Sedan Infiniti určený pro evropský trh dostane čtyřválcový turbodiesel od Mercedesu. Značce má pomoci prosadit se mezi velmi tvrdou konkurencí prémiových sedanů, ve kterých teď navíc v Evropě čtyřválcové turbodiesely frčí hlavně kvůli nižším normovaným emisím a tedy nižším daním.
Infiniti Q70 je velikostí srovnatelné s Mercedesem třídy E, a od něj si také vypůjčí známý přeplňovaný čtyřválec 2,1 litru, který pod kapotou japonského vozu nabídne výkon 125 kW (170 k) a točivý moment kulatých 400 Nm, který bude k dispozici kdekoli mezi 1600 a 2800 ot./min. Infiniti jasně cílí především na fleetové zákazníky.
Turbodiesel bude vybaven i funkcí start/stop, ale tisková zpráva neuvádí, s jakou bude spojen převodovkou. Stejně tak si musíme počkat na definitivní dynamické parametry, ale stačí se podívat na Mercedes E 220 CDI a můžeme si udělat poměrně přesný obrázek.
Mercedes se dostane na stovku s manuálem za 8,7 sekundy, s automatem za 8,4 sekundy. Maximální rychlost je pak 228 km/h a spotřeba od 4,7 do 5,1 l/100 km. Sedan od Infiniti se tedy bude zřejmě pohybovat někde kolem těchto hodnot.
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30