Infiniti FX Sebastian Vettel míří do sériové výroby

Značka Infiniti oznámila, že zahájí výrobu sériového provedení své koncepční studie FX Sebastian Vettel.

Na konci loňského léta automobilka Infiniti představila modernizované provedení svého většího SUV Infiniti FX pro modelový rok 2012 a krátce na to získal tehdy teprve čtyřiadvacetiletý pilot F1 Sebastian Vettel svůj druhý titul Mistra světa za sebou.

Formule 1 | Sport

Nejmladší z velmistrů F1 se jmenuje Vettel

V dějinách se tím stal teprve devátým jezdcem, jemuž se podařilo nejvyšší úspěch zopakovat dvakrát po sobě, čímž se Vettel zařadil do hvězdné společnosti Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Jack Brabham, Alain Prost, Ayrton Senna, Michael Schumacher, Mika Häkkinen a Fernando Alfonso.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Infiniti FX Sebastian Vettel jako studie na loňském autosalonu ve Frankfurtu

Úspěch to byl o to zajímavější, že Němec Sebastian Vettel, jezdící za stáj Red Bull Racing, byl ze všech výše zmíněných postav ve chvíli svého triumfu nejmladší, ba co víc, při svém předloňském absolutoriu se stal také vůbec nejmladším Mistrem světa Formule 1 v dějinách této soutěže.

SUV | Luxusní auta | Infiniti

Infiniti FX 2012: luxusní SUV po faceliftu

Ale zpět ke značce Infiniti. Ta reagovala na Vettelův výkon bleskově a již na podzimním autosalonu ve Frankfurtu na svém stánku vystavila koncepční studii SUV s názvem Infiniti FX Sebastian Vettel. A jakým způsobem, kromě jména, je tento vůz spojen s výše zmíněným pilotem? O ladění podvozku a motoru tohoto stroje se postaralo technické oddělení stáje Red Bull Racing. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také tyto detaily možná sériovému provedení FX Vettel zůstanou

Zvenčí se tento prototyp vyznačuje agresivně tvarovanou spodní částí předního nárazníku s vestavěnými denními svítilnami LED, maskou chladiče z uhlíkových kompozitů, přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru a novým zadním nárazníkem s vestavěným difuzorem a párem velkých koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikací dozná také interiér vozu

Po technické stránce model Infiniti FX Sebastian Vettel Concept vychází ze sériového modelu FX50S Premium a o jeho pohon se stará atmosféricky plněný zážehový osmiválec s objemem 5,0 l, jehož výkon 420 koní (309 kW) prý postačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,6 s a dosažení rychlosti přes 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Standardní Infiniti FX s faceliftem pro modelový rok 2012

V sériové výrobě se počítá s produkcí 200 vozů, jež budou vyhrazeny zákazníkům v Evropě a na Středním Východě. Společnost Infiniti od této chvíle již přijímá závazné objednávky, první vozy se pak ke svým zákazníkům dostanou na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků