Na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu vystavuje své vozy i řada menších čínských automobilek, jejičhž sláva (ať už v dobrém, nebo špatném) se k nám zatím nedonesla. Čínské firmy ale nutně musíme brát vážně, ať už vyrábějí jakkoli pochybná auta. Přeregulované evropské a americké trhy nedovolují zavedeným automobilkám vyrábět své výrobky s takovou efektivitou jako čínským a dalším asijským výrobcům, kteří mohou v tamních podmínkách prodávat prakticky co chtějí. A tak zatímco staří hráči se topí v dluzích a v Číně si vypomáhají leda prodejem svých starých modelů, ti noví, kteří jsou doma především v Asii, je kupují. Příkladem budiž nedávné převzetí Volva čínským Geely a ať se vám to líbí, nebo ne, jistě nejde o poslední podobný případ.
Právě jednou z menších čínských firem je u nás málo známá autmobilka IAT-Auto, která v Pekingu vystavuje trojici svých nových koncepčních studií. Nejzajímavější z nich bude zřejmě prototyp Wu Feng II následující starší studii Wu Feng I. Jedná se o kompaktní kupé s dveřmi zdvihajícími se vzhůru, jež podle tvrzení svých tvůrců zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 s a dosáhne rychlosti 200 km/h. Dvě zbylé představují vizi taxíků s elektrickým pohonem. První patří do skupiny malých MPV s názvem Bamboo Wind, druhý pak mezi sedany střední třídy.
Na svých oficiálních stránkách popisuje společnost IAT-Auto samu sebe jako firmu, jež se „angažuje především ve vývoji a konstrukci automobilů, motorů a podvozků a jejich přípravě k potenciální sériové výrobě“. Uvidíme, zda se IAT-Auto zapíše do historie jako další asijský tygr, nebo z něj zbude jen bezvýznamná hříčka historie.
IAT-Auto Wu Feng I, Wu Feng II a Bamboo Wind