Infiniti Essence: síla japonské chuti

Infiniti se již delší dobu hodlá etablovat na evropském trhu. Na návštěvníky ženevského autosalonu nalíčil studii Essence.

Ve stánku Inifniti nebude letos nouze o různé lahůdky, které jsou však rozšířeny především v zámoří. Na evropských silicích stále nejsou tyto vozy až natolik běžné, což je do jisté míry opravdu škoda. Evropský trh je ale již delší dobu pro Infiniti velikým lákadlem, takže tato situace by se již brzy mohla alespoň trochu změnit. Nicméně, podívejme se tentokrát na to, jak společnost vidí svou budoucnost v oblasti stylových sportovních vozů.

Hlavním bodem ženevské expozice Infiniti bylo odhalení zcela nové studie s příznačným názvem Essence, který zcela jasně představuje lehký dvoudveřový sporťák budoucnosti s výkonným hybridním ústrojenstvím a charakteristickou dávkou luxusnosti. Pojďme se na něj tedy podívat.
Tento 4,7 metrů dlouhý koncept poprvé v historii značky disponuje elektromotorem ve tvaru disku, jenž ve velké míře spolupracuje se standardním 3,7 litrovým šestiválcem. Spolu jsou tyto agregáty schopny vyvinout maximální výkon až 440 kW/600 koní, který je přenášen na kola zadní nápravy.
Zatímco zvenčí působí tento koncept jako nekompromisní supersport, po usednutí do jeho kokpitu nadobudete pocit, že sedíte za volantem hyperluxusního vozu a to nejen díky některým futuristickým prvkům, ale zejména díky stylu zpracování, který kombinuje dřevěné obklady, alcantaru a červenou kůži. Všechny důležité ovládací prvky jsou navíc orientovány ergonomicky na řidiče.
Neméně zajímavé je řešení zavazadlového prostoru, v němž jsou zasazeny kufry Louis Vuitton, které samozřejmě v případě potřeby lze bez problémů vyndat. Shrnout podstatu této studie bychom tedy mohli shrnout velice snadno, zvenku sportovní, uvnitř luxusní a po technické stránce propracovaný a podle současných trendů i úsporný.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Infiniti Essence Concept
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků