Infiniti M: exkluzivní japonský sedan odhalen

Světoznámá show na kalifornské Pebble Beach se opět nestala pouze místem setkání výjimečných vozů. Došlo i na představení nejedné novinky.

Není tomu tak dávno, co prémiová značka Nissanu ohlásila své záměry proniknout na evropské trhy, což se ji s větším, či menším úspěchem daří, i když situace na trzích některých evropských zemí není této značce příliš nakloněna. I u nás je stále vidět, že prémiovému segmentu takřka neohroženě kraluje silná německá trojice BMW, Mercedes Benz a Audi, přičemž japonská alternativa v podobě Lexusu a Infiniti se stále nedostala na žádanou pozici. Změnu má nyní přinést nový prostorný sedan, jenž se stane přímým konkurentem Mercedesu třídy E, BMW řady 5 a Audi A6, což je velice těžko ohrozitelná skupina modelů. Avšak Infiniti M třetí generace, které se bude prodávat celkem ve 32 zemích má být samo o sobě malou revolucí.

Svědčí o tom nejen zevnějšek, jehož tvary nám mírně připomínají Nissan Maxima prodávaný v Severní Americe, ale i dynamicky laděný interiér a inovativní materiály. Inspiraci přitom nový sedan našel i v konceptu Infiniti Essence, od něhož si propůjčil zejména masivnější linie. Tvůrci se taktéž zaměřili na to, aby vůz jako celek působil luxusním a prémiovým dojmem, v němž majitel velice lehce zapomene, že jde v podstatě o trochu dražší a přetvořený Nissan. Připravit se tak můžeme na kvalitní provedení interiéru, s nímž se Infiniti předvedlo již u SUV řady FX. To vše samozřejmě není pouze o vzhledu, kapitolou samou o sobě je nabídka agregátů, která sice nebude tak pestrá, jako u konkurentů, ale zajisté bude z čeho vybírat.
Na větové trhy se nové Infiniti M pustí s dvojicí motorů, která je u této značky takřka tradicí. Mluvíme samozřejmě o dvojici benzínových agregátů M35 s výkonem 303 koní a šestiválci M37 nabízejícím 330 koní. Zakrátko po zahájení prodejů se v nabídce má objevit i vrcholní osmiválcová verze M56, kolem které děla Infiniti ještě stále tajnosti. V Evropě přitom bude k dispozici i dieselový šestiválec, na jehož vývoji se bude podílet Renault, s nímž Nissan už několik let spolupracuje.
Novinka, která se začne prodávat v na jaře příštího roku, se tento víkend představila v Kalifornii pouze virtuálně. „Živě“ budeme moci tento model vzhlédnout až za měsíc na frankfurtském autosalonu. Ještě předtím ale budeme znát o novém Infiniti M podrobnější technická data.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Infiniti M třetí generace pro rok 2010
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků