Při vstupu značky Infiniti do Evropy bylo jen otázkou času, kdy se bude muset pochlubit vznětovým motorem. A je to zde.
Když koncern Nissan rozhodnul o rozšíření teritoriální působnosti své prestižní značky Infiniti, musel zákonitě počítat i s uvedením dieselů, které v Evropě i mezi luxusními značkami hrají důležitou roli, a to zvláště ve třídách těžkých crossoverů a SUV.
Tato chvíle nyní přišla a značka Infiniti představuje první vznětový motor ve své historii. Je jím vidlicový šestiválec s označením V9X a objemem tří litrů, jenž se ještě letos objeví pod kapotami SUV EX a FX a sedanu M. Pohonná jednotka vznikla přímo v Evropě pod rukama konstruktérů značek Infiniti, Nissan a Renault a má být schopna zástavby do modelů s pohonem předních, zadních i všech kol. Vyrábět se bude v továrně Cleon nacházející se zhruba 100 km západně od Paříže.
Původní motor slavil svoji premiéru na předloňském pařížském autosalonu pod kapotou Renaultu Laguna Coupe a označením 3,0 V6 dCi, kde byl naladěn na 235 koní (172 kW) a 450 Nm. Oproti této verzi určené výhradně vozům s předním pohonem se jendotka v provedení Infiniti vyznačuje řadou dílčích modifikací. Pozměněny byly samotný blok i klikový hřídel, přepracovány jsou sací i výfukový trakt včetně systému recirkulace výfukových plynů a katalyzátoru, přeplňovací dmychadlo či olejová vana. Podle tvrzení značky Infiniti se zároveň motor svým celkovým odladěním vyznačuje zlepšenou odezvou na pokyny řidiče.
V modelech EX30d a FX30d dosahuje tento třílitr výkonu 238 koní (174 kW) a točivého momentu 550 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min., přičemž 500 Nm je dostupných již od 1 500 ot./min. Otáčky, v jakých je dosahován maximální výkon, bohužel Infiniti nezveřejnilo, soudě dle vyššího točivého momentu v nízkých otáčkách bude zřejmě výkonová špička posazena nízko, možná až příliš...
Ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou z klidu na 100 km/h zrychlí model EX30d za 7,9 s a FX30d za 8,3 s. Typ EX má vykazovat průměrnou spotřebu 8,4 l/100 km, kdežto větší FX je cejchován na rovných 9 l/100 km, emise CO2 činí 224, resp. 240 g/km.
Jim Wright, viceprezident divize Infiniti Europe, pochopitelně slibuje, že nový motor neohrozí tradiční hodnoty značky, bude výkonný, prostý hluku a vibrací... Podobná slova ale slýcháme při představení prakticky každého dieselu, takže uvidíme, jaká bude realita.
Nový motor si odbude svoji premiéru v modelech EX30d a FX30d již letos v Ženevě a prodeje započnou vzápětí, sedan M30d má následvat příští rok.
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30