dopravní expert Igor Sirota nám předvedl, za co je - jistě vysoce nadprůměrně - placen. Tak nějak podobně, jako všichni další experti a poradci, podle toho to taky v ČR dnes vypadá. Ale zajímavé je, že se i zde najdou obhájci těchto blábolů, nejspíš také stejně dobře placení za mizernou práci. Ti všichni nechtějí vidět, že neustálé zdražování všech životních nákladů, zvyšování daňové zátěže a dlouhodobá stagnace mezd nízko- a středněpříjmových skupin obyvatelstva vedou sice ke stárnutí vozového parku (což by ovšem na intenzitu dopravy nemělo mít zásadní vliv), ale hlavně k omezení jízd soukromých vozidel. Podvázání spotřeby a celé ekonomiky nekompetentními kroky vlády pod záminkou šetření (přečtěte si na konci roku, co v reálu "ušetřili") pak negativně ovlivňuje jak celou nákladní, tak v menší míře i autobusovou přepravu. V zásadě nám tupé vládní škrty a deformy ublíží více, než celá krize, a zadluženost nezlevní, ale zvýší.Známý, leč mediálně veeelmi neoblíbený fakt, že český pracující dostává za stejnou práci jen 25-30% mzdy ve srovnání se západní Evropou, ale platí za všechno vyšší ceny než tam, ten jaksi žádnému expertovi či poradci nevadí. A operovat skoro nic nevypovídající, byť mírně rostoucí průměrnou mzdou je už také poněkud trapné, zvláště, když na ni přes 70% pracujících ani zdaleka nedosáhne. Světová cena ropy aktuálně prudce padá, a o kolik se snížila na pumpách? Prostě - nemravná loupež za bílého dne všude, kam se člověk podívá, i proto pak musejí "experti" vymýšlet nesmyslné interpretace nepříjemné reality.
...nejlip udelate, kdyz prestanete psat. Muzete pak predstirat, ze jste uspesny aspon jako "sef", kdyz uz jako "redaktor" je to naprosta katastrofa.O zcela zrejmem duvodu stagnace dopravy uz sem napsali jini, ja jsem se zase podival po osobe "dopravniho experta" Siroty. Jako ostatni "experti" co jen blaboli nesmysly a jsou zcela mimo realitu, i pan Sirota uz sve predvedl. Toto se objevilo v reportazi o tom, ze v bazarech jsou casto smejdy. Hloupa reportaz o nicem take prispechala s nazory "expertu", jednim z nich byl prave pan Sirota:"Igor SIROTA, mluvčí ÚAMK: Se nespokojíte tím, že se podíváte jenom sem, ale snažíte se podívat úplně dospod, to znamená, ty plechy a na to všechno dole, protože to může být celé zrezlé. "WOW! To by jeden necekal, na to je potreba povolat experta!Pan Sirota nam take prinesl hluboke a objevne pravdy o dopadu stavu ceskych silnic na jejich uzivatele:„Nejčastější poškození vozidel spojené se špatným stavem vozovek se týká prasknutí a roztržení pneumatik. Dále pak dochází k poškození zavěšení kol, případně spodních dílů vozu, jako jsou výfuková potrubí a podobně,“ upozornil Sirota.Takhle se "vyrabi" experti. Nekdo necemu nerozumi, ale placat do medii mu jde a tak je z nej mluvci UAMK. Od toho uz je jen kruckem k pravemu nefalsovanemu "expertovi" pres dopravu. Kdyby na zacatku sehnal misto jako mluvci pekaren, bude z nej "expert pres potraviny" a nekde na lzidnesu nam bude sdelovat informace zasadniho charakteru o tom, ze i chleba muze ztvrdnout.Bohuzel, slovo "expert" prodelalo v poslednich par letech stejnou degeneraci jako "soudruh" za totace. Je z toho prave zasluhou takovych, jako je pan Sirota, pouha nadavka.
Naprostý souhlas. Stačí si porovnat, kolik stál benzín před pěti lety a kolik stojí dnes. Výsledek je jasný. A že stárne vozový park? O kolik? O měsíc, o půl roku? Průměrné stáří aut u nás je čtrnáct let a v Německu osm let. Na to, že je u nás běžný plat čtyřikrát menší než v Německu a náklady na provoz auta stejné, ne-li větší, myslím docela dobrý výsledek. Jinak ten blábol v článku nemohl dát dohromady normální člověk. Na to musí být prostě expert.
V porovnání ceny benzínu vs. průměrný plat (obojí před pěti lety) jsme na tom dnes +- stejně, těsně před jarním zdražením i o hodně líp.
Průměrný plat možná stoupl, ale u většiny obyčejných lidí se to nějak neprojevilo.
Jenze benzin neni to jedine, co lidi plati (podivej se treba na ceny bytu pred 5 lety a dnes - i po poklesu v roce 2008 je to casto porad dost spatne, hlavne tam, kde je obecne zajem; na dotovani zlodejin typu solarni energie, ktere zvedaji cenu za energie atd.) plus hraje roli psychologie - 35 kc/l uz je proste hodne.
Zároveň je otázkou nasycenost českého vozového parku vzhledem k příjmovým skupinám... o kolik víc lidí kteří jezdí dnes bude jezdit? Důchodci budou jezdit minimálně a studenti středně příjmových skupin taktéž...
Pokud se zdraží pivo a lidé přestávají chodit do hospody, jistě to bude tím, že lidé stárnou a už prostě tolik nechodí. A ani nemají v čem chodit, protože nových bot se neprodává tolik, co dřív.
+1 :-D:-D
smarja a neni to spis "pouze" drahym palivem?
Moje řeč, ale expert musí vymyslet něco expertního, aby si zasloužil plat. Že je to kvůli ceně paliva, to vidí jen obyčejnej uvažující člověk. :-D
V roce 2005 (předchozí sčítání) byla průměrná cena paliva 28,104 Kč, v roce 2010 30,875 Kč (zdroj: CCS). Tedy nominální nárůst o 9,86%, přičemž souhrnná inflace za roky 2005-2009 byla 15,28% (zdroj: ČSÚ). Takže tudy cesta nevede. Že ona by za to spíš mohla ta krize?Jinak souhlas s tím, že článek je hromada blábolů.
V úvodu článku se píše o letošní jarní bilanci, to už stál benzín 35 korun.....
Letošní jarní bilance je taky blábol. Letos se to jen zveřejnilo, sčítání probíhalo loni od května do října.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.