Inovované Audi e-Tron: další krůček k civilu

13 komentářů

Martin
12. ledna • 17:56

"Oba motory vyvinou maximální výkon 150 kW (204 koní) a maximální točivý moment 2 650 Nm."
to by ma zaujimalo ako prisli k takemu tocivemu momentu... to by sa tie motory do tohto auta asi ani nezmestili :-D

Vana666
14. ledna • 12:40

můžou taky mít stálý převod napevno vestavěný uvnitř motoru
navenek se to pak bude chovat jako nízkootáčkový elektromotor s vysokým momentem

Martin
14. ledna • 13:00

je to mozne, ale jednoduchsie je dat asi prevod mimo motora.
a inak, vsetky takto vykonne elektromotory nebudu tocit viac ako par tisic ot/min (max tak do 3000-4000 ot/min podla mna)

Vana666
14. ledna • 15:19

Martin: převod mimo motor by asi dát mohli, ale to by se pak nemohli chlubit tak velkým momentem.Motor prý pohání kola už napřímo, bez dalšího převodu. Takže je to buď nějaký pomaloběžný speciál, nebo je v něm zabudovaný převod.Mimochodem 2000-3000 Nm na hnacích kolech má kdejaké auto. I stará Š120 měla na jedničku na kolech cca 1500Nm

Martin
14. ledna • 17:19

tak prevod medzi rotorom motora a kolesami urcite nejaky bude, ale kde ho dali vedia len oni ;-)

ka-r-los
12. ledna • 22:32

škoda, že moment elektrických strojů není zas tolik podmíněn velikostí;-)

(o:
13. ledna • 7:14

praveze moment elektrickych strojov velkostou podmieneny je ;-) a podobne to plati aj pre objem spalovacich motorov (ak nemiesame atmosfery s preplnovanymi motormi), aj ked tam je to komplikovanejsie...

JirkaSnake
12. ledna • 12:36

s tím bych nedojel ze západních čech ani do Pardubic, navíc je to nacpaný všim možným i nemožným, takže to bude stát velký prach. Podle mě to nemá smysl.

Dusan
12. ledna • 11:00

Auta s elektrickym pohonem jsou stale a jeste asi dlouho budou nepouzitelna. Dojezd 250km s 11 hodinovym nabijenim? To je pouzitelne tak na jizdu do prace a z prace, cimz to take konci. A to je docela malo, kdyz si vezmeme o kolik to bude drazsi nez normalni auto i s pripoctenim ceny benzinu na celou zivotnost auta.

CJ
12. ledna • 11:10

Suhlas. Takze cestujem z Bratislavy do Kosic, v polovici cesty zastavim, aby som to mohol 11 hodin nabijat :-D Namiesto 5 hodin to bude trvat 16...

-drb-
12. ledna • 18:37

Však to také není auto na dálkové jízdy, ale pouze na ty krátké trasy. Navíc bych počkal na výměnné stanice na baterky - časem se určitě dohodne jen několik standardních rozměrů a kapacit a výměna celého bloku baterií s kontrolou stavu nabití bude trvat maximálně pár minut stejně jako běžné tankování. Dobíjení ze zásuvky je opravdu jen "nouzovka" a navíc člověk potřebuje nějaký přívod, kde bude snadno zúčtovatelné, že nabíjel právě on, takže buď vlastní garáž nebo na nějakém sídlišti hooodně dlouhý kabel z okna (blbost) nebo nějaké dobíjecí stanice u každého parkovacího stání.eTron je frajeřinka, nic víc, ale svůj smysl má a své zákazníky si najde. Určitě je dobrý každý podobný počin, který postupně přinese rozšíření elektrických aut. Když pak časem budou běžně dostupná (cenově, šíří nabídky i podporou) miniauta pro dva až tři lidi do městského provozu, která by měla nějaká zvýhodnění pro vjezd do města, bylo by to skvělé.Na dálkové trasy bude ještě hodně dlouho výhodnější energie uskladněná v jiné podobě než zrovna v bateriích. Dlouho se bude držet spalovací motor a je jedno, jestli to bude v klasické podobě nebo v podobě nějakého hybridu (ať už s elektromotorem jako pomocným nebo lépe s elektromotorem, který přímo pohání auto a jednoduchý spalovací v optimálních otáčkách bude jen vyrábět elektřinu a teplo).

luba
12. ledna • 9:34

Moc se mi to líbí, ale když sem koukal na fotografii z interiéru.. Černý plastový páčky pod volantem u tak hezkýho auta, to je hnus..

bubel
12. ledna • 8:25

myslim ze tesla motors je tak 3 roky pred audi a este mozno aj za polovicne peniaze..

Doporučujeme

Články odjinud