Indické minivozy v nárazových testech NCAP propadly

Inspektoři z institutu Global NCAP si vůbec poprvé posvítili na pasivní bezpečnost nejprodávanějších vozů v Indii. Některé z nich známe také z našich silnic.

Global NCAP podrobil standardizovaným nárazovým zkouškám pětici malých vozů, které patří mezi nejprodávanější automobily na indickém trhu. Řeč je o modelech Tata Nano, Suzuki Alto 800 (Maruti), Ford Figo (alias Fusion), Hyundai i10 a Volkswagen Polo ve standardních verzích, v nichž se v současnosti v Indii prodávají. Zkoušel se čelní náraz podle mezinárodní metodiky NCAP, tedy včetně Euro NCAP, s rychlostí 64 km/h a nárazem do deformovatelné bariéry s přesazením 40 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z pětice zkoušených vozů dopadly nejhůře modely Tata Nano, Suzuki Alto 800 a Hyundai i10

Testy dopadly katastrofálně, ovšem na druhou stranu celkem podle předpokladů. Požadavky indických zákazníků na bezpečnost jsou poněkud jiné a většina nejlevnějších vozů nebývá standardně vybavena ani airbagy. Také díky tomu se ani jednomu z uvedených modelů nepodařilo získat jedinou hvězdičku za ochranu posádky. Volkswagen Polo byl následně zkoušen i ve verzi s dvojicí airbagů, jež se mezi tím staly pro tuto řadu standardem, a to už dopadl citelně lépe a z reparátu si odvezl čtyři hvězdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Starší evropské konstrukce Ford Figo (Fusion) a Volkswagen Polo si i přes absenci airbagů vedly lépe (zcela vpravo Polo s airbagy)

Jak je vidět i z přiložených snímků, nejhůře dopadly vozy Hyundai i10, Tata Nano a Suzuki Alto 800. Struktury karoserií těchto modelů byly výrazně poškozeny a jejich posádka by byla v případě podobného střetu vystavena život ohrožujícím zraněním. Rozsah deformace byl u těchto aut dokonce tak značný, že ani eventuální zástavba airbagů by zřejmě věci výrazněji nepomohla.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků