Indická Mahindra oživí legendární motocykly Jawa

Jeden z největších výrobců automobilů a užitkových vozidel na světě chce od roku 2018 oživit motocykly Jawa pro indický trh a další asijská země.

Právě pro tyto trhy podepsal koncern Mahindra&Mahindra licenční smlouvu na značku Jawa. Společnost si je velmi dobře vědoma, po čem je na trhu zájem. Do módy se vracejí retro modely, a právě na ty se v příštích letech chce tento výrobce zaměřit. Už v roce 2018 chce vrátit zašlou slávu historickým značkám.

Jednou z nich bude i česko-slovenský značka motocyklů Jawa. Zajímavostí je, že se v Indii vyráběly už od šedesátých let pod značkou Yezdi. Společnost Ideal Jawa India Ltd. jich vychrlila na indický trh několik stovek tisíc a doteď brázdí ulice měst. V roce 1996 ale přišlo ukončení výroby. Firma se potýkala nejen s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, ale i emisními předpisy, které byly nekompromisní vůči dvoutaktům. Teď ale společnost připravuje velký návrat legendy.

„Doufáme, že se nová Jawa představí už na výstavě Auto Expo 2018. Klasické motocykly budou vyráběny v naší továrně Mahindra Pithampur v Madhya Pradesh, kde budeme vyrábět i naše stávající motocykly Centuro, Gusto a Mojo,“ řekl tiskový zástupce značky Mahindra.

Koncern Mahindra patří k největším výrobcům automobilů a užitkových vozidel na světě. V Evropě jej reflektujeme díky automobilů SsangYong. Momentálně se více soustřeďuje i na motocykly a s obratem téměř 18 miliard dolarů ročně rozhodně má prostředky na navracení téměř zaniklé značky. Milovníky motocyklů Jawa u nás ale příliš nepotěšíme.

Na český trh se legendy s tradičními dvoutaktní motory 250 a 350 zřejmě nedostanou, nesplňují totiž tvrdé evropské normy. Za projížďkou tak budou muset našinci zřejmě vycestovat do Indie či asijských zemí.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků