IIHS: v nových crashtestech středních SUV uspěla tři auta z devíti

Kupujete si SUV z důvodu pasivní bezpečnosti? Jistě, budou zřejmě bezpečnější než auta menší, ale zcela neohroženi v nich nebudete…

Americká nezisková organizace Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) přišla s další sérií nárazových testů uskutečňovaných podle metodiky, jež má údajně blíže ke skutečným haváriím. Tentokrát si posvítila na devět středních SUV. Test spočíval v tom, že v rychlosti 40 mil za hodinu (64,3 km/h) narazily zkoušené vozy do pevné bariéry.

Klepněte pro větší obrázek
Přehledné výsledky posledních testů IIHS
 

Nejvýznamnější změnou, s níž IIHS přišel teprve před rokem, je míra přesazení střetu. Zatímco dříve vůz narazil do překážky 40 % své přídě, nyní to bylo jen 25 procent. Podle IIHS se tento „druh nárazu“ objevuje ve čtvrtině havárií, při nichž jsou cestující na předních sedadlech vážně nebo smrtelně zraněni. Pro srovnání, v testech EuroNCAP je rychlost střetu stejná, ale přesazení 40 % a překážka deformovatelná.

Bezpečnost | SUV | Video | Crashtesty | Volvo | Subaru

IIHS: maximální hodnocení pro desetileté Volvo a Subaru XV 2x video

Většina z čerstvě zkoušených vozů není oficiálně k dispozici na našem trhu, přesto budou výsledky pro čtenáře jistě zajímavé. Nejlepší hodnocení Top Safety Pick+ získaly vozy Chevrolet Equinox, GMC Terrain a Toyota Highlander, přičemž ostatní modely si vysloužily kritiku zejména za nedostatečně pevnou strukturu karoserie a vlastnosti zádržných systémů. Naopak nejhůře byly v těchto testech hodnoceny Honda Pilot, Mazda CX-9 a Kia Sorento s celkovým hodnocením „poor“, přičemž Jeep Grand Cherokee, Toyota 4Runner a Ford Explorer odjely s hodnocením „marginal“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stav pracoviště řidiče po nárazu, vlevo Chevrolet Equinox, vpravo Honda Pilot

Níže najdete videa k testům všech devíti aut seřazená podle hodnocení od nejlepšího po nejhorší (videa k GMC Terrain a Toyota Highlander zveřejněna nebyla). Na prvním místě je pak video vysvětlující metodiku a zákulisí zkoušek IIHS. 

 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků