Import starých ojetin prý tlačí výkupní ceny v autobazarech dolů

Výkupní ceny českých ojetých aut negativně ovlivňuje především dovoz stále starších a nekvalitních aut ze zahraničí. Výkupní ceny ojetých aut na českém trhu tak mohou klesnout až o 10 %, uvádí společnost Auto ESA ve své tiskové zprávě.

Na vině je podle zástupců Auto ESA nejen sezónnost, ale především přetlak dovážených nekvalitních ojetin ze zahraničí. Počet dovezených ojetých vozů totiž meziročně podle statistik SDA stoupl v prvním pololetí o 13 637 kusů. Z celkového počtu 72 538 dovezených ojetin bylo navíc plných 7825 vozů starších patnácti let.

Ojetiny | Život řidiče | Technika | Příslušenství | Palivo | Názory

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

„Na český trh ojetých vozidel neustále proudí desítky tisíc ojetin ze zahraničí, které negativně ovlivňují nejen průměrné stáří českého vozového parku, ale také výkupní ceny ojetin od českých majitelů,“ říká v tiskové zprávě Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Auto ESA.

Podle Foltýna prý také mnoho nepoctivých dovozců přiváží do Česka stará a nekvalitní vozidla, u kterých přetáčí tachometry mnohdy až o stovky tisíc kilometrů. Stav tachometru se pak ale zaznamenává až při následné kontrole STK při prvním přihlášení vozidla v ČR. Výkupní ceny takových vozů jsou prý ale až o deset procent nižší, než je běžná tržní cena.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků