IAT-Auto: tři kompakty pro Peking

Na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu vystavuje své vozy i řada menších čínských automobilek, jejičhž sláva (ať už v dobrém, nebo špatném) se k nám zatím nedonesla. Čínské firmy ale nutně musíme brát vážně, ať už vyrábějí jakkoli pochybná auta. Přeregulované evropské a americké trhy nedovolují zavedeným automobilkám vyrábět své výrobky s takovou efektivitou jako čínským a dalším asijským výrobcům, kteří mohou v tamních podmínkách prodávat prakticky co chtějí. A tak zatímco staří hráči se topí v dluzích a v Číně si vypomáhají leda prodejem svých starých modelů, ti noví, kteří jsou doma především v Asii, je kupují. Příkladem budiž nedávné převzetí Volva čínským Geely a ať se vám to líbí, nebo ne, jistě nejde o poslední podobný případ.

Právě jednou z menších čínských firem je u nás málo známá autmobilka IAT-Auto, která v Pekingu vystavuje trojici svých nových koncepčních studií. Nejzajímavější z nich bude zřejmě prototyp Wu Feng II následující starší studii Wu Feng I. Jedná se o kompaktní kupé s dveřmi zdvihajícími se vzhůru, jež podle tvrzení svých tvůrců zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 s a dosáhne rychlosti 200 km/h. Dvě zbylé představují vizi taxíků s elektrickým pohonem. První patří do skupiny malých MPV s názvem Bamboo Wind, druhý pak mezi sedany střední třídy.

Na svých oficiálních stránkách popisuje společnost IAT-Auto samu sebe jako firmu, jež se „angažuje především ve vývoji a konstrukci automobilů, motorů a podvozků a jejich přípravě k potenciální sériové výrobě“. Uvidíme, zda se IAT-Auto zapíše do historie jako další asijský tygr, nebo z něj zbude jen bezvýznamná hříčka historie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
IAT-Auto Wu Feng I, Wu Feng II a Bamboo Wind
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků