Intel se spojil s Toyotou, chce mít v automobilech Atomy

V malých mobilních zařízeních stále vládne ARM, stejně tak v populárních dotykových tabletech. Intel se proto snaží dostat svůj „úsporný“ procesor Atom i do dalších segmentů. Jeho hlavní segment – netbooky, se totiž příliš dobře neprodávají a jejich poptávka klesá.

Intel uzavřel dohodu se společností Toyota, která se zabývá výrobou automobilů. Cílem je výzkum různých forem informačních systémů uvnitř vozidla, které mohou být užitečné nejen v blízké, ale i vzdálené budoucnosti.

 

Trh s čipy pro automobily by mohl dle odhadů dosáhnout v roce 2018 až 8,7 miliard dolarů.

 

Samozřejmostí by tak měly být různé dotykové nebo hlasové technologie, včetně dalších počítačových možností. Google a další společnosti už delší dobu vyvíjejí automobily bez řidiče, dostatečný výpočetní výkon včetně mnoha moderních technologií jsou tak nutností. Jejich nasazení se bude nejspíše po vzoru mobilního segmentu podobat ucelené platformě. Takže kdo ví, třeba si jednou budeme stahovat aktualizace a aplikace i pro naše auto.

Zdroj: Živě
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků