Nissan přistoupil k dalšímu útoku na konkurenční Lexus. Využije k němu svou luxusní značku Infiniti a její hybridní novinku M35.
Nová vlajková loď Infiniti s prostým označením M byla „virtuálně“ představena na letošní soutěži elegance v Pebble Beach, nyní však Nissan uvádí M35 Hybrid připravený pro modelový rok 2012 a potvrzuje tak spekulace z počátku tohoto roku. Novinka se vyznačuje hybridní soustavou vlastní konstrukce, zatímco Nissan Altima Hybrid je vybaven systémem podle licence Toyota, a má se stát tím „nejzelenějším a nejhospodárnějším vozem“ značky v její historii. Přes tato „zelená“ prohlášení však M35 Hybrid zůstává velkým, luxusním vozem s pohonem kol zadní nápravy a vidlicovým šestiválcem s objemem 3,5 l (ostatní srovnatelné vozy Nissan a Infiniti se přitom vyznačují novou jednotkou 3,7 l V6).
Myšlenka to není nijak nová. Hybridní soustava má pomoci vozu k maximální akceleraci a je schopna absorbovat a zpětně využívat část brzdné energie. Za „jistých podmínek“ údajně jede vůz M35 Hybrid na čistě elektrický pohon, jestli však půjde o „rychlý“ systém typu Ford Fusion Hybrid nebo spíše „pomalý“ princip Lexusů, to zatím nevíme. Rovněž detaily o výkonových a jízdních parametrech či převodech (objevit se má nová dvouspojová skříň) mají být uvedeny později.
Akumulátory pro tento vůz využívají opět principu li-ion, ale mají disponovat novou, blíže nespecifikovanou „vrstvenou“ konstrukcí. Podle vyjádření značky Infiniti mají mít podobné rozměry jako konvenční baterie, ale uschovají až dvojnásobek energie při zlepšení chlazení a spolehlivosti. Typ M35 Hybrid se pustí do křížku zejména s váznoucími prodeji sužovaným modelem Lexus GS450h.
Vozy Infiniti M, jež jsou modifikací levnějšího Nissanu Fuga, se začnou prodávat na počátku příštího roku, hybridy budou následovat zhruba rok nato.
Infiniti M35 Hybrid
Infiniti řady M bylo zatím představeno ve verzích M56 a M37x. Větší z nich hostí osmiválec M56 s objemem 5,6 l a výkonem přes 400 koní, ten druhý disponuje šestiválcem VQ 3,7 l o výkonu asi 330 koní, ale především trvalým pohonem všech kol. Pro Evropu se počítá rovněž s dieselem. A teď vážně: potřebujeme další Lexus...?
Infiniti M