Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Luxusní hybrid Infiniti M35h se 23. srpna zapsal do Guinessovy knihy rekordů. Nikoli však za svoji spotřebu, ale zrychlení.

Je to tak, na sklonku letošního srpna se stal sedan Infiniti M35h oficiálně „full-hybridem“, jemuž se podařilo dosáhnout fantastického zrychlení na čtvrtmíli. Deklasoval tím nejen veškerou srovnatelnou konkurenci současnosti, ale dostal se v ohledu zrychlení zároveň na úroveň, jež byla ještě před několika lety vyhrazena supersportovním automobilům. Než se dostaneme k podrobnostem, tak připomeňme, že model Infiniti M35h debutoval na loňském autosalonu v Ženevě a my jsme vám všechny technické podrobnosti tohoto působivého, na první pohled však spíše decentně střiženého stroje přineslina tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti M35h modelového roku 2011

Bezmála pětimetrový sedan Infiniti M35h dosahuje díky kombinaci zážehové šestiválcové jednotky a kompaktního elektromotoru kombinovaného výkonu 364 koní (268 kW) a průměrné spotřeby 7,0 l/100 km. Z klidu na 100 km/h přitom zrychlí za působivých 5,5 s a za jeho dynamickými schopnostmi stojí nejen relativně nízká hmotnost (M35h je dokonce lehčí než vznětové provedení M30d!) i odpor vzduchu charakterizovaný hodnotou Cx = 0,26. Při pohledu do technických specifikací je celkem jasné, proč Infiniti v případě svého modelu M35h hovoří o konkurenci pro ryze sportovní automobily…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Full-hybrid Infiniti M35h při rekordní jízdě na trati Santa Pod v Anglii

Ale zpět k rekordní jízdě, která se odehrála letos 23. srpna na britské závodní trati Santa Pod. Za volant černého a zcela sériového vozu Infiniti M35h usedl redaktor magazínu Car Tim Pollard a vyrazil s ním k oficiálně měřené zkoušce zrychlení na čtvrtmíli, tj. na 400 m. K překročení této značky potřeboval pouze 13,9031 s, kdy se navíc již pohyboval rychlostí přes 160 km/h. Jen pro srovnání: podle databáze serveruZeroto60times čtvrtmíli zvládly supersport Lamborghini Diablo v roce 1990 za 13,1 s, legendární Ferrari 250 GTO v roce 1964 za 13,5 s a supersedan BMW M5 v roce 2006 za 12,2 s…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků