Infiniti FX Sebastian Vettel míří do sériové výroby

Značka Infiniti oznámila, že zahájí výrobu sériového provedení své koncepční studie FX Sebastian Vettel.

Na konci loňského léta automobilka Infiniti představila modernizované provedení svého většího SUV Infiniti FX pro modelový rok 2012 a krátce na to získal tehdy teprve čtyřiadvacetiletý pilot F1 Sebastian Vettel svůj druhý titul Mistra světa za sebou.

Formule 1 | Sport

Nejmladší z velmistrů F1 se jmenuje Vettel

V dějinách se tím stal teprve devátým jezdcem, jemuž se podařilo nejvyšší úspěch zopakovat dvakrát po sobě, čímž se Vettel zařadil do hvězdné společnosti Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Jack Brabham, Alain Prost, Ayrton Senna, Michael Schumacher, Mika Häkkinen a Fernando Alfonso.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti FX Sebastian Vettel jako studie na loňském autosalonu ve Frankfurtu

Úspěch to byl o to zajímavější, že Němec Sebastian Vettel, jezdící za stáj Red Bull Racing, byl ze všech výše zmíněných postav ve chvíli svého triumfu nejmladší, ba co víc, při svém předloňském absolutoriu se stal také vůbec nejmladším Mistrem světa Formule 1 v dějinách této soutěže.

SUV | Luxusní auta | Infiniti

Infiniti FX 2012: luxusní SUV po faceliftu

Ale zpět ke značce Infiniti. Ta reagovala na Vettelův výkon bleskově a již na podzimním autosalonu ve Frankfurtu na svém stánku vystavila koncepční studii SUV s názvem Infiniti FX Sebastian Vettel. A jakým způsobem, kromě jména, je tento vůz spojen s výše zmíněným pilotem? O ladění podvozku a motoru tohoto stroje se postaralo technické oddělení stáje Red Bull Racing. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také tyto detaily možná sériovému provedení FX Vettel zůstanou

Zvenčí se tento prototyp vyznačuje agresivně tvarovanou spodní částí předního nárazníku s vestavěnými denními svítilnami LED, maskou chladiče z uhlíkových kompozitů, přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru a novým zadním nárazníkem s vestavěným difuzorem a párem velkých koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikací dozná také interiér vozu

Po technické stránce model Infiniti FX Sebastian Vettel Concept vychází ze sériového modelu FX50S Premium a o jeho pohon se stará atmosféricky plněný zážehový osmiválec s objemem 5,0 l, jehož výkon 420 koní (309 kW) prý postačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,6 s a dosažení rychlosti přes 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Standardní Infiniti FX s faceliftem pro modelový rok 2012

V sériové výrobě se počítá s produkcí 200 vozů, jež budou vyhrazeny zákazníkům v Evropě a na Středním Východě. Společnost Infiniti od této chvíle již přijímá závazné objednávky, první vozy se pak ke svým zákazníkům dostanou na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků