Irmscher Inspiro: bonbónek, jenž se rozjede na 240 km/h

Nejen Ženevou je v těchto dnech živ automobily posedlý člověk. Ve Stuttgartu Irmscher představil svůj retro roadster Inspiro.

Včerejším dnem uzavřel své brány věhlasný stuttgartský veletrh Retro Classics zaměřený na historická vozidla všech druhů a stáří a díly k nim. Otevřen byl s prvním veřejným dnem autosalonu v Ženevě a jde o jeden z nejvýznamnějších veletrhů svého druhu na světě, který se navíc může pochlubit bohatou tradicí. Nebývá zrovna zvykem, aby se tam prezentovaly nové automobily, ale roadster Inspiro vypadá tak dobře, že mu to odpustíme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Irmscher Inspiro jako moderní adaptace lehkých roadsterů minulosti

Ladičská společnost Irmscher se již několik dekád specializuje na tuning běžných evropských automobilů. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na první sety Opel Mokka Irmscher, ale Irmscher nabízí také kúry pro kompletní nabídku automobilů značky Chevrolet. Před čtyřmi lety byl představen lehký roadster Irmscher 7 Turbo, který jednoznačně následuje odkaz klasického britského modelu Lotus Super Seven.

Tuning | Lotus

Irmscher 7 Turbo: Lotus Seven stále žije

A právě srovnání s tímto strojem se vyloženě nabízí při pohledu na nejnovější model Irmscher Inspiro představený letos na Retro Classics ve Stuttgartu. Tato studie je údajně plně provozuschopná a vyniká pohotovostní hmotností 780 kg, což je jen nepatrně více než u Irmscheru 7 Turbo. Karoserie je lakována matově šedou barvou a interiér je opatřen sportovními sedadly a čalouněním rudou kůží Nappa.

Klepněte pro větší obrázek
Irmscher Inspiro

Konstrukce této stavby je údajně celá dílem společnosti Irmscher, takže podle všeho vychází z podobné techniky jako její 7 Turbo. Roadster Inspiro vyniká jednoduchými liniemi bez dveří a ochrannými oblouky za hlavovými opěrkami, vystupujícími blatníky a šikmo svisle sestavenými kulatými svítilnami vpředu i vzadu. Vůz nevypadá špatně, ale cílem kritiky bude zejména poněkud bizarní tvarování skloněné masky chladiče.

Tuning | SUV | Premiéry | Design | Opel

Opel Mokka v prvním ladění Irmscher

Devatenáctipalcové ráfky obouvají pneumatiky s rozměrem 225/35 vpředu a 245/35 vzadu. Pod přední kapotou se skrývá zážehový šestiválec s výkonem 204 koní (150 kW) a jeho točivý moment se přenáší (jak jinak) na kola zadní nápravy. Podle tvrzení výrobce z 0 na 96 km/h zrychlí Irmscher Inspiro za 5,7 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků