Právě probíhající autosalon v New Yorku světu představil i novou generaci velkého SUV Infiniti QX56.
Také v tomto případě se jedná o derivát aktuální řady Nissanu Armada a jde o rozměrný stroj zaměřený zejména na komfort svezení. V porovnání s novým, přeci jen na těžší podmínky střiženým Nissanem Patrol, který jsme vám zběžně představili na tomto místě, má být nové Infiniti QX56 luxusním, až osmimístným SUV. Přes své takřka mamutí rozměry by se měla novinka vyznačovat citelně nižší hmotností. Tento trend vládne světu, zvláště u těžkých SUV se stává dobrým prodejním artiklem (u tunu vážícího kompaktu toho již mnoho neušetříte), ale třeba konkurenční Volkswagen Touareg je ve své nové generaci o více než 200 kg lehčí než dosavadní model.
V porovnání s novou generací modelu QX56 byl předchozí typ v otázce svého vzhledu poněkud komplikovaný a neohrabaný a příliš si nezadal s exoty typu Hummer H2 nebo Cadillac Escalade EXT. Nový QX56 tuto skutečnost od základu mění a lze s jistým sebevědomím tvrdit, že novinka vypadá podstatně lépe. Jistý středovýchodní nádech zde zůstává, ale zkuste se při prohlídce připojených fotografií zamyslet: v kterém jiném stroji byste jako majitel ropných polí objížděl své vrty raději?
Značka Infiniti nový model QX56 označuje jako „soukromou osmimístnou stíhačku“. Zvláště při srovnání s novými typy Infiniti M37 a M56 nám nezbyde než připustit, že sučasné Infniti skutečně umí stavět prvotřídní interiéry. Obě zadní řady sedadel lze sklápět do roviny s podlahou zavazadelníku a v hlavových opěrkách sedadel předních se nachází monitory zábavního systému. Ale to jsme se až příliš zaměřili na komfortní prvky a prostorný interiér, řadu zákazníků však bude zajímat strojovna skrytá pod kapotou.
O pohon vozu Infiniti QX56, jenž si paradoxně i přes svůj ryze komfortní appeal zachovává samostatný podvozkový rám, se postará vidlicový zážehový osmiválec s objemem 5,6 l, přímým vstřikováním a proměnným časováním ventilů, jenž se v podstatě shoduje s pohonnou jednotkou použitou v sedanu M56, ale disponuje výkonem „pouhých“ 400 koní (293 kW), točivý moment zatím zůstává obestřen rouškou tajemství, zatímco spotřeba v americkém dálničním cyklu má činit slušných 11,8 l/100 km.
Za pozornost stojí také křížová soustava Hydraulic Body Motion Control, jež údajně až o 40% omezuje naklánění karosérie v zatáčkách díky řízenému přepouštění náplně tlumičů mezi pravým předním a levým zadním kolem a obráceně. Značka Infiniti této soustavě věří natolik, že uvádí, že se její QX56 v zatáčkách naklání méně než nové BMW řady 5 (což ovšem může být i tím, že nová „pětka” je měkká jak nikdy dříve...).
Novinka vstoupí do prodejů letos v létě, a sice za cenu shodnou s dosavadní generací (56 700 dolarů).
Infiniti QX56
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30