Infiniti Essence: síla japonské chuti

Infiniti se již delší dobu hodlá etablovat na evropském trhu. Na návštěvníky ženevského autosalonu nalíčil studii Essence.

Ve stánku Inifniti nebude letos nouze o různé lahůdky, které jsou však rozšířeny především v zámoří. Na evropských silicích stále nejsou tyto vozy až natolik běžné, což je do jisté míry opravdu škoda. Evropský trh je ale již delší dobu pro Infiniti velikým lákadlem, takže tato situace by se již brzy mohla alespoň trochu změnit. Nicméně, podívejme se tentokrát na to, jak společnost vidí svou budoucnost v oblasti stylových sportovních vozů.

Hlavním bodem ženevské expozice Infiniti bylo odhalení zcela nové studie s příznačným názvem Essence, který zcela jasně představuje lehký dvoudveřový sporťák budoucnosti s výkonným hybridním ústrojenstvím a charakteristickou dávkou luxusnosti. Pojďme se na něj tedy podívat.
Tento 4,7 metrů dlouhý koncept poprvé v historii značky disponuje elektromotorem ve tvaru disku, jenž ve velké míře spolupracuje se standardním 3,7 litrovým šestiválcem. Spolu jsou tyto agregáty schopny vyvinout maximální výkon až 440 kW/600 koní, který je přenášen na kola zadní nápravy.
Zatímco zvenčí působí tento koncept jako nekompromisní supersport, po usednutí do jeho kokpitu nadobudete pocit, že sedíte za volantem hyperluxusního vozu a to nejen díky některým futuristickým prvkům, ale zejména díky stylu zpracování, který kombinuje dřevěné obklady, alcantaru a červenou kůži. Všechny důležité ovládací prvky jsou navíc orientovány ergonomicky na řidiče.
Neméně zajímavé je řešení zavazadlového prostoru, v němž jsou zasazeny kufry Louis Vuitton, které samozřejmě v případě potřeby lze bez problémů vyndat. Shrnout podstatu této studie bychom tedy mohli shrnout velice snadno, zvenku sportovní, uvnitř luxusní a po technické stránce propracovaný a podle současných trendů i úsporný.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti Essence Concept
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků