IFR Aspid GT-21 Invictus: v pořadí druhý španělský pokus

Španělská automobilka IFR Automotive ukázala první snímky svého nového modelu s označením Aspid GT-21 Invictus.

Zatímco stávající model s prostým označením IFR Aspid Super Sport, který jsme vám představili již v roce 2008, působí spíše jako moderní inkarnace klasického lehkého roadsteru Lotus 7, horká novinka v podobě typu Aspid GT-21 Invictus vypadá jako skutečný a respektu hodný sportovní automobil. Cíl však zůstává stejný: nabídnout vůz pro každodenní komfortní ježdění i pro příležitostné jízdy na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
IFR Aspid GT-21 Invictus: druhá stavba ambiciózní španělské firmy

Automobilka IFR Automotive slibuje u vozu Aspid GT-21 Invictus zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,0 s a nejvyšší rychlost přes 300 km/h. Utopie? Možná, ale osmiválec BMW naladěný na výkon 456 koní (336 kW) by v kombinaci s pohotovostní hmotností jen 990 kg mohl skutečně nabídnout divy…

Zajímavosti | Luxusní auta

IFR Aspid: lehký, luxusní a výkonný

Při pohledu zvenčí si všimneme ostrých rysů karoserie, ale především odkrytých předních kol opatřených jen lehkými blatníčky motocyklového typu. Oproti původnímu Super Sportu nový GT-21 Invictus nabízí prostornější interiér schopný za předními sedadly umístit také nouzové sezení pro další dvě osoby (2+2).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oproti prvnímu modelu IFR Aspid Super Sport působí GT-21 Invictus vyspělejším dojmem

Vozy IFR Aspid má nabízet zhruba 20 evropských dealerství. Jejich konstrukce spočívá na kombinaci lepených hliníkových profilů a částí z uhlíkových kompozitů, přičemž celý systém má vycházet z postupů používaných v leteckém průmyslu. Na zveřejněných snímcích to není patrné, ale také Aspid GT-21 Invictus má být opatřen přístrojovým štítem v podobě soustavy displejů vestavěných přímo ve volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všiměte si dlouhé a nízké kapoty a malých blatníčků na předních kolech 
 

Ze staršího Super Sportu bude převzat také systém brzdění se zdvojenými kotouči, jenž se svými vlastnostmi údajně pohodlně vyrovná populárním uhlíko-keramickým soustavám, ovšem při podstatně nižších nákladech a bez nutnosti zahřívat je pro náběh plného účinku.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků