Indická Mahindra oživí legendární motocykly Jawa

Jeden z největších výrobců automobilů a užitkových vozidel na světě chce od roku 2018 oživit motocykly Jawa pro indický trh a další asijská země.

Právě pro tyto trhy podepsal koncern Mahindra&Mahindra licenční smlouvu na značku Jawa. Společnost si je velmi dobře vědoma, po čem je na trhu zájem. Do módy se vracejí retro modely, a právě na ty se v příštích letech chce tento výrobce zaměřit. Už v roce 2018 chce vrátit zašlou slávu historickým značkám.

Jednou z nich bude i česko-slovenský značka motocyklů Jawa. Zajímavostí je, že se v Indii vyráběly už od šedesátých let pod značkou Yezdi. Společnost Ideal Jawa India Ltd. jich vychrlila na indický trh několik stovek tisíc a doteď brázdí ulice měst. V roce 1996 ale přišlo ukončení výroby. Firma se potýkala nejen s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, ale i emisními předpisy, které byly nekompromisní vůči dvoutaktům. Teď ale společnost připravuje velký návrat legendy.

„Doufáme, že se nová Jawa představí už na výstavě Auto Expo 2018. Klasické motocykly budou vyráběny v naší továrně Mahindra Pithampur v Madhya Pradesh, kde budeme vyrábět i naše stávající motocykly Centuro, Gusto a Mojo,“ řekl tiskový zástupce značky Mahindra.

Koncern Mahindra patří k největším výrobcům automobilů a užitkových vozidel na světě. V Evropě jej reflektujeme díky automobilů SsangYong. Momentálně se více soustřeďuje i na motocykly a s obratem téměř 18 miliard dolarů ročně rozhodně má prostředky na navracení téměř zaniklé značky. Milovníky motocyklů Jawa u nás ale příliš nepotěšíme.

Na český trh se legendy s tradičními dvoutaktní motory 250 a 350 zřejmě nedostanou, nesplňují totiž tvrdé evropské normy. Za projížďkou tak budou muset našinci zřejmě vycestovat do Indie či asijských zemí.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků