Inovované Audi e-Tron: další krůček k civilu

Jenom čtyři měsíce stačily automobilce Audi na podstatné vylepšení svého konceptu e-Tron, který se poprvé ve své futuristické podobě ukázal na loňském frankfurtském autosalonu. Nové pojetí konceptu se už patrně přibližuje k avizované produkční verzi, která by se do prodejů měla dostat nejpozději v roce 2012. Novější e-Tron nyní přichází v „kompaktnějším balení“ a s trochu jiným pohonem, přičemž Audi chce opět zapůsobit maximálním točivým momentem, který však opravdu vypadá pěkně hlavně na papíře. K tomu ale trochu později.

Nyní se podívejme na rozměry, které jsou pro sériovou podobu mnohem přijatelnější. Svou délkou 3,93 m je model dokonce ještě kratší než TT, na šířku pak měří 1,78 m a na výšku 1,22 metru. Zatímco první e-Tron disponoval elektromotorem u každého jednoho kola, e-Tron 2 si musí vystačit pouze s dvěma, které jsou umístěny v zadní části a dokážou pracovat nezávisle na sobě. Oba motory vyvinou maximální výkon 150 kW (204 koní) a maximální točivý moment 2 650 Nm. Z dalších specifikací uveďme, že na zrychlení z nuly na 100 km/h postačí vozu 5,9 sekundy a vrcholem představení je maximální rychlost 200 km/h. Na plné nabití zvládne vůz ujet přibližně 250 km.

Stejně jako u předchozí verze, i tělo „dvojky“ je vyrobeno z lehkých kompozitních materiálů a hliníku, celková hmotnost se drží na hodnotě 1 350 kg, přičemž 399 kg váží pouze baterie, na jejichž plné nabití je potřeba zhruba 11 hodin a postačí na to běžná elektrická zásuvka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi e-Tron v novém hávu debutuje v Detroitu
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků