IIHS: v nových crashtestech středních SUV uspěla tři auta z devíti

Kupujete si SUV z důvodu pasivní bezpečnosti? Jistě, budou zřejmě bezpečnější než auta menší, ale zcela neohroženi v nich nebudete…

Americká nezisková organizace Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) přišla s další sérií nárazových testů uskutečňovaných podle metodiky, jež má údajně blíže ke skutečným haváriím. Tentokrát si posvítila na devět středních SUV. Test spočíval v tom, že v rychlosti 40 mil za hodinu (64,3 km/h) narazily zkoušené vozy do pevné bariéry.

Klepněte pro větší obrázek
Přehledné výsledky posledních testů IIHS
 

Nejvýznamnější změnou, s níž IIHS přišel teprve před rokem, je míra přesazení střetu. Zatímco dříve vůz narazil do překážky 40 % své přídě, nyní to bylo jen 25 procent. Podle IIHS se tento „druh nárazu“ objevuje ve čtvrtině havárií, při nichž jsou cestující na předních sedadlech vážně nebo smrtelně zraněni. Pro srovnání, v testech EuroNCAP je rychlost střetu stejná, ale přesazení 40 % a překážka deformovatelná.

Video | SUV | Bezpečnost | Subaru | Volvo | Crashtesty

IIHS: maximální hodnocení pro desetileté Volvo a Subaru XV 2x video

Většina z čerstvě zkoušených vozů není oficiálně k dispozici na našem trhu, přesto budou výsledky pro čtenáře jistě zajímavé. Nejlepší hodnocení Top Safety Pick+ získaly vozy Chevrolet Equinox, GMC Terrain a Toyota Highlander, přičemž ostatní modely si vysloužily kritiku zejména za nedostatečně pevnou strukturu karoserie a vlastnosti zádržných systémů. Naopak nejhůře byly v těchto testech hodnoceny Honda Pilot, Mazda CX-9 a Kia Sorento s celkovým hodnocením „poor“, přičemž Jeep Grand Cherokee, Toyota 4Runner a Ford Explorer odjely s hodnocením „marginal“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stav pracoviště řidiče po nárazu, vlevo Chevrolet Equinox, vpravo Honda Pilot

Níže najdete videa k testům všech devíti aut seřazená podle hodnocení od nejlepšího po nejhorší (videa k GMC Terrain a Toyota Highlander zveřejněna nebyla). Na prvním místě je pak video vysvětlující metodiku a zákulisí zkoušek IIHS. 

 

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků