INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Na světě je další z mnoha studií zaměřených na zkoumání délky denních cest v kontextu použití elektromobilu. O tu poslední se postaral Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), který své snažení uzavřel konstatováním, že běžný řidič nepotřebuje elektromobil s dojezdem větším než 160 km.

Testy | Elektromobily | Volkswagen | Hatchbacky

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Studie proběhla v Americe a vznikla kvůli optimalizaci sítě dobíjecích stanic, přičemž obsahuje data poskytnutá více než 36 000 řidiči. Drtivá většina z nich si údajně bohatě vystačí s autem, které nabízí dojezd 135 kilometrů. Během jednoho dne se pak průměrně najede přibližně 65 kilometrů. Což tedy znamená, že ráno nemusíte mít elektromobil plně nabitý, abyste se s ním večer v klidu vrátili a ještě měli rezervu.

Elektromobily | Volkswagen | Hatchbacky | První svezení

Právě testujeme: Volkswagen e-up!

Celkově studie považuje elektrická auta s dojezdem přes 160 kilometrů za zbytečná. Obecně je prý poptávka po větším dojezdu pouze kvůli falešnému pocitu stísněnosti, protože řidiči jsou v současnosti zvyklí u běžných motorů na dojezd větší než 500 km.

Testy | Elektromobily | Nissan

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu

Dobře si vzpomínáme na tiskové konference pořádané k uvádění různých elektromobilů a hybridů a na to, jak každá automobilka prezentovala své studie zaměřené na podobné téma, přičemž výsledek (kupodivu) vždy korespondoval s dojezdem, jaký to které auto nabízelo. Nicméně co se této poslední studie týká, dá se s ní souhlasit. Během testu VW e-up! nebyl s dojezdem problém ani v případech, kdy se s autem jezdil celý den po městě.

Technika | Elektromobily | Volkswagen | Hatchbacky

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Mimochodem na příští týden chystáme srovnávací test hned trojice elektromobilů, takže se na dojezd, dobíjení a další aspekty elektrických vozů opět podíváme více než důkladně.

Testy | Peugeot

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků