Infiniti FX50 2012: první jízdní dojmy

Infiniti FX je bezesporu zajímavý a hlavně oproti německé konkurenci neokoukaný model. Aktuální generace se poprvé ukázala na autosalonu v Ženevě 2008, takže přišel po čtyřech letech ten správný čas na facelift. Faktem je, že se změnily pouze detaily. Na druhou stranu vlastně k výraznějším úpravám nebyl důvod.
Seznam kapitol
  1. Stále tři, AWD pro všechny
  2. Fotogalerie

Infiniti FX modelového roku 2012 by na první pohled méně znalí lidé mohli klidně přehlédnout. A ono se není čemu divit. Nejprodávanější model této automobilky totiž dostal jinou masku chladiče, lehce přepracované nárazníky a kolem mlhových světel chromové orámování. K tomu si přidejme ještě dvě nové barvy karoserie (Idrium Blue, Graphic Shadow) plus jiný design dvacetipalcových litých kol a jsme s novinkami, které má na svědomí poslední facelift, u konce.

Nutno ale podotknout, že se design auta velice povedl, takže za dobu svého působení na trhu absolutně vůbec nezestárnul. FX dostalo pouze to, co potřebovalo. Mimochodem změna masky chladiče není bezdůvodná. Navazuje na koncept Essence z roku 2009 a především má korespondovat s limitovanou edicí Sebastian Vettel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Model FX dostal pro rok 2012 pouze decentně upravený design. Nic víc nebylo potřeba. 

V interiéru žádné změny nehledejte. Inifiniti stále sází na bohatou výbavu a kvalitní materiály. Občas pouze člověk objeví nějaký ten ovladač známý například z Nissanu Qashqai, což působí trochu zvláštně především u edice Sebastian Vettel. Naopak potěší pádla pod volantem vyrobená z hořčíkové slitiny. Při každém přeřazení řidiče zastudí do prstů a znovu mu připomenou, že nejde o nějaký levný plast, ale o pravou a kvalitní záležitost. Kovová pádla pod volantem jsou součástí základní výbavy, stejně jako prošívaná kožená sedadla nebo elektricky otevírané páté dveře. Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 410 litrů.

SUV | Byznys | Infiniti

Infiniti FX Sebastian Vettel: do Evropy přijde 50 kusů

Stále tři

Nabídka motorizací zůstala nezměněna (naštěstí). Kdo touží po nižší spotřebě, pro něj je připraven třílitrový naftový šestiválec původem od Renaultu. Maximálně dosahuje na 175 kW a 550 Nm, stovku zvládne dieselové FX za 8,3 s a nejvíce se rozjedete na 212 km/h. Spotřeba by se měla pohybovat v kombinovaném cyklu kolem devíti litrů. Já jsem během prezentace jezdil za necelých čtrnáct, ale znáte to. Německé dálnice...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jízdními vlastnostmi se FX řadí mezi špičku ve své kategorii. Osmiválcové a naftové provedení lze kombinovat se zadní řiditelnou nápravou. 

Klidnější jízdou se dá i díky sedmistupňové automatické převodovce určitě bez problémů dostat pod hranici deseti litrů, což dává v kombinaci s poměrně objemnou devadesátilitrovou nádrží velice slušný dojezd. Naftové FX se prodává na evropském trhu nejlépe. Motor je velmi dobře odhlučněn a autu určitě stačí. Kolem 180 km/h mu ale už začíná docházet dech.

Roli základní a nejdostupnější motorizace stále drží výborný benzinový šestiválec naladěný na 235 kW a 360 Nm. Ten bohužel na prezentaci chyběl, ale snad se ho dočkáme třeba na klasický redakční test. Vrcholem je pětilitrový osmiválec s parametry 287 kW a 500 Nm. FX osazené tímto motorem zrychlí z nuly na stovku během 5,8 s a ručička tachometru se zastaví až na 250 km/h.

Pětilitrový atmosférický osmiválec je vrchol se vším všudy. Nabídne zatraceně zajímavý zátah (viz. video) a krásný zvuk. Rychlosti nad 200 km/h jsou tím nejmenším problémem. Auto zrychluje například ze 180 km/h na 220 km/h s velkou chutí. Schopnostem pak samozřejmě odpovídá také spotřeba, která ale zase na druhou stranu není v porovnání s přeplňovanými jednotkami tak hrozná. Když se rozvášníte, ukáže vám palubní počítač cca dvacet litrů. Osobně jsem jezdil maximálně za nějakých 18,5 l/100 km. Kolegové, kteří jeli vyloženě „pilu“, se dostali na necelých 25 l/100 km. Vzhledem k rozměrům auta a dynamickým parametrům to stále nejsou vůbec špatná čísla.

AWD pro všechny

Jízdní vlastnosti jsou další silnou stránkou modelu FX. Dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu a víceprvková náprava vzadu odvádějí velmi dobrou práci. Auto působí relativně lehce a hlavně se v zatáčkách drží řidičem zvolené stopy takovým způsobem, až z toho vašim spolucestujícím bude zle. U naftové motorizace a pětilitrového benzinového motoru ve výbavě S, což byl případ testovaných exemplářů, jízdu v zatáčkách ještě vylepšuje aktivní řízení kol na zadní nápravě (Rear Active Steering). Stručně řečeno, auto jede jako po kolejích.

Zatímco například na americkém trhu si můžete pořídit FX s pohonem zadní nápravy, do České republiky se dodávají pouze verze s pohonem všech kol. Motor pohání zadní nápravu, ke které se pomocí mezinápravové spojky připojuje náprava přední. Jde o systém označovaný jako ATTESA E-TS.

Infiniti FX startuje na českém trhu s cenou od 1 498 190 Kč. Za tuto částku dostanete benzinový šestiválec, pohon všech kol, sedmistupňovou automatickou převodovku a prakticky kompletní výbavu. Naftová verze začíná na 1 593 690 Kč a vrcholné FX50 pořídíte za necelé dva miliony Kč. 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stále tři, AWD pro všechny
  2. Fotogalerie
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků