Infiniti potvrdilo přípravu elektrického sporťáku. Přijede v roce 2020

Infiniti uvede za pár let sportovní elektromobil. Mohl by být inspirován konceptem Emerg-E, který japonská automobilka představila už v roce 2012.

Už v říjnu se spekulovalo o tom, že Infiniti naskočí do rozjetého vlaku a začne připravovat svůj první elektromobil. Vycházet by mohl z několika dřívějších konceptů – čtyřdveřového LE nebo kupé Emerg-E. Nyní známe oficiální termín, kdy se takového vozu japonské automobilky dočkáme.

Premiéry | Infiniti

Infiniti v lednu představí nový crossover. Nahradí stárnoucí QX50

Podle zdrojů Autocaru představí Infiniti elektřinou poháněný vůz v roce 2020. Bude postaven na zcela nové platformě a technologie baterií bude sdílet s Nissanem. „Chceme v podání Infiniti nabídnout jedinečný zážitek z jízdy,“ uvedl generální ředitel automobilky Roland Krueger.

Novinka bude vycházet spíše z konceptu Emerg-E, který spatřil světlo světa už v roce 2012. Jedná se o čistě sportovní vůz s výkonem 298 kW a pohonem zadních kol.

Zajímavosti | Technika | Palivo | Nissan | Paříž 2016 | Infiniti

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Infiniti se pro stavbu elektrického sporťáku rozhodlo i kvůli poptávce na čínském trhu. V roce 2012 společnost přesídlila do Hongkongu ve snaze rozšířit své tamní zastoupení. O dva roky později Čína předstihla Spojené státy a stala se největším světovým trhem pro hybridní a elektrické vozy.

„Pokud dojde ke stavbě elektromobilu, zcela jistě bude navrhován pro čínský trh,“ uvedl už loni Krueger. „Neustále diskutujeme o tom, kdy takový vůz postavit, aby to pro Infiniti bylo co nejlepší načasování.“

Sportovní elektromobil má navíc být jen odrazovým můstkem pro další elektrifikované vozy, které japonská společnost v budoucnu chystá.

Fotogalerie konceptu Infiniti Emerg-E z roku 2012

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků