INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Na světě je další z mnoha studií zaměřených na zkoumání délky denních cest v kontextu použití elektromobilu. O tu poslední se postaral Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), který své snažení uzavřel konstatováním, že běžný řidič nepotřebuje elektromobil s dojezdem větším než 160 km.

Testy | Elektromobily | Hatchbacky | Volkswagen

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Studie proběhla v Americe a vznikla kvůli optimalizaci sítě dobíjecích stanic, přičemž obsahuje data poskytnutá více než 36 000 řidiči. Drtivá většina z nich si údajně bohatě vystačí s autem, které nabízí dojezd 135 kilometrů. Během jednoho dne se pak průměrně najede přibližně 65 kilometrů. Což tedy znamená, že ráno nemusíte mít elektromobil plně nabitý, abyste se s ním večer v klidu vrátili a ještě měli rezervu.

Elektromobily | Hatchbacky | Volkswagen | První svezení

Právě testujeme: Volkswagen e-up!

Celkově studie považuje elektrická auta s dojezdem přes 160 kilometrů za zbytečná. Obecně je prý poptávka po větším dojezdu pouze kvůli falešnému pocitu stísněnosti, protože řidiči jsou v současnosti zvyklí u běžných motorů na dojezd větší než 500 km.

Testy | Elektromobily | Nissan

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu

Dobře si vzpomínáme na tiskové konference pořádané k uvádění různých elektromobilů a hybridů a na to, jak každá automobilka prezentovala své studie zaměřené na podobné téma, přičemž výsledek (kupodivu) vždy korespondoval s dojezdem, jaký to které auto nabízelo. Nicméně co se této poslední studie týká, dá se s ní souhlasit. Během testu VW e-up! nebyl s dojezdem problém ani v případech, kdy se s autem jezdil celý den po městě.

Technika | Elektromobily | Hatchbacky | Volkswagen

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Mimochodem na příští týden chystáme srovnávací test hned trojice elektromobilů, takže se na dojezd, dobíjení a další aspekty elektrických vozů opět podíváme více než důkladně.

Testy | Peugeot

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků