Inženýři Nissanu si v dlouhé chvíli postavili Leaf s 48 kWh akumulátory

Není to tak dávno, co inženýři v automobilkách trávili své volno tím, že vylepšovali sériové modely, na kterých pracovali přes den. Tímhle způsobem se zrodilo hned několik aut, které dnes považujeme za automobilové legendy, namátkou třeba vůbec první generace Volkswagenu Golf GTI, Dodge Viper či BMW E30 Touring. Ani dnes přitom inženýři nemíří po pracovní době rovnou domů, ale svůj čas už tráví u trochu jiných aut. Minimálně u Nissanu.

Elektromobily | Volkswagen | Srovnávací testy | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Partička inženýrů z vývojového centra ve španělské Barceloně vyvinula prototyp s kódovým označením Cocoon, který odkazuje na stejnojmenný film. Auto vychází z elektrického Nissanu Leaf, který přišel o zadní sedadla a část interiéru, kde našly své místo další akumulátory. Celkem se kapacita zdvojnásobila, takže nově teď jejich Leaf nabídne 48 kWh.

A protože standardní model dokáže ujet až 200 kilometrů, měl by upravený kousek být schopný ujet zhruba 400 kilometrů. Záměrně píšeme zhruba, protože další akumulátory něco váží, což se na dojezdu bezesporu projeví.

Testy | Elektromobily | Nissan

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Prototyp se už stihl ukázat v rámci závodů ECOseries, kde pochopitelně nejde o rychlost, ale o co nejnižší spotřebu. Jedním autem ale práce inženýrů pravděpodobně neskončí. Spekuluje se, že příští generace Nissanu Leaf dostane mnohem větší akumulátory. Na výběr by mělo být hned několik variant, přičemž vrcholná by měla nabídnout až 60 kWh. Představit by se podle všeho měla už v průběhu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků