Inovované Audi e-Tron: další krůček k civilu

Jenom čtyři měsíce stačily automobilce Audi na podstatné vylepšení svého konceptu e-Tron, který se poprvé ve své futuristické podobě ukázal na loňském frankfurtském autosalonu. Nové pojetí konceptu se už patrně přibližuje k avizované produkční verzi, která by se do prodejů měla dostat nejpozději v roce 2012. Novější e-Tron nyní přichází v „kompaktnějším balení“ a s trochu jiným pohonem, přičemž Audi chce opět zapůsobit maximálním točivým momentem, který však opravdu vypadá pěkně hlavně na papíře. K tomu ale trochu později.

Nyní se podívejme na rozměry, které jsou pro sériovou podobu mnohem přijatelnější. Svou délkou 3,93 m je model dokonce ještě kratší než TT, na šířku pak měří 1,78 m a na výšku 1,22 metru. Zatímco první e-Tron disponoval elektromotorem u každého jednoho kola, e-Tron 2 si musí vystačit pouze s dvěma, které jsou umístěny v zadní části a dokážou pracovat nezávisle na sobě. Oba motory vyvinou maximální výkon 150 kW (204 koní) a maximální točivý moment 2 650 Nm. Z dalších specifikací uveďme, že na zrychlení z nuly na 100 km/h postačí vozu 5,9 sekundy a vrcholem představení je maximální rychlost 200 km/h. Na plné nabití zvládne vůz ujet přibližně 250 km.

Stejně jako u předchozí verze, i tělo „dvojky“ je vyrobeno z lehkých kompozitních materiálů a hliníku, celková hmotnost se drží na hodnotě 1 350 kg, přičemž 399 kg váží pouze baterie, na jejichž plné nabití je potřeba zhruba 11 hodin a postačí na to běžná elektrická zásuvka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi e-Tron v novém hávu debutuje v Detroitu
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků