Infiniti se vrací na český trh, v plné polní

Společnost Infiniti se opět pokouší vstoupit na náš trh. S kompletním sortimentem a atraktivními cenami. (české ceny všech modelů)

Podobně jako řada jiných luxusních automobilek, také Infiniti se o nástup do České republiky snažila již několikrát. O tom jsme vás informovali třeba na tomto místě. Zatím jediným zástupcem této značky u nás bude společnost Infiniti Centrum Praha, která v dubnu otevře svůj showroom v Průhonicích. Pokud tedy toužíte po „luxusním Nissanu”, budete si moci zanedlouho splnit svůj sen zcela oficiální cestou díky novému značkovému zastoupení se vším všudy. A to za poměrně velmi slušné ceny, které však byly počítány k datu vzniku tiskové informace a do dubna se ještě mohou změnit. V nabídce budou sedan, kupé a dvě SUV, ve všech případech značené nepříliš originální ani přehlednou alfanumerickou soustavou. Ale začněme trochu zeširoka.

Dvacetiletá historie, jedna platforma

Značka Infiniti vznikla přesně před dvaceti lety, aby na americkém trhu odlišila své skutečně exkluzivní vozy od konfekčních strojů mateřského koncernu Nissan. Jejím posláním bylo nabídnout to nejlepší, čeho je japonská automobilní škola v současnosti schopná. Z USA značka Infiniti expandovala do řady zemí, prodává se také v Kanadě, na Středním výhodě, v jižní Koreji, ale také v Rusku či na Ukrajině. Jen zájemci z domácího Japonska mají paradoxně zatím smůlu. Úkolem značky je postavit své luxusní vozy především proti firmám Lexus (Toyota) a Acura (Honda), které jsou taktéž luxusními odnožemi japonských „lidovek”.
 
Vozy Infiniti vycházejí z důvtipného modulárního konceptu jediné platformy, která může mít pohon zadních nebo všech kol a využívá jediného motoru. Je jím vidlicový šestiválec 3,7 l o výkonu 235 kW při 7 000 ot./min. a točivém momentu vrcholícím hodnotou 360 Nm/5 200 ot./min. Převodovka může mít šest stupňů a manuální řazení, pro zájemce o dvoupedálové ovládání je zde sedmistupňový „automat“. Dobrý nápad, ale na výběr nemáte nic jiného, napřesrok však bude tato pohonná jednotka doplněna třílitrovým šestiválcovým „nafťákem“, který na evropské zemědělce jistě udělá lepší dojem než mohutný šestiválec benzínový...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti G37 sedan

Osud má v ruce G37

U nás bude stěžejním modelem v nabídce Infiniti G37, jež se zde bude nabízet coby sedan a kupé. Oba vozy stojí na stejném rozvoru (2 850 mm), sedan je dlouhý 4 770 mm a kupé je o 110 milimetrů kratší. Vozy budou dodávány s pohonem zadních kol (u kupé s přiřizováním), u sedanu si můžete připlatit za pohon všech kol.

Sedan i kupé dosahují rychlosti 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,8 s, sedan s pohonem všech kol a standardní automatickou převodovkou pak jede „jen“ 240 km/h a zrychlí za rovných 6 s.

K dispozici budou tři výbavové stupně, ceny začínají na rovném milionu a končí na 1 202 200 Kč za nejlepší provedení kupé G37S. Očekávat můžeme již ve standardu sadu luxusních prvků včetně elektrického ovládání předních sedadel, multifunkčního volantu, audiosystému s měničem na 6CD či parkovacích senzorů vpředu i vzadu. V široké nabídce doplňkových výbav pak najdeme třeba adaptivní tempomat, elektricky ovládané střešní okno či multimediální paket.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti G37 kupé

EX37 zabojuje proti Němcům

Modelem EX37 se Infiniti snaží konkurovat lehkým SUV prémiových značek, a sice vozům GLK (Mercedes-Benz), X3 (BMW) a Q5 (Audi). Výbava tohoto typu je takřka shodná s typem G37, a to včetně pohonné jednotky. Díky ní řada EX37 zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosahuje rychlosti 240 km/h. Cena Infiniti EX37 je stanovena na 1 157 600 Kč, resp. 1 209 600 Kč v případě lepší verze EX37 GT. Připlatit lze třeba za adaptivní xenonové světlomety AFS, standardní výbavou je výše zmíněný sedmistupňový „automat“. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti EX37

Vrcholem nabídky bude řada velkého SUV FX, jež jako jediná bude mít k dispozici i jiný motor než šestiválec 3,7 l. Třešničkou na dortu se totiž stane osmiválec s objemem rovných pět litrů, výkonem 287 kW při 6 500 ot./min. a točivým momentem 500 Nm při 4 400 ot./min. Vozy FX37 a FX50 lze považovat za v současnosti jediného konkurenta novému BMW X6, čemuž odpovídá i rozsah výbavy, kterou lze zvláště v případě osmiválcového provedení za příplatek doplnit snad jen dojezdovým rezervním kolem.

Vozy FX jsou opatřeny tzv. „nanolakem“, který evokuje myšlenky na současný KITT (odvozený od Mustangu), a v praxi by měl pracovat podobně a zacelit drobné šrámy. Stroje Infiniti FX37 lze mít za ceny od 1 425 000 Kč, „pětilitr“ vás pak přijde na 1 855 000 Kč. Šestiválec zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dosáhne rychlosti 235 km/h, Osmiválec má pak maximálku omezenou na 250 km/h a jeho zrychlení je o rovnou vteřinu kratší. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti FX37
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti FX50
Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků