Infiniti představuje svůj první diesel 30d

Při vstupu značky Infiniti do Evropy bylo jen otázkou času, kdy se bude muset pochlubit vznětovým motorem. A je to zde.

Když koncern Nissan rozhodnul o rozšíření teritoriální působnosti své prestižní značky Infiniti, musel zákonitě počítat i s uvedením dieselů, které v Evropě i mezi luxusními značkami hrají důležitou roli, a to zvláště ve třídách těžkých crossoverů a SUV.

Tato chvíle nyní přišla a značka Infiniti představuje první vznětový motor ve své historii. Je jím vidlicový šestiválec s označením V9X a objemem tří litrů, jenž se ještě letos objeví pod kapotami SUV EX a FX a sedanu M. Pohonná jednotka vznikla přímo v Evropě pod rukama konstruktérů značek Infiniti, Nissan a Renault a má být schopna zástavby do modelů s pohonem předních, zadních i všech kol. Vyrábět se bude v továrně Cleon nacházející se zhruba 100 km západně od Paříže. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní motor slavil svoji premiéru na předloňském pařížském autosalonu pod kapotou Renaultu Laguna Coupe a označením 3,0 V6 dCi, kde byl naladěn na 235 koní (172 kW) a 450 Nm. Oproti této verzi určené výhradně vozům s předním pohonem se jendotka v provedení Infiniti vyznačuje řadou dílčích modifikací. Pozměněny byly samotný blok i klikový hřídel, přepracovány jsou sací i výfukový trakt včetně systému recirkulace výfukových plynů a katalyzátoru, přeplňovací dmychadlo či olejová vana. Podle tvrzení značky Infiniti se zároveň motor svým celkovým odladěním vyznačuje zlepšenou odezvou na pokyny řidiče.

V modelech EX30d a FX30d dosahuje tento třílitr výkonu 238 koní (174 kW) a točivého momentu 550 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min., přičemž 500 Nm je dostupných již od 1 500 ot./min. Otáčky, v jakých je dosahován maximální výkon, bohužel Infiniti nezveřejnilo, soudě dle vyššího točivého momentu v nízkých otáčkách bude zřejmě výkonová špička posazena nízko, možná až příliš...

Ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou z klidu na 100 km/h zrychlí model EX30d za 7,9 s a FX30d za 8,3 s. Typ EX má vykazovat průměrnou spotřebu 8,4 l/100 km, kdežto větší FX je cejchován na rovných 9 l/100 km, emise CO2 činí 224, resp. 240 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jim Wright, viceprezident divize Infiniti Europe, pochopitelně slibuje, že nový motor neohrozí tradiční hodnoty značky, bude výkonný, prostý hluku a vibrací... Podobná slova ale slýcháme při představení prakticky každého dieselu, takže uvidíme, jaká bude realita.

Nový motor si odbude svoji premiéru v modelech EX30d a FX30d již letos v Ženevě a prodeje započnou vzápětí, sedan M30d má následvat příští rok.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků