Indická automobilka Mahindra získala kontrolu nad studiem Pininfarina

Indové tvrdí, že Pininfarina zůstane samostatnou firmou. Automobilka Mahindra chce v nejbližší době využít znalostí studia Pininfarina při návrhu nových modelů nebo při modernizaci těch stávajících.

O prodeji studia Pininfarina se mluví už docela dlouho. Nyní více než tři čtvrtiny akcií designérského studia Pininfarina získalo konsorcium společností Tech Mahindra Limited a Mahindra&Mahindra. Indický automobilový gigant tak získává prakticky neomezenou kontrolu nad slavným návrhářským studiem.

Indové tvrdí, že Pininfarina zůstane samostatnou firmou. Ani složení managementu se nemění, Paolo Pininfarina zůstává šéfem společnosti. Zbylé akcie jsou volně k dispozici na burze v Miláně za cenu přibližně 30 korun za kus.

Retro | Design | Škoda | Auta z Číny | Peugeot | Hyundai | Chevrolet | Ostatní značky | Mitsubishi | Lada

Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

Automobilka Mahindra chce v nejbližší době využít znalostí studia Pininfarina při návrhu nových modelů nebo při modernizaci těch stávajících. Slavný italský návrhářský dům prý ale bude mít volnou ruku a může nadále pracovat i pro jiné automobilky.

Zájem o design od věhlasných značek pochází především z Číny. Studio Pininfarina je ale známé především svou dlouhodobou prací pro Ferrari. Z obyčejných aut, která také navrhl Pininfarina, jmenujme třeba Ford Focus CC, Volvo C70 ši třeba Peugoet 406 Coupé. Nepracuje ale jen na osobních autech. Pininfarina navrhl třeba také lodě, vlaky nebo aktuálně nový model Zetoru.

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků