Infiniti FX Sebastian Vettel míří do sériové výroby

Značka Infiniti oznámila, že zahájí výrobu sériového provedení své koncepční studie FX Sebastian Vettel.

Na konci loňského léta automobilka Infiniti představila modernizované provedení svého většího SUV Infiniti FX pro modelový rok 2012 a krátce na to získal tehdy teprve čtyřiadvacetiletý pilot F1 Sebastian Vettel svůj druhý titul Mistra světa za sebou.

Formule 1 | Sport

Nejmladší z velmistrů F1 se jmenuje Vettel

V dějinách se tím stal teprve devátým jezdcem, jemuž se podařilo nejvyšší úspěch zopakovat dvakrát po sobě, čímž se Vettel zařadil do hvězdné společnosti Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Jack Brabham, Alain Prost, Ayrton Senna, Michael Schumacher, Mika Häkkinen a Fernando Alfonso.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti FX Sebastian Vettel jako studie na loňském autosalonu ve Frankfurtu

Úspěch to byl o to zajímavější, že Němec Sebastian Vettel, jezdící za stáj Red Bull Racing, byl ze všech výše zmíněných postav ve chvíli svého triumfu nejmladší, ba co víc, při svém předloňském absolutoriu se stal také vůbec nejmladším Mistrem světa Formule 1 v dějinách této soutěže.

SUV | Luxusní auta | Infiniti

Infiniti FX 2012: luxusní SUV po faceliftu

Ale zpět ke značce Infiniti. Ta reagovala na Vettelův výkon bleskově a již na podzimním autosalonu ve Frankfurtu na svém stánku vystavila koncepční studii SUV s názvem Infiniti FX Sebastian Vettel. A jakým způsobem, kromě jména, je tento vůz spojen s výše zmíněným pilotem? O ladění podvozku a motoru tohoto stroje se postaralo technické oddělení stáje Red Bull Racing. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také tyto detaily možná sériovému provedení FX Vettel zůstanou

Zvenčí se tento prototyp vyznačuje agresivně tvarovanou spodní částí předního nárazníku s vestavěnými denními svítilnami LED, maskou chladiče z uhlíkových kompozitů, přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru a novým zadním nárazníkem s vestavěným difuzorem a párem velkých koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikací dozná také interiér vozu

Po technické stránce model Infiniti FX Sebastian Vettel Concept vychází ze sériového modelu FX50S Premium a o jeho pohon se stará atmosféricky plněný zážehový osmiválec s objemem 5,0 l, jehož výkon 420 koní (309 kW) prý postačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,6 s a dosažení rychlosti přes 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Standardní Infiniti FX s faceliftem pro modelový rok 2012

V sériové výrobě se počítá s produkcí 200 vozů, jež budou vyhrazeny zákazníkům v Evropě a na Středním Východě. Společnost Infiniti od této chvíle již přijímá závazné objednávky, první vozy se pak ke svým zákazníkům dostanou na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek