IFR Aspid GT-21 Invictus: v pořadí druhý španělský pokus

Španělská automobilka IFR Automotive ukázala první snímky svého nového modelu s označením Aspid GT-21 Invictus.

Zatímco stávající model s prostým označením IFR Aspid Super Sport, který jsme vám představili již v roce 2008, působí spíše jako moderní inkarnace klasického lehkého roadsteru Lotus 7, horká novinka v podobě typu Aspid GT-21 Invictus vypadá jako skutečný a respektu hodný sportovní automobil. Cíl však zůstává stejný: nabídnout vůz pro každodenní komfortní ježdění i pro příležitostné jízdy na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
IFR Aspid GT-21 Invictus: druhá stavba ambiciózní španělské firmy

Automobilka IFR Automotive slibuje u vozu Aspid GT-21 Invictus zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,0 s a nejvyšší rychlost přes 300 km/h. Utopie? Možná, ale osmiválec BMW naladěný na výkon 456 koní (336 kW) by v kombinaci s pohotovostní hmotností jen 990 kg mohl skutečně nabídnout divy…

Zajímavosti | Luxusní auta

IFR Aspid: lehký, luxusní a výkonný

Při pohledu zvenčí si všimneme ostrých rysů karoserie, ale především odkrytých předních kol opatřených jen lehkými blatníčky motocyklového typu. Oproti původnímu Super Sportu nový GT-21 Invictus nabízí prostornější interiér schopný za předními sedadly umístit také nouzové sezení pro další dvě osoby (2+2).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oproti prvnímu modelu IFR Aspid Super Sport působí GT-21 Invictus vyspělejším dojmem

Vozy IFR Aspid má nabízet zhruba 20 evropských dealerství. Jejich konstrukce spočívá na kombinaci lepených hliníkových profilů a částí z uhlíkových kompozitů, přičemž celý systém má vycházet z postupů používaných v leteckém průmyslu. Na zveřejněných snímcích to není patrné, ale také Aspid GT-21 Invictus má být opatřen přístrojovým štítem v podobě soustavy displejů vestavěných přímo ve volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všiměte si dlouhé a nízké kapoty a malých blatníčků na předních kolech 
 

Ze staršího Super Sportu bude převzat také systém brzdění se zdvojenými kotouči, jenž se svými vlastnostmi údajně pohodlně vyrovná populárním uhlíko-keramickým soustavám, ovšem při podstatně nižších nákladech a bez nutnosti zahřívat je pro náběh plného účinku.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků