Infiniti FX 2011: nově i s hlídáním slepého úhlu

Crossover Infiniti EX přichází pro rok 2011 s další inovací, systémem sledování slepého úhlu. Systém, kterému automobilka říká BSW (Blind Spot Warning) zvukově i vizuálně upozorňuje řidiče na vozidla ve slepém úhlu, rozšiřuje sadu bezpečnostních technologií, které jsou součástí standardní výbavy nejprodávanějších verzí EX Premium. Systém sledování slepého úhlu se připojuje k dalším bezpečnostním prvkům souhrnné soustavy DSS (Dynamic Safety Shield), do jejichž seznamu patří také inteligentní tempomat (ICC), inteligentní brzdový asistent (IBA), varování před čelní srážkou (FCW) a prevence vyjetí z pruhu (LDP) a doplňuje armádu prvků dynamické bezpečnosti (DSS - Dynamic Safety Shield) vozů Infiniti.

Za zmínku stojí, že řada z těchto prvků aktivní bezpečnosti není k dispozici ani u nejnovějších verzí konkurenčních vozů třídy SUV, na mysl se ovšem při pohledu na všechny ty zkratky krade potenciální reklamní slogan: „Buď se naučte řídit, nebo si kupte Infiniti.”

Nový systém sledování slepého úhlu pomáhá řidičům snížit rizika spojená s manévry při změnách jízdních pruhů. Pokaždé, když jiné vozidlo vjede do oblasti slepého úhlu vozu EX, začnou blikat žluté kontrolky ve spodní části vnějších zpětných zrcátek. Když řidič zapne směrová světla a projeví tak úmysl změnit jízdní pruh, přidá se ke kontrolkám výstražný zvukový signál jako další upozornění na potenciálně nebezpečnou situaci.

Crossover Infiniti EX jinak pro modelový rok 2011 prošel pouze drobnými úpravami. Jedinou designovou změnou je menší zastoupení oranžové barvy na palubní desce. Ručičky přístrojů jsou nyní spolu s grafikou obrazovky cestovních informací bílé. Výsledkem je vyšší kvalita, lepší čitelnost a sladění s barvami interiéru.

Tento crossover je k mání s dvojicí motorů 3,0d a 3,7i a ve výbavových stupních EX, GT a GT Premium v cenovém rozpětí od 1 225 500 do 1 428 900 Kč. Paradoxně největší zájem je o nejlépe vybavenou verzi GT Premium, která je standardně vybavena koženým čalouněním, vyhřívanými a elektricky nastavitelnými sedadly s pamětí, 3D navigací Connectiviti+ s pevným diskem, úložištěm hudby, dotykovou obrazovkou a rozpoznáváním hlasu, systémem sledování okolí vozidla (AVM - Around View Monitor), xenonovými světlomety s naklápěním, parkovacími čidly, lakem odolným proti poškrábání, 18" koly z hliníkové slitiny, připojením mobilního telefonu přes Bluetooth, dvouzónovou klimatizací nebo elektricky nastavitelným sloupkem řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti FX
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků