporučujeme

Články odjinud