Infiniti EX30d: budoucí šlágr voní po čpavku

Poslední novinka prestižní značky Infiniti má být jejím nejdůležitějším typem zejména v Evropě. A proč?

Jednoduše proto, že se pod její kapotou ukrývá vznětový motor a Evropané prostě na naftě „ujíždějí“. Na tomto místě jsme vám teprve před několika dny představili nový vznětový šestiválec vyvinutý ve spolupráci společností Nissan a Renault a již se zdá, jako by Infiniti jiných motorů zkrátka němělo. O tom, že jednou z jeho prvních aplikací ve voze značky Infiniti má být právě model EX30d, to se vědělo, nyní k němu ale máme několik nových informací a snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůbec prvním Infiniti osazeným touto jendotkou byla řada FX, po níž v rychlém sledu přichází EX30d a za krátko je doplní sedan M30d. Vozy EX30d se začnou prodávat ještě letos v létě, ale na ceny si musíme počkat až do doby poněkud bližší jejich uvedení na trh. Verze poháněná vznětovým motorem má v Evropě ovládnout plných 80 % prodejů celé řady EX. Také zde bude vznětový třílitrový šestiválec naladěn na výkon 238 koní (174 kW) a točivý moment by měl vrcholit hodnotou 550 Nm, což je o 50 Nm více než v případě stávajícího pětilitrového zážehového osmiválce.

Nová jednotka bude párována zatím výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou, s níž Infiniti EX30d zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 s. Podle výrobce má jeho průměrná spotřeba nafty činit v kombinovaném režimu evropského cyklu 8,4 l/100 km a emise CO2 budou životní prostředí ochromovat porcí 224 g/km. V Evropě se bude Infiniti EX30d dodávat ve třech výbavových stupních včetně nové, vrcholné verze Premium.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti EX30d
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků