Indické Dillí zakáže diesely starší deseti let. Chce snížit znečištění

27 komentářů

panHajzl
26. července • 5:16

Byli jste tam nekdy chytrolini? Vite,jak jsou na jejich pomery draha auta? Ten 10-15 let stary diesel je tam stejne luxus. Tomu mrd.niku co tam je to nepomuze ani za mak! Ty sracky co jsou tam z dvoutaktu prevazne cinake a indicke vyroby(o nejake kvalite motoru nemuze byt rozhodne rec) a ze starejch kramu na urovni handrtky,kdy 95% stejne zere olej! Rek bych,ze v Nairobi je proti Dilli jeste supr vozovej park. V zemi zebraku ,opic a totalnich dementu a diletantu si chtej hrat na svetovej pokrok!

Antiautomat
26. července • 9:38

Ta posledna veta je jasnym dokazom ze o tej krajine viete velke h.vno.
Bez urazky.

panHajzl
26. července • 12:45

Hovno o tom mozna tak vis ty sasku pocmaranej, v obouch prdelich jsem si odmakal a odjezdil minimalne dva mesice,tak si svy chytry vejplody nech pro mamu

Antiautomat
26. července • 20:34

India je v prvom rade velka krajina s velkymi rozdielmi. A to hlavne socialnymi. Ak chcete na sebe pracovat, tak mozete byvat lepsie ako si len viete vo svojej obmedzenosti predstavit. Na druhej, je chudoba. Ale pisat o zobrakoch, diletatoch a opiciach....Ak chcete hadzat nadalej h.vnami, co zjavne odpoveda Vasej urovni, potom by som Vas rad upoznornil ze tato krajina dala clovecenstvu velikanov ako Gandhi, Chandrasekhar apod. Socialne rozdiely su tu velke, ale hodit na net takyto zvratok, za to by ma - aspon ta moja mama - poriadne prefackala. Neviem aku (rozumejte mamu) mate Vy. Ale byt na jej mieste, dal by som Vam taku, ze by Vam stena dala druhu a mozno aj tretiu. Bez urazky. Konstatujem len skutocnost.

panHajzl
26. července • 23:19

Pane bambule,musim pred vama smeknout. Je to krasny jaky chytroliny tu ze sebe dokazou nektere existence delat.
Za prvne hovnama jsi tu zacal metat Ty. Za druhe kdybych byl takovej omezenec,tak pracovne neproceatuju 3/4 sveta pane chytrej. Nevim chytroline kolik casu jsi tam prozil ty,ale ja dost na to,abych vedel,ze min 99% jsou bud chudaci( tem to za vinu nedava) lemplove,dementi a ja nevim co,stejne jako turci,africani,bangladezani. Az budes ty lemply nutit do prace,tak bych chtel videt,co by z tebe lezlo za chytrosti. A kdyz je to tak vyspela zeme,chtel bych te videt vecer, jak se spokojene prochazis po Dilli,by ses posral noumo. Mame bych doporucil,aby te udelala znovu a lepe!

Kuk Vykuk
25. července • 23:11

Soumrak sračkometů.

SmejkalZ
25. července • 13:16

Je ostudou, že už i Indii jsou chytřejší jak v EU. Pryč s naftovými rakovinomety a vybrabčený filtr pevných částic kvalifikovat jako všeobecné ohrožení !!

Míra
25. července • 16:32

Taky se zeptám, jako o kousek výš. Co s velkými a drahými auty, která mají na naftu o třetinu menší spotřebu? Taky pryč s nimi? A co dál zakázat?

Jiří Hlisnikovský
25. července • 22:48

Tady nejde přece o spotřebu, ale o to, co diesely pouštějí do vzduchu. NOx, saze. Benzíny, aby měly stejné emise, by musely žrát násobky toho, co diesely.

Lupo
25. července • 18:40

spousta lidi ma velka SUV s benzinakama, a pokud chtej setrit tak s prestavbou na plyn nebo hybridmel jsem moznost se chvili vozit v Leaxusu RX450h a ac je tam benzin, tak spotreba byla v prumeru pod 10 litry N95, beztak se diesel bude pomalu omezovat vsude po svete, nema tedy smysl do nej jiz nejak vyznamne investovat, momentalne je rozumnejsi recyklovat benzinove atmosfericke jednotky a kombinovat je s hybridnim pohonem

Antiautomat
25. července • 16:52

...dopadne to presne tak ako u nas. Vrchna kasta sa bude vozit v elektrokarach a ostatne kasty na to mat nebudu. Problem sa vyriesi sam.

Míra
25. července • 17:22

Jo, možná se něco takového fakt jednou stane. Ale zatím určitě ne, už jen z prosté chamtivosti a nenasytnosti kaitalismu, pro který je chrlení milionů aut ročně skvělý byznys, což je zároveň úžasný příjem (daně, poplatky,...) i pro státy. V zájmu států a výrobců tedy je, aby tento skvělý byznys buď zůstal, nebo ještě lépe rostl, aby každý občan jednou měl nové auto, nejlíp na dluh.
No jsem zvědavý kam se to bude vyvíjet.

neodborník
25. července • 21:11

No hlavně si to před tou svojí zvědavostí nejdřív po sobě přečtěte a zkuste v tom najít nějakou logiku a ujasnit si pojmy, jako třeba kdo tvoří stát.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Míra
26. července • 8:11

Nejsem si jistý o co vám jde - jako že stát tvoří jeho občané a měl by tedy reprezentovat jejich vůli? To je hezké, lež nesmyslné.

Antiautomat
26. července • 9:24

Mame tu totalitnu vladu a teror velkokapitalu takze vyvijat sa to moze len jednym smerom, nadnarodny monopolny kapitalizmus a trvala udrzatelnost su totiz dve nezlucitelne veci. Prevali sa to do socialneho upadku (co sa uz deje). Docasne sa tomu sice moze podhodit narodna a kulturna svojbytnost narodov (to, co EU realizuje dnes, je v rozmeroch ovela vacsi 'podnik' ako Heydrichove zavery z konferencie vo Wahnsee), ale ani toto vyvoj nezastavi, maximalne na 20 rokov, tak ako rozkradnutie majetku a vyrabovanie krajin ako nasa. Kriza sa zasa a z-a-k-o-n-i-t-e objavi az kym tomu nebude co podhodit. Potom sa zmeni socialnoekonomicke usporiadanie. Jedine riesenie.

FFire
25. července • 10:14

Aneb jak i prdelákov jménem Indie předhonila „vyspělou" EU...
Čím dříve diesely zmizí, tím bude hlavně ve městech čistší vzduch.

neodborník
25. července • 21:13

Co si představujete pod pojmem "vyspělý" ?

Míra
25. července • 10:39

Ono to není tak jednoduché. Například velká SUV nebudou jezdit za 10, ale za 15. Co je tedy lepší, spálit 10 litrů nafty, nebo 15 benzínu?
A že by se někdo těchto aut obrovolně vzdal je naivní představa.

FFire
25. července • 16:27

Lepší je spálit 15 litrů benzínu ideálně v nepřímovstřikovém motoru.

Míra
25. července • 16:35

:-))
No pro stát určitě, ten si zamne ruce.

Míra
25. července • 16:27

Když mrknu na spritmonitor, tak například:
Audi Q7 - dýzl kolem 10 litrů, benzín kolem 17.
BMW X5 - to samý.
Co s tím? Nacpat tam slabší a menší benzínový motory? Budou taky jezdit za 10? To ani náhodou. Tak co?

Lupo
25. července • 18:36

a co ten benzinak predelat treba na plyn?

Míra
25. července • 20:40

Proč ne, ale tady se mluví o (teoretickém) obecném zákazu nafty do osobáků, tak mě zajímalo jak to v praxi vyřešit například u velkých osobáků a SUV a teréňáků, kde má nafta o třetinu menší spotřebu oproti benzínu, což dělá mnoho litrů. A když si představím jak usilovně se dnes honí každá decka spotřeby a jaké jsou snahy o snížení závislosti na ropě, tak by skokové zvýšení spotřeby třeba o 5 litrů působilo naprosto absurdně. Já nápad o zákazu nafty beru jako úsměvnou a zcela nereálnou věc. A to sám naftu nesnáším.

jean
25. července • 10:35

A ty si už videl, jak smradí dvojtaktný moped???

Míra
25. července • 10:42

Může, ale taky nemusí. Záleží na tom jaký motor a tedy jaký olej a v jakém poměru se tam naleje. Moderní motory spalující chudší směs a mazané moderním olejem 1:50 nesmrdí a nekouří skoro vůbec.

Tom
25. července • 8:54

Když už tak to mají brát podle emisí. Deset let staré auto může mít přece naprosto stejný motor jako auto 8 let staré a stejné emise.

Míra
25. července • 10:34

Jo a budou se s každým akorát dohadovat co platí a co ne (já to to mám, ale nemám to napsané, proč soused může a já ne,...). Takhle je to jednoduché a jasné pro každého.

Doporučujeme

Články odjinud