Infiniti Q45 - japonské BMW

Značka Infiniti mířila hned od počátku vysoko, když se rozhodla, že se postaví BMW. Luxusní sedan Q45 měl být její hlavní zbraní

S první luxusní divizí přišla v USA na trh Honda (Acura), skutečný útok na evropské a americké luxusní značky následoval až s divizemi Lexus (Toyota) a Infiniti (Nissan).
Zatímco Lexus zacílil na Mercedes-Benz, vzala si značka Infiniti na mušku BMW.

Vlajkovou lodí značky Infiniti při jejím debutu v roce 1989 se stal luxusní osmiválcový sedan Q45 nabitý špičkovou technikou. Vozy Infiniti Q45 se vyráběly až do roku 2006 ve třech generacích, ale nejzajímavější a nejosobitější z nich je původní konstrukce z let 1989 až 1996 s interním označením G50.

V Japonsku byly k dispozici také varianty s prodlouženým rozvorem včetně reprezentační limuzíny Nissan President (HG50) postavené na technickém základu Infiniti Q45. Nissan President byl v roce 1993 prvním vozem vybaveným čelním airbagem pro cestující na zadních sedadlech.

Pokroková technika

První Infiniti Q45 zaujalo svou dynamikou a jízdními vlastnostmi. Zážehový osmiválec poskytoval ze zdvihového objemu 4,5 litru nejvyšší výkon 206 kW (280 k), který na zadní kola přenášela čtyřstupňová samočinná převodovka.

Podvozek se mohl pochlubit náročnou konstrukcí s víceprvkovou přední i zadní nápravou a samosvorným zadním diferenciálem s viskózní spojkou.

Některé modely byly vybaveny dokonce řízením všech kol HICAS a plně aktivním odpružením.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Postupný odklon od sportovního zaměření

Posádku rozmazloval luxusní interiér s koženým čalouněním, audiosystémem Bose, elektricky nastavitelnými sedadly vpředu s pamětí, elektricky nastavitelným volantem, elektronicky řízenou klimatizací a celou řadou dalších prvků. Modely pro japonský trh měly ještě bohatší výbavu, kterou značka Infiniti svým severoamerickým zákazníkům nedopřávala.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pro modelový rok 1994 následoval facelift, který přinesl klasickou masku chladiče místo původní uzavřené přídě, jež nebyla mnohými potenciálními zákazníky považována za dostatečně důstojnou pro luxusní automobil.

I to byl jeden z důvodů, proč Infiniti Q45 – byť technicky zajímavější – mohlo jen tiše závidět prodejní úspěchy svému rivalovi od Toyoty (Lexus LS). Reakcí bylo zaměření druhé generace vozů Infiniti Q45 představené pro modelový rok 1997 především na komfort, ale to už je jiná historie.

Klepněte pro větší obrázek

 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků