Infiniti Q30: prémiový kompakt nového typu

„Aktivní kompaktní model“ Infiniti Q30, představovaný 15. září letošního roku ve světové premiéře na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu, je novým typem prémiového vozu pro nový typ zákazníků. Q30, coby reprezentant debutového vstupu automobilky Infiniti do rychle rostoucího globálního segmentu prémiových kompaktů, sehraje významnou roli v rámci plnění vlastní mise na poli celosvětového růstu.

Model Q30, koncipovaný pro novou generaci zákazníků odmítajících klasifikaci podle volby typu karoserie, svým smělým charakterem a odvážnými tvary zpochybňuje již zažité konvence. Model se věrně drží charakteristických designových prvků původního konceptu z roku 2013 a je sám o sobě ukázkou designově zaměřeného přístupu Infiniti k vývoji produktů se zohledněním potřeb zákazníků. K celkovému designu, jenž si bezesporu získá pozornost okolí, přispívá nekonvenční postoj a asymetricky pojatý interiér.

Týmy vývojářů pracujících na Q30 se rozhodly přistoupit k technickému řešení vskutku komplexně, a tak mohl vzniknout vůz pyšnící se mimořádnými jízdními vlastnostmi a ovladatelností. Díky svým všestranným proporcím, sebejisté dynamice a intuitivním technologiím působí jako velmi pohodlný, ale současně i „připravený vydat se kamkoli“.

Kromě základní varianty budou v nabídce i dvě zakázkové verze Q30 označované ‘Premium’ a ‘Sport’. Každá bude zhmotňovat jedinečnou osobnost, ať již z pohledu designu, rozměrů nebo jízdních schopností, a nabídne tak zájemcům o prémiový kompaktní model možnosti odpovídající jejich osobním potřebám a preferencím.

„Q30 zaujme výrazným vizuálním projevem prostřednictvím svého plasticky pojatého exteriéru – jenž připomíná koncepční vůz – nekonvenčního postoje a asymetrického pojetí kabiny. Vůz byl konstruován na základě náročných standardů, aby nabídl požitek z jízdy typický pro vozy Infiniti. Q30 urychlí strategii automobilky stát se předním světovým výrobcem prémiových vozů.“

Roland Krueger, prezident Infiniti

Q30 hraje klíčovou roli v plánech globálního růstu automobilky Infiniti

Premiéra „aktivního kompaktního modelu“ Q30 přichází v době ohromných příležitostí pro značku Infiniti a sehraje klíčovou roli v celosvětovém růstu a posilování přítomnosti této značky v hlavních prodejních regionech.

Infiniti během prvních osmi měsíců letošního roku prodalo celosvětově rekordních 136 700 vozů, což představuje meziroční nárůst o 14 %. Značka dále dosáhla rekordních prodejů v Číně, Asii a Oceánii a regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika).

Za samotný srpen pak Infiniti vykázalo celosvětové prodeje v objemu 16 900 nových vozů, což je nárůst o 19 % ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku. Automobilka tak oslavila nejúspěšnější srpnové výsledky v historii značky Infiniti a současně zaznamenala 12 po sobě jsoucích měsíců s rekordními prodeji. Rekordně vysokých prodejů značka dosáhla na mnoha klíčových trzích, např. v Austrálii, Kanadě, Číně, Latinské Americe, Mexiku, Jihoafrické republice a zemích západní Evropy.

„Tyto mimořádné výsledky jsou pevným základem našeho budoucího růstu, celosvětově i v klíčových regionech, přičemž uvedení modelu Q30 znamená, že máme dobré předpoklady v tomto trendu úspěšně pokračovat.“

Roland Krueger, prezident Infiniti

Q30 je pro značku Infiniti optimální platformou k dosažení stanovených cílů na klíčových trzích po celém světě. Stane se vůbec prvním modelem Infiniti vyráběným v Evropě – v modernizovaném výrobním závodu v britském Sunderlandu. Díky rozšíření závodu na celkových více než 25 tisíc m2 plochy, které si vyžádalo investice v objemu 250 milionů liber, získalo Infiniti výrobní kapacity schopné uspokojit mimořádné nároky produkce prémiových vozů. Nedávno byl úspěšně dokončen náborový program, a tak díky zahájení výroby Q30 vzniklo více než 300 nových pracovních míst.

Q30 je prvním krokem v plánu Infiniti rozšiřovat svoji produktovou řadu

Uvedením „aktivního kompaktního modelu“ Q30 dostálo Infiniti svému slibu rozšířit a aktualizovat nabídku svých produktů v nových prémiových segmentech trhu.

Model Q30, jednoznačně odkazující na koncept odhalený roku 2013 na autosalonu ve Frankfurtu, je výsledkem vlastního vývoje coby vůz navržený a zkonstruovaný dle nejpřísnějších standardů automobilky Infiniti.

„Q30 je příkladem zasazení Infiniti nabídnout širší řadu prémiových produktů v nových segmentech trhu a spadá do období intenzivního uvádění nových produktů, kdy ještě rozšíříme naši nabídku s cílem oslovit vyšší počet zákazníků.“

Roland Krueger, prezident Infiniti

Automobilka Infiniti přichází s novým produktem v ideálním období, neboť podle statistik patří segment prémiových kompaktních modelů celosvětově mezi nejrychleji rostoucí ze všech a koncem této dekády bude pravděpodobně v růstové trajektorii pokračovat.

Infiniti poprvé vstupuje do segmentu kompaktních vozů

„Aktivní kompaktní model“ Q30 je v rámci automobilky prvním vozem svého druhu, přičemž Infiniti se rozhodlo k tomuto vozu přistoupit směle a s vysokými ambicemi. Nezvykle tvarovaný zvýšený model popírá veškeré zažité kategorie. Svým expresivním ztvárněním míří především na zájemce o prémiový vůz pro individuální pohyb ve městě.

„Od samotného počátku vývoje tohoto produktu bylo zřejmé, že Q30 znamená pro Infiniti mimořádnou příležitost. Vycházeli jsme z myšlenky stvořit vůz reagující na nástup nové generace zájemců o prémiový vůz.“

Francois Bancon, viceprezident Infiniti pro produktovou strategii

Model Q30, spojující jedinečné rozměrové parametry s proporcemi připomínajícími kupé, sděluje světu ‘připraven vydat se kamkoli’, ale současně si zachovává charakter ‘doma ve městě’ – čímž se stává optimální volbou pro všechny zájemce toužící po jedinečných zkušenostech.

Nová skupina zájemců o prémiové vozy zahrnuje generace X a Y. Z pohledu těchto zákazníků je vůz nástrojem k vyjádření vlastní osobnosti, nikoli společenského statutu, a trvají proto na určování svých vlastních standardů prostřednictvím jedinečných produktů stojících mimo zažité kategorie. Pro tyto klienty je pak personalizace značky prostředkem k individuálnímu vyjádření – s přístupem ‘vyrobeno pro mne’, jenž je základem nového luxusu.

S cílem uspokojit tyto požadavky pak všechna rozhodnutí při vývoji Q30 stavěla na individuálních potřebách. Individuální úpravu například umožňují litá kola, kde se uplatňuje proces řezání laserem, dovolující přesné nanesení dekorativního laku dle vlastní volby. Uvedený proces je natolik přesný, že zakázkové barevné čáry mohou být tenké pouhých 0,3 mm, což dává prostor ke skutečně vysoce individuálním úpravám.

Kromě individuálních úprav Q30 je zde i mimořádná úroveň kvality vnímané zákazníkem, naplňující očekávání a vysoké standardy zájemců o vůz v segmentu prémiových kompaktů. Všechny výbavové stupně charakterizuje špičkové řemeslné zpracování a dokonalé provedení povrchů, a to na pohled i na omak. Například matně chromové dekory (namísto plastu připomínajícího chrom) evokují uvnitř Q30 pocit „chladný na dotek“, a to i za vysokých teplot; konzistentní použití černě lakovaných dekorů kolem podběhů kol a na prazích karoserie zdůrazňuje zvýšený postoj Q30 a přispívá k výraznému a nepřehlédnutelnému vzhledu tohoto vozu.

Q30 vyznává designový přístup a razí si svoji jedinečnou cestu

„Aktivní kompaktní model“ Q30 se věrně drží charakteristických designových prvků původního konceptu z roku 2013 a je sám o sobě ukázkou designově zaměřeného přístupu Infiniti k vývoji produktů.

„Infiniti je vyjádřením designu. Usilujeme o to, aby naši zákazníci v plastických a atletických tvarech našich vozů cítili dotek umělcovy ruky. Design modelu Q30 staví na nezkrotných charakteristických křivkách a plastických tvarech, které evokují dojem lidské pokožky napnuté přes svaly a kosti. Výsledkem je pak bezděčný pocit harmonického ztvárnění, jenž každý ocení již na první pohled.“

Alfonso Albaisa, výkonný ředitel Infiniti pro design

Důležitou odlišující charakteristikou z hlediska designu Q30 je kombinace zvýšeného postoje a celkové výšky, která je srovnatelná s jinými modely v tradičním segmentu kompaktů (1495 mm u základní verze a varianty Premium, resp. 1475 mm u provedení Sport). Výsledkem je velmi nápadná silueta připomínající kupé, kterou ještě akcentuje zmenšené boční prosklení.

Q30 přebírá charakteristické designové rysy Infiniti a přetváří je do nových dynamických tvarů. Například maska chladiče se zdvojenou klenbou a prostorovým rastrem pochází z modelu Q50, zde s plynulejší návazností na světlomety. Nápadné a nezkrotné křivky ubíhají od charakteristické kapoty s dvojitým obloukem přes blatníky a napříč celou karoserií k výrazným „ramenům“ v zadní části vozu. Typický C-sloupek opisuje oblouk ve tvaru srpku směrem vpřed, čímž evokuje pohyb i u stojícího vozidla. Celkový vizuální dopad ještě zdůrazňuje kontrast zvýšeného postoje a dlouhé, nízko položené linie střechy, která při pohledu z boku formuje elegantní siluetu připomínající karosářské provedení shooting brake.

Nad základní verzí Q30 stojí dva výbavové stupně ‘Premium’ a ‘Sport’, umožňující ještě lépe vyjádřit vlastní osobnost prostřednictvím designu exteriéru.

Q30 Premium nabízí přední mlhová LED světla, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie a zdvojené chromové koncovky výfuku obdélníkového tvaru. K markantnímu vzhledu verze Premium přispívají i 18" litá kola.

Čelní partie Q30 Sport se mírně odlišují úhledným tvarováním specifického nárazníku a masky chladiče vyvedené v leskle černém tónu. Speciální prahy karoserie, barevně sladěné se zbytkem vozu, propůjčují vozu markantní vzhled evokující pohyb. Sportovní zadní nárazník zaujme dvojitými koncovkami výfuku obdélníkového tvaru v tmavém chromovém tónu. Sebejistému vzhledu verze Sport napomáhají 19" litá kola.

Zvýšený postoj Q30 Premium (170 mm u přední nápravy) přináší i vyšší posaz (531 mm), což usnadňuje nastupování a vystupování. Přední A-sloupek je záměrně koncipován jako štíhlý s ohledem na lepší výhled z vozu a jistější pocit při řízení. Pro Q30 Sport je typický o něco nižší postoj (155 mm u přední nápravy) v zájmu agilní jízdy a příkladné ovladatelnosti.

Karoserie Q30 odkazující na styl kupé je v příkrém kontrastu s velkým vnitřním prostorem a funkčností. Kabina nabídne konkurenceschopné rozměrové parametry, což platí zejména pro zavazadlový prostor o objemu 368 litrů (metodika VDA), jenž se řadí v segmentu prémiových kompaktů mezi největší.

„Q30 není mladším bratříčkem nebo sestřičkou jiných modelů řazených do větších segmentů – tento vůz se vyznačuje jedinečným postojem a tvary, ze kterých čiší nenucenost a nezávislý duch, jímž se může prokázat pouze samotný majitel.“

Alfonso Albaisa, výkonný ředitel Infiniti pro design

Odvážný přístup návrhářů Infiniti pokračuje i v interiéru Q30, kde se zákazníci mohou těšit na expresivní zpracování popírající tradiční standardy symetrie uplatňované při návrhu automobilů.

Nádherně stylizované asymetrické povrchy staví na vlnění a dynamických křivkách, které se oddělují a ubíhají směrem pryč od pracoviště řidiče. Zmíněná nesouměrnost mění konvenční způsob vnímání prostoru pro cestující a vytváří příjemné prostředí k trávení času.

„Infiniti chce nabídnout takové prostředí, ve kterém si řidič naplno vychutná požitek z jízdy a cestující se budou cítit uvolněně díky otevřenému a esteticky příjemnému prostoru. Všichni na palubě ocení vysokou úroveň uměleckého zpracování plynulých asymetrických křivek.“

Alfonso Albaisa, výkonný ředitel Infiniti pro design

Možnosti personalizace a vyjádření vlastního stylu pak dávají interiérové úpravy na přání zákazníka. Provedení ‘City Black’ kombinuje černé čalounění se stehováním v nachovém tónu, což je ideální volbou pro městský charakter navyklý nočnímu životu. Varianta ‘Cafe Teak’ staví na vytříbeném čalounění v kombinaci černé a hnědé s černým stehováním, a nabízí tak moderní obměnu tradičních interiérů v prémiovém segmentu. ‘Gallery White’ propůjčuje Q30 módní a vysoce kontrastní vzhled, definovaný spojením bílé kůže s červenými akcenty. Všechny tři ‘designové’ úpravy zdůrazňují mimořádný interiér Q30 a ještě zvyšují atraktivitu modelu z pohledu svobodomyslných zájemců o prémiový vůz, toužících po novém a kreativním přístupu k návrhu kabiny.

Návrháři Infiniti ve snaze nabídnout moderní a luxusní kabinu dále zvolili ty nejkvalitnější materiály a postupy. Nejvýraznější části interiéru, jako jsou např. výplně dveří nebo loketní opěrka mezi sedadly, jsou obloženy mimořádně jemným materiálem příjemným na dotek; u potahu střechy a na sloupcích kabiny se zase uplatnil nový italský materiál ‘Dinamica®’ připomínající semiš, stále častěji používaný těmi nejlepšími módními návrháři.

K celkovému pohodlí uvnitř Q30 přispívá utlumení hluku. Specialisté Infiniti na akustiku při měření kvality konverzace cestujících za jízdy pracovali s oficiálně uznávaným „indexem srozumitelnosti řeči“, coby standardní metodou měření úrovně hlasu srozumitelně přenášeného v prostoru. Při rychlosti 120 km/h tak Q30 nabídne o 10 % lepší akustické parametry než nejlepší konkurence v daném segmentu.

K mimořádně tichému prostředí v kabině napomáhá i technologie ANC (Active Noise Cancellation), která prostřednictvím čtveřice reproduktorů vytváří zvukové vlny, které neutralizují dunění (rezonanci) původem od vznětového motoru 2,2 litru. Dopady nežádoucího hluku od motoru nebo zvenčí potlačují i protihlukové materiály. Uzavřené profily karoserie s velmi tuhou konstrukcí chrání cestující v Q30 před nepříjemným hlukem způsobovaným výmoly nebo nerovnostmi na vozovce.

K ještě vyššímu pohodlí uvnitř vozu přispívá pokroková konstrukce sedadel. Opěradla sedadel byla pečlivě navržena tak, aby opisovala zakřivení páteře a nabídla stabilní oporu, aniž by způsobovala nadměrný tlak na zádové svaly. Širší tvarování anatomických sedadel rovnoměrněji rozkládá hmotnost pasažéra, zatímco měkký materiál sedáků zajišťuje lepší oporu a pohodlí. Vlastní testování návrhářů Infiniti ukázalo, že zádová část sedadel Q30 rozkládá váhu účinněji než v případě konkurenčních modelů v daném segmentu.

Pro řidiče, kteří chtějí v interiéru Q30 evokovat dynamičtější atmosféru, jsou k dispozici sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy (poprvé u značky Infiniti), s možností nastavování v osmi směrech a s elektricky seřiditelnou bederní opěrou páteře. Q30 Sport pak nabídne kůží obšitý zploštělý volant a hliníkové pedály k umocnění požitku z jízdy.

U některých výbavových stupňů si řidiči mohou vychutnávat sportovní schopnosti Q30 prostřednictvím technologie Active Sound Enhancement, která průběžně monitoruje akceleraci a zařazený převodový stupeň s cílem vyhladit kolísání zvuku motoru a poskytnout při akceleraci atraktivní akustický doprovod.

Sebejistá dynamika pro ucelený požitek z jízdy

„Aktivní kompaktní model“ Q30 poskytuje požitek z dynamické jízdy, který je jedinečným znakem vozů značky Infiniti. Vývoj modelu byl zahájen v technickém středisku značky v Japonsku a posléze se přesunul do Evropy k dokončení vývoje a testování vozu. Do vývoje modelu se zapojilo celkem přes 750 konstruktérů Infiniti z Japonska a Evropy.

„Všechny mechanické aspekty vozu byly odladěny v naprosté harmonii, aby Q30 fungovalo jako dokonalý celek a přinášelo komplexní požitek z atraktivní a intuitivní jízdy. Výsledkem je pak konzistentní projev mimořádných jízdních schopností.“

Grahame Cornforth, hlavní konstruktér vozů Infiniti

Prioritou konstruktérů Infiniti bylo dosáhnout optimální rovnováhy mezi kvalitou jízdy a ovladatelností. Vůz vykazuje mimořádnou jízdní stabilitu díky speciálně odladěným tlumičům – technici otestovali na prototypech přes 50 různých variant s cílem najít optimální nastavení. Za každé situace byl přitom zachován hladký jízdní projev. Vyšší tuhost karoserie rovněž zlepšuje jízdní vlastnosti a odbourává nepříjemné pocity a akustické ruchy, takže za volantem Q30 řidič pociťuje plnou kontrolu, o čemž se přesvědčuje i sluchem.

Konstruktéři Infiniti navrhli odpružení jako poddajné a pohodlné, aniž by však obětovali agilitu. Speciální odladění se dotklo účinku tlumičů i míry propružení. Přední vzpěry McPherson pak nabízejí správné parametry sladěné s rozměry a hmotností Q30, zatímco zavěšení zadních kol typu multilink zprostředkuje přesné vedení kol za všech jízdních podmínek.

Řízení Q30 bylo odladěno tak, aby zajistilo konzistentní a čitelnou zpětnou vazbu díky intuitivní regulaci podle rychlosti jízdy. Lehká a pohotová odezva usnadňuje vedení vozu v hustém provozu a rušném městském prostředí, což zmírňuje stres i únavu řidiče, zatímco postupný nárůst odporu kladeného volantem úměrně rychlosti jízdy napomáhá k vyšší jistotě řidiče a lepší kontrole nad vozem.

„Q30 nabízí výborné řízení, které ještě zlepšuje kvalitu jízdy a pocit kontroly, stejně tak jako odladěný podvozek a celkovou odezvu jasně odkazující na tradice značky Infiniti. Díky tomuto nastavení pak vůz evokuje pocit stability a pevné kontroly, což dokládá např. schopnost Q30 sebejistě a správně zvolit úhel nájezdu do zatáčky nebo přesně se držet zvolené trajektorie při průjezdu zatáčkou.“

Grahame Cornforth, hlavní konstruktér vozů Infiniti

Nastavení podvozku Q30 (v závislosti na výbavovém stupni) propůjčuje vozu jedinečné jízdní schopnosti. Základní varianta a provedení Premium jsou ideální k překonávání různorodých povrchů v městském prostředí, neboť jejich podvozek je nastaven tak, aby co nejlépe potlačoval vibrace a projevy nekultivovanosti pocházející od vozovky.

Verze Q30 Sport, snížená o 15 mm oproti základní verzi i variantě Premium, disponuje o něco tužším nastavením, které znamená stabilnější kontrolu a menší náklony karoserie, avšak bez negativních dopadů na pohodlí. Výbavový stupeň Sport byl koncipován tak, aby zajistil pohodlné každodenní použití a současně i požitek z intuitivní jízdy.

V nabídce je několik pohonných jednotek odladěných tak, aby co nejlépe zprostředkovaly přenos výkonu. V základní verzi je k dispozici jednotka 1,6 litru naladěná na 90 kW (120 k) nebo 115 kW (154 k), ke které se připojí i vznětové agregáty, jmenovitě 1,5 litru a 2,2 litru, v obou případech čtyřválce disponující výkonem 80 kW (107 k), resp. 125 kW (168 k).

K uvedeným variantám pohonu se pak u provedení Premium a Sport nabízí zážehový čtyřválec 2,0 litru o výkonu 155 kW (208 k). 

Sedmistupňový dvouspojkový automat zajišťuje zcela hladké změny převodových stupňů. Díky dvojici spojek systém inteligentně předvolí další očekávaný převodový stupeň, který je tak podle potřeby okamžitě k dispozici; v režimu ručního řazení pomocí páček pod volantem může řidič sám volit převody podle chuti. Dobře zvolené odstupňování převodů s rovnoměrným nástupem výkonu je příslibem pohodlné akcelerace, ať již při poklidné nebo svižné jízdě. Systém rovněž zaručuje rychlé a pružné změny převodových stupňů v plně automatickém režimu i při řazení pomocí páček pod volantem. Při přeřazování nedochází prakticky k žádnému přerušení tahu motoru, a tak jsou potlačeny trhavé projevy během řazení pod plynem.

K dispozici bude i šestistupňová manuální převodovka a automatická dvouspojková převodovka se sedmi stupni.

Přenos výkonu je u všech motorů zcela hladký a současně agilní, neboť snahou techniků Infiniti bylo zajistit, aby Q30 skýtalo promptní a působivou akceleraci – s dostatečnou výkonovou rezervou ve chvílích, kdy je to nejvíce potřeba, aby řidič za volantem nikdy neztrácel jistotu. K pocitům plné kontroly přispívá snadné dávkování plynu, díky kterému řidič intuitivně cítí, jak by měl své Q30 optimálně rozpohybovat.

Q30 nabízí širokou škálu intuitivních technologií k dalšímu zvýšení požitku za volantem a maximální bezpečnosti všech cestujících. Patří sem mj.: automatický parkovací asistent se systémem sledování okolí vozidla (AVM) a funkcí rozpoznávání pohybujících se objektů (MOD), díky němuž se parkování s Q30 v rámci prémiových kompaktních řadí mezi nejsnazší; funkce pro sledování slepých úhlů (Blind Spot Warning) přinášející větší bezpečnost a jistotu při rychlejší jízdě díky upozorňování na jiná vozidla mimo zorné pole řidiče; prediktivní varování před čelní srážkou se systémem nouzového brzdění (Forward Emergency Braking), snižující stres za jízdy v hustém provozu nebo ve městě; automatická dálková světla, jakožto vysoce intuitivní technologie ke zvýšení bezpečnosti a jistoty za jízdy v noci; a adaptivní tempomat (ICC) udržující bezpečný odstup za vozidlem jedoucím vpředu v zájmu bezpečné a uvolněné jízdy.

Díky speciální technologii pokovování se podařilo dosáhnout toho, aby paprsky radaru adaptivního tempomatu (ICC) procházely i skrz logo Infiniti (u značky použito poprvé).

Již zavedený systém palubního infotainmentu InTouch od Infiniti, poprvé představený společně s průkopníkem Q50, byl pro Q30 dále vylepšen a modernizován, a nabízí tak řidiči intuitivní ovládání (připomínající práci s tabletem) prostřednictvím pohodlného rozhraní HMI (Human Machine Interface).

Prodej „aktivního kompaktního modelu“ Infiniti Q30 bude na vybraných trzích zahájen ještě v roce 2015.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků