Indický Bajaj je princem láce

Litr paliva na 35 kilometrů – tolik by mělo stačit novému úspornému vozu, který představila indická společnost Bajaj Auto. S vozem, jehož maximální rychlost je 70 kilometrů za hodinu, chce firma konkurovat nejlevnějšímu autu Tata Nano.

Model RE60 je prvním čtyřkolovým vozidlem, které Bajaj vyrobila. Firma je dosud známá hlavně výrobou skútrů a tuk-tuků, což jsou motorové tříkolky (v Asii velmi často obtěžkané mnohonásobně vyšším počtem cestujících, než pro jaký jsou určené).

Společnost Bajaj Auto, která je zároveň největším výrobcem tříkolových dopravních prostředků na světě, se pochlubila, že její auto má nízkou spotřebu paliva i nízké emise oxidu uhličitého.
 
Automobil připomínající spíše čtyřkolovou tříkolku pohání motor o objemu pouhých 200 kubických centimetrů. Tomu však stačí litr paliva na 35 kilometrů a vyprodukuje 60 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Když řidič čtyřsedadlového vozidla na rovině sešlápne plyn k podlaze (a nepoveze dalších třináct pasažérů), tachometr se vyšplhá k 70 kilometrů v hodině.
 
Auto se má začít prodávat v průběhu tohoto roku, cenu však firma zatím nezveřejnila. Podle společnosti má o nový vůz zájem také francouzský Renault a japonský Nissan. V těchto dnech se rozhoduje o spolupráci, v rámci které by Bajaj vyráběl modifikace vozu RE60 pro obě renomované automobilky.

Zdroj: E15.cz
 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků