Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Pro lepší spotřebu až 14:1, pro vysoký výkon jen 8:1. Nový motor Infiniti umí změnit kompresní poměr podle aktuálních podmínek.

Automobilka Infiniti představila revoluční motor s proměnnou kompresí. Sice se podobné nápady objevily už v minulosti, například s nimi přišly automobilky Ford a Mercedes-Benz, ale nikdo je nedotáhl do sériové výroby. Infiniti tak bude první, neboť už příští rok se tento motor dostane pod kapotu Infiniti QX50.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekMotor s proměnnou kompresí zkoušelo už několik automobilek. Ale do sériové výroby se s ním jako první dostane Infiniti. Poprvé ho uvidíme pod kapotou už příští rok

Více informací automobilka prozradí na autosalonu v Paříži na konci září. Především se také čeká na to, jak to bude se sdílením v rámci koncernu Renault-Nissan, protože na našem trhu například už Infiniti oficiálně nepůsobí.

Zajímavosti | Technika | Škoda | Volkswagen | Audi | Seat | Palivo

Nový motor 1.5 TSI: Co jste o něm možná nevěděli

Infiniti pracovalo na motoru s proměnnou kompresí dvacet let. Nový motor má objem 2,0 l a je to čtyřválec, využívá rovněž přeplňování pomocí turbodmychadla. Motor dosahuje výkonu 200 kW (272 k) a točivého momentu 390 Nm. Kompresní poměr se pak mění od 8:1 až po 14:1. Komprese se nastavuje automaticky podle zatížení motoru, řidič to neovlivní. Pro velký výkon se komprese sníží, pro nižší spotřebu se zase zvýší.

Infiniti slibuje minimální vibrace a nízký hluk. Čtyřválec s proměnnou kompresí je podle automobilky o 27 % úspornější něž podobně výkonný šestiválec 3,5 l. Zároveň je nový motor levnější na výrobu než moderní turbodiesely s filtry pevných částic a SCR katalyzátorem.

Technika | Volkswagen | Audi

VW: Filtr pevných částic pro benzinové motory nasadí časem i Škoda

Výhodou nižší komprese pro dosažení vyššího výkonu mají být také nižší emise pevných částic a sazí, takže se podle automobilky tenhle motor obejde bez dodatečných úprav, aby vyhověl přísnějším emisním normám. Zřejmě tedy nebude potřebovat filtr pevných částic.

Nissan a Infiniti už pracují i na hybridní aplikaci této jednotky. Podle japonských automobilek je tento motor cenově zajímavější alternativou k dieselům. Přesná čísla reálného zlepšení spotřeby v porovnání se stejně výkonným dvoulitrovým čtyřválcem ale ještě neznáme.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků