Infiniti FX 2011: nově i s hlídáním slepého úhlu

Crossover Infiniti EX přichází pro rok 2011 s další inovací, systémem sledování slepého úhlu. Systém, kterému automobilka říká BSW (Blind Spot Warning) zvukově i vizuálně upozorňuje řidiče na vozidla ve slepém úhlu, rozšiřuje sadu bezpečnostních technologií, které jsou součástí standardní výbavy nejprodávanějších verzí EX Premium. Systém sledování slepého úhlu se připojuje k dalším bezpečnostním prvkům souhrnné soustavy DSS (Dynamic Safety Shield), do jejichž seznamu patří také inteligentní tempomat (ICC), inteligentní brzdový asistent (IBA), varování před čelní srážkou (FCW) a prevence vyjetí z pruhu (LDP) a doplňuje armádu prvků dynamické bezpečnosti (DSS - Dynamic Safety Shield) vozů Infiniti.

Za zmínku stojí, že řada z těchto prvků aktivní bezpečnosti není k dispozici ani u nejnovějších verzí konkurenčních vozů třídy SUV, na mysl se ovšem při pohledu na všechny ty zkratky krade potenciální reklamní slogan: „Buď se naučte řídit, nebo si kupte Infiniti.”

Nový systém sledování slepého úhlu pomáhá řidičům snížit rizika spojená s manévry při změnách jízdních pruhů. Pokaždé, když jiné vozidlo vjede do oblasti slepého úhlu vozu EX, začnou blikat žluté kontrolky ve spodní části vnějších zpětných zrcátek. Když řidič zapne směrová světla a projeví tak úmysl změnit jízdní pruh, přidá se ke kontrolkám výstražný zvukový signál jako další upozornění na potenciálně nebezpečnou situaci.

Crossover Infiniti EX jinak pro modelový rok 2011 prošel pouze drobnými úpravami. Jedinou designovou změnou je menší zastoupení oranžové barvy na palubní desce. Ručičky přístrojů jsou nyní spolu s grafikou obrazovky cestovních informací bílé. Výsledkem je vyšší kvalita, lepší čitelnost a sladění s barvami interiéru.

Tento crossover je k mání s dvojicí motorů 3,0d a 3,7i a ve výbavových stupních EX, GT a GT Premium v cenovém rozpětí od 1 225 500 do 1 428 900 Kč. Paradoxně největší zájem je o nejlépe vybavenou verzi GT Premium, která je standardně vybavena koženým čalouněním, vyhřívanými a elektricky nastavitelnými sedadly s pamětí, 3D navigací Connectiviti+ s pevným diskem, úložištěm hudby, dotykovou obrazovkou a rozpoznáváním hlasu, systémem sledování okolí vozidla (AVM - Around View Monitor), xenonovými světlomety s naklápěním, parkovacími čidly, lakem odolným proti poškrábání, 18" koly z hliníkové slitiny, připojením mobilního telefonu přes Bluetooth, dvouzónovou klimatizací nebo elektricky nastavitelným sloupkem řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti FX
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků