69
Fotogalerie

Infiniti FX Vettel Edition: první jízdní dojmy

Kapitoly článku:


První dojmy

Než se dostaneme za volant, musím předeslat, že jedna testovací jízda se počítala na minuty a mnoho kilometrů jsme s autem nenajeli. O to detailněji se pokusím těch pár prvních dojmů popsat.

Jak už bylo řečeno, když FX Vettel Edition potkáte někde na ulici, jednoznačně vás zaujme to, jak nízko položená je karoserie a pokud dotyčný obětuje 115 000 Kč, pak jen těžko přehlédnete zadní obrovský spoiler. Přestože jde pořád na pohled o FX s trochou spoilerů a velkými koly, už od pohledu je velmi dobře vidět, že tohle není jen tak obyčejné auto, že jde o něco extra. Mimochodem všech 150 exemplářů dostane bílý lak karoserie (asi aby co nejlépe vynikly černé díly, nebo si to pan Vettel prostě tak přál…).

FX_Vettel_Edition_EU_044_hires.JPGFX_Vettel_Edition_EU_045_hires.JPG 
Interiér je luxusní. O to více vynikne poněkud lacině vypadající navigace.

Interiér je už o docela jiném. Tady nebudete ani na chvilku pochybovat o luxusním charakteru této speciality. Sportovní sedačky, prémiové čalounění, kam se podíváte, tam najdete kov nebo pravý karbon a samozřejmě loga „Vettel“. V kontextu těchto luxusních novinek ale dostává prostor naplno vyniknout poněkud levně vypadající navigace Nissan. Škoda.

Zábava ve velkém

Řečí už bylo více než dost. Usednout, připoutat se, nastartovat. Sedačky vás obejmou jako důkladně zanedbávaná milenka, kromě toho si je můžete nastavit snad ve všech možných směrech. Motor po nastartování hlasitě naskočí a jakoby mimochodem připomene, že není jen tak obyčejnou jednotkou, pak se uklidní a můžeme vyrazit.

FX_Vettel_Edition_EU_059_hires.JPGFX_Vettel_Edition_EU_062_hires.jpg 
Motor vyprodukuje o třicet koní více a hlavně předvádí výborný zvuk.

Protože jde o vrcholný model za více než tři miliony, jsou věci typu možnosti nastavení tlumičů naprostou samozřejmostí. V kombinaci s klapkami ve výfuku tak i Vettel Edition umí být relativně normální SUV pro běžné dálnice, kde mimochodem během testování strávili inženýři nejvíce času. Auto je až překvapivě tiché a pohodlné.

U SUV s geny F1 ale nebude nejzajímavější obyčejná jízda po dálnici. Když autu pořádně „naložíte“, osmiválec vás zatlačí do sedačky ve velkém stylu a celé to představení doplní o nádherný zvuk atmosférického motoru. Se zavřenými klapkami ve výfuku je zvuk velmi příjemný, ale takový hodně tlumený. Jaké to je, když klapky otevřete, to vám kvůli své nepozornosti bohužel říci nemohu. 

Infiniti

Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.

Infiniti Q60 • Infiniti QX50 •​ Infiniti QX •​ Infiniti QX30

Doporučujeme

Články odjinud