Inženýři Nissanu si v dlouhé chvíli postavili Leaf s 48 kWh akumulátory

Není to tak dávno, co inženýři v automobilkách trávili své volno tím, že vylepšovali sériové modely, na kterých pracovali přes den. Tímhle způsobem se zrodilo hned několik aut, které dnes považujeme za automobilové legendy, namátkou třeba vůbec první generace Volkswagenu Golf GTI, Dodge Viper či BMW E30 Touring. Ani dnes přitom inženýři nemíří po pracovní době rovnou domů, ale svůj čas už tráví u trochu jiných aut. Minimálně u Nissanu.

Elektromobily | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Partička inženýrů z vývojového centra ve španělské Barceloně vyvinula prototyp s kódovým označením Cocoon, který odkazuje na stejnojmenný film. Auto vychází z elektrického Nissanu Leaf, který přišel o zadní sedadla a část interiéru, kde našly své místo další akumulátory. Celkem se kapacita zdvojnásobila, takže nově teď jejich Leaf nabídne 48 kWh.

A protože standardní model dokáže ujet až 200 kilometrů, měl by upravený kousek být schopný ujet zhruba 400 kilometrů. Záměrně píšeme zhruba, protože další akumulátory něco váží, což se na dojezdu bezesporu projeví.

Testy | Elektromobily | Nissan

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Prototyp se už stihl ukázat v rámci závodů ECOseries, kde pochopitelně nejde o rychlost, ale o co nejnižší spotřebu. Jedním autem ale práce inženýrů pravděpodobně neskončí. Spekuluje se, že příští generace Nissanu Leaf dostane mnohem větší akumulátory. Na výběr by mělo být hned několik variant, přičemž vrcholná by měla nabídnout až 60 kWh. Představit by se podle všeho měla už v průběhu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 10 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků