Irmscher Inspiro: bonbónek, jenž se rozjede na 240 km/h

Nejen Ženevou je v těchto dnech živ automobily posedlý člověk. Ve Stuttgartu Irmscher představil svůj retro roadster Inspiro.

Včerejším dnem uzavřel své brány věhlasný stuttgartský veletrh Retro Classics zaměřený na historická vozidla všech druhů a stáří a díly k nim. Otevřen byl s prvním veřejným dnem autosalonu v Ženevě a jde o jeden z nejvýznamnějších veletrhů svého druhu na světě, který se navíc může pochlubit bohatou tradicí. Nebývá zrovna zvykem, aby se tam prezentovaly nové automobily, ale roadster Inspiro vypadá tak dobře, že mu to odpustíme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Irmscher Inspiro jako moderní adaptace lehkých roadsterů minulosti

Ladičská společnost Irmscher se již několik dekád specializuje na tuning běžných evropských automobilů. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na první sety Opel Mokka Irmscher, ale Irmscher nabízí také kúry pro kompletní nabídku automobilů značky Chevrolet. Před čtyřmi lety byl představen lehký roadster Irmscher 7 Turbo, který jednoznačně následuje odkaz klasického britského modelu Lotus Super Seven.

Tuning | Lotus

Irmscher 7 Turbo: Lotus Seven stále žije

A právě srovnání s tímto strojem se vyloženě nabízí při pohledu na nejnovější model Irmscher Inspiro představený letos na Retro Classics ve Stuttgartu. Tato studie je údajně plně provozuschopná a vyniká pohotovostní hmotností 780 kg, což je jen nepatrně více než u Irmscheru 7 Turbo. Karoserie je lakována matově šedou barvou a interiér je opatřen sportovními sedadly a čalouněním rudou kůží Nappa.

Klepněte pro větší obrázek
Irmscher Inspiro

Konstrukce této stavby je údajně celá dílem společnosti Irmscher, takže podle všeho vychází z podobné techniky jako její 7 Turbo. Roadster Inspiro vyniká jednoduchými liniemi bez dveří a ochrannými oblouky za hlavovými opěrkami, vystupujícími blatníky a šikmo svisle sestavenými kulatými svítilnami vpředu i vzadu. Vůz nevypadá špatně, ale cílem kritiky bude zejména poněkud bizarní tvarování skloněné masky chladiče.

Design | Tuning | SUV | Opel | Premiéry

Opel Mokka v prvním ladění Irmscher

Devatenáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky s rozměrem 225/35 vpředu a 245/35 vzadu. Pod přední kapotou se skrývá zážehový šestiválec s výkonem 204 koní (150 kW) a jeho točivý moment se přenáší (jak jinak) na kola zadní nápravy. Podle tvrzení výrobce z 0 na 96 km/h zrychlí Irmscher Inspiro za 5,7 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků