IAA FRANKFURT 2011: velký přehled novinek

64. autosalon ve Frankfurtu je v plném proudu. Pokud se na něj chystáte, náš průvodce vám nabízí všechny důležité informace.
Seznam kapitol
  1. Abarth, ABT, Alfa Romeo, Alpina, Aston Martin, Audi
  2. Bentley, BMW, Brabus, Cadillac, Citroen, Ferrari, Fiat
  3. Ford, Hamann, Honda, Hyundai, Chevrolet, Infiniti
  4. Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover
  5. Lexus, Lotus, Maserati, Mazda, Mercedes - Benz, Mini
  6. Opel, Peugeot, Renault, Škoda
  7. Seat, Smart, Ssangyong, Subaru, Toyota
  8. Volkswagen

Aktualizováno 13. 9., 6:45: Hyundai i30, Mercedes - Benz F125 Concept, BMW 650i Hamann, Aston Martin DBS Carbon Edition, Honda Civic, Kia GT Concept

Aktualizováno 13. 9., 13:15: ABT Volkswagen Tiguan, Škoda MissionL, Seat IBL

Aktualizováno 13. 9., 17:00: Ford Evos, Maserati Kubang

Aktualizováno 14. 9., 9:10: Ford Focus ST, Subaru XV, Mazda 3 2012, Alfa Romeo 4C, Suzuki Swift Sport

Aktualizováno 14. 9., 15:10: Kia Rio 3D, Land Rover 100DC, Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale

Aktualizováno 15. 9., 9:20: Bentley Continental GTC, Brabus Rocket 800, Toyota Avensis 2012, Volvo You, Lotus Evora GTE, Abarth 695 Competizione

Ta chvíle je zde: v úterý 13. září se otevířela vrata 64. mezinárodního autosalonu na výstavišti ve Frankfurtu nad Mohanem. Bez diskusí jde o největší a nevýznamnější autosalon roku 2011, o čemž svědčí počet a význam novinek. Na tomto místě vás během celého týdne budeme informovat o všem, co se ve Frankfurtu pohne, článek bude opět několikrát denně aktualizován. Pokud se tedy do Frankfurtu nechystáte, najdete všechny důležité novinky ze světa automobilů právě zde. Jestli ale na 64. autosalon ve Frankfurtu vyrazit chcete, vybavíme vás zde vším, co k cestě budete potřebovat.

Pro veřejnost bude autosalon ve Frankfurtu, zařazený pochopitelně do kalendáře OICA (Organisation internationale des constructeurs automobiles), otevřen od 17. do 25. září a pro obchodníky od 15. do 16. září a novinářské dny byly naplánovány na 13. a 14. září (kompletní harmonogram autosalonu najdete na tomto místě). A právě během těchto prvních dní bude zřejmě koncentrace novinek opět nejhustší. Všechny podrobnosti k výstavě včetně orientační fotogalerie a všech organizačních pokynů najdete přímo na oficiálních stránkách Autosalonu

Tip 1: Speciály z autosalonů v Brně 2011, Ženevě 2011, Paříži 2010Ženevě 2010, Frankfurtu 2009, Brně 2009, Ženevě 2009, Ženevě 2008, Paříži 2008, Ženevě 2007, Frankfurtu 2007, Paříži 2006, Ženevě 2006, Frankfurtu 2005, Detroitu 2005, Ženevě 2005 a Brně 2005.

Tip 2: Prohlédněte si živé fotografie z autosalonů v Paříži 2010, Brně 2010, Ženevě 2010, Brně 2009 poprvé, Brně 2009 podruhé, Ženevě 2008, Frankfurtu 2007, Brně 2007, Ženevě 2007, Paříži 2006, Ženevě 2006, Brně 2006, Bratislavě 2006.

Užitečné odkazy k 64. autosalonu ve Frankfurtu

Informace k dopravě
Ubytování
Kompletní sazebník vstupného
On-line prodej vstupenek
64. IAA Frankfurt na Facebooku
Mapa stánků automobilek v areálu
Seznam tiskových konferencí, časy a jejich umístění
Harmonogram doprovodného programu
 

 

Abarth 695 Competizione

Pod značkou Abarth na autosalonu ve Frankfurtu se letos objevilo špičkové provedení populárního Fiatu 500. Jeho plné jméno zní Abarth 695 Competizione a jeho posláním je uctít památku závodních speciálů Abarth minulosti. Obecně se má zato, že tato novinka nahradí dva roky starou sérii Abarth 695 Tributo Ferrari.

O pohon se starý dále vylepšený, přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 l s technologií MultiAir, jenž má ale dosahovat stejného výkonu jako 695 Tributo Ferrari, tj. 180 koní (132 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Abt Volkswagen Tiguan

Těžko bychom mezi ladičskými firmami hledali dílnu více věrnou automobilům značky Volkswagen, než jakou je Abt Sportline. V posledních týdnech si vzpomeneme třeba na poměrně rozsáhle modifikovaný model Volkswagen Touareg 2012, a když se na trhu objevil nový Volkswagen Beetle, přispěchal pan Abt s vůbec prvním tuningem v podobě programu Speedy Beetle. Nyní se pozornost německé firmy zaměřila na nedávno faceliftovaný Volkswagen Tiguan.

Změny stylingu jsou spíše decentní, za zmínku stojí především nová mřížka chladiče, vložka pod zadním nárazníkem a malý střešní spoiler. K mání jsou také široké spektrum litých kol s průměry od 18 do 20 palců a snížení podvozku o 20 mm. Nejdůležitější změny se ale skrývají pod kapotou, kde si u Abt Sportline připravili drobné zvýšení výkonu pro většinu motorových variant Tiguanu. Třeba diesel 2,0 TDI, dodávaný ve dvojím naladění, může dosahovat výkonu 170 koní (125 kW) nebo 195 koní (143 kW), což je o 30, resp.. 25 koní více než v sérii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Alfa Romeo 4C

Zatímco řada z nás potají, kdesi ve skrytu duše doufala, že značka Alfa Romeo na letošním autosalonu ve Frankfurtu představí sériové provedení lehkého sportovního modelu s motorem před zadní nápravou, můžeme se podívat pouze na další studii. Alfa Romeo 4C se tentokrát představuje v novém, stříbřitém lakování, nicméně od premiéry na letošním autosalonu v Ženevě se nic víc nezměnilo.

Vůz je tedy opatřen zážehovým čtyřválcem s objemem 1,75 l, přeplňováním a výkonem okolo 200 koní (147 kW), umístěným hned za řidičem. Točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze dvouspojkovou převodovku Alfa TCT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio

Novinka vychází z BMW 650i Convertible, ale oproti němu je výrazně výkonnější a podstatně rychlejší. Základem je benzinový, dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který pod kapotou 650i dává řidiči k dispozici 407 koní a 600 Nm. To se ale technikům od Alpiny zdálo málo, takže výkon zvedli na 507 koní a točivý moment dostupný mezi 3000 a 4750 ot./min na 700 Nm.  Zrychlení z nuly na stovku zvládne B6 Bi-Turbo Cabrio za 4,8 s, což je o dvě desetinky lepší čas. Maximální rychlost přesahuje hranici 300 km/h (311 km/h). Standardní verze jezdí nanejvýš 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Aston Martin V12 Zagato

V letošním roce slaví britská automobilka Aston Martin a slavná italská karosárna Zagato půlstoleté výročí vzájemné spolupráce, která v roce 1961 započala na voze DB4GT Zagato. Ve druhé půli května Astan Martin oznámil, že k tomuto výročí letos připraví speciální edici odvozenou ze stávající verze modelu Vantage V12, a ta chvíle právě přichází. V půli příštího roku má vzniknout omezená série 150 speciálních vozů, jejichž předvoj se představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě 

Aston Martin DBS Carbon Edition

Britský producent supersportovních automobilů pro letošní autosalon ve Frankfurtu připravil speciální sérii modelu DBS Carbon Edition, jež navazuje na loňskou edici Aston Martin DB9 Carbon Black a předloňskou Aston Martin DBS a V12 Vantage Carbon Black. Novinka bude dodávána ve dvou nových barevných odstínech Flame Orange a Ceramic Gray (viz připojené snímky) a již existující černou Carbon Black.

Série Aston Martin DBS Carbon Edition se vyznačuje širokou škálou variací a speciálních dílů, mezi které patří také zpětná zrcátka, zadní svítilny, přední nárazník a difuzor v zadním nárazníku. Speciální lité ráfky s pěti zdvojenými paprsky jsou lakovány alternativně ve dvou odstínech a prosvítají za nimi s černě (na přání pak žlutě, oranžově, červeně nebo šedě) zbarvené brzdiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě 

Audi A2 Concept

První generace Audi A2 z roku 1999 žádnou díru do světa neudělala, a to ani přes řadu inovativních prvků včetně v sériové výrobě unikátního prostorového hliníkového rámu ASF odvozeného z velkých sedanů Audi A8 a prostornou karoserii. Důvod? Cena vysoká neúměrně nabízeným vlastnostem. Novinka již od pohledu vychází z menšího modelu Audi A1 představeného vloni v Ženevě, ale vyznačuje se pětidveřovou karoserií a elektrickým pohonem. Podrobností máme zatím jen málo, ale zdá se, že kromě elektromotoru bude možno volit také konvenční spalovací pohonné jednotky.

V porovnání s již zmíněným modelem Audi A1 je studie Audi A2 Concept o 70 mm vyšší, s šířkou 3 800 mm o 18 mm kratší a s šířkou 1 690 mm o 50 mm užší. Přesto má podle tvrzení automobilky nabídnout „spoustu místa čtyřem lidem“, a to hlavně díky ploché podlaze, mimořádně tenkým opěradlům a praktické absenci spodní části palubní desky a středové konzole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Audi A5 2012

Značka Audi se rozhodla kompletně omladit svoji typovou řadu A5, přičemž jejím cílem bylo osvěžit vzhled vozů zvenčí i uvnitř, zlepšit jízdní vlastnosti a výkony a snížit spotřebu paliva. V modelovém roce 2012 budou proto všechny vozy Audi A5 opatřeny výhradně přímovstřikovými motory, soustavou start/stop a regenerativním brzděním. Představitelé Audi tvrdí, že se jim i díky těmto prvkům podařilo napříč všemi variantami u řady A5 snížit průměrnou spotřebu o 11 % a emise CO2 až o 22 %.

Základním motorem pro všechny verze omlazené řady Audi A5 se stává zážehový čtyřválec 1,8 TFSI s výkonem 170 koní (125 kW). Díky dílčím vylepšením se u něj ve verzi Coupe podařilo snížit průměrnou spotřebu na 5,7 l/100 km, což je o 21 % méně než dosud. Větší verze 2,0 TFSI s výkonem 211 koní (155 kW) zůstává beze změn, v nabídce pro Audi A5 se ale objevil kompresorový třílitr TFSI naladěný na výkon 272 koní (200 kW), jenž ve verzi posílené až na 333 koní (245 kW) nahrazuje ve vozech S5 původní osmiválec 4,2 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Audi A8 Hybrid

Pánové z Ingolstadtu se pokoušejí i nadále držet svého někdejšího hesla „náskok díky technice“ a s jistým zpožděním za (především) japonskou konkurencí představili velký sedan s hybridní pohonnou soustavou. Vůz vychází z konceptu Audi A8 Hybrid představeného vloni v Ženevě a odvozeného z aktuální sériové verze Audi A8 připravené pro modelový rok 2011. O pohon tohoto luxusního stroje se stará dvoulitrový čtyřválec. Ještě nedávno by to bylo takřka skandální odhalení, ale zákazník si za poslední roky zběsilého honu na snižování emisí již zřejmě zvykl na všechno, takže toto konstatování přejděme taktním mlčením.

Jde o zážehovou jednotku 2,0 TFSI s přímým vstřikováním, přeplňováním a výkonem 211 koní (155 kW) a točivým momentem 350 Nm dostupným v rozmezí od 1 500 do 4 200 ot./min., jemuž v pohybu vozu Audi A8 Hybrid asistuje kompaktní, v převodovce vestavěný elektromotor o výkonu 55 koní (40 kW) a točivém momentu 210 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Audi R8 GT Spyder

O tom, že se model R8 GT Spyder dostane do sériové výroby, jsme se dozvěděli teprve před několika měsíci, ale již v květnu jsme vám mohli ukázat první špionážní snímky tohoto modelu z běžného provozu. Až na letošní čtyřiadvacetihodinovce Le Mans se však slibované stalo skutečností a můžeme vám nabídnout také potvrzené technické údaje. Nové Audi R8 GT Spyder bude poháněno stejným motorem jako kupé Audi R8 GT.

Půjde tedy o posílený desetiválec s objemem 5,2 l, výkonem 560 koní (410 kW) a točivým momentem 540 Nm při 6 500 ot./min. Spyder GT dosáhne rychlosti 317 km/h (dosud se hovořilo o 310 km/h), což je jen o 3 km/h méně než u staršího kupé. Z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 3,8 s. Legendární závody Le Mans nebyly pro prezentaci R8 GT Spyder vybrány náhodou, neboť novinka údajně využívá některých skupin přímo odvozených ze speciálu R8 LMS, který v nich startuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Audi A6 Avant

Design Audi A6 Avant se striktně drží současného trendu, který tato automobilka aplikuje u všech svých modelů napříč všemi segmenty. Zezadu tak vypadá nová „á-šestka“ podobně jako její menší sourozenec A4 Avant. Na délku vůz měří 4930 mm a zavazadelník pojme v základním uspořádání 565 litrů. Sklopením zadních opěradel vznikne rovná plocha a prostor o objemu 1680 litrů. Podobně jako u Volkswagenu Passat, také u Audi A6 Avant najdeme „vychytávku“ v podobě bezdotykového otevírání víka zavazadelníku. Jednoduše strčíte nohu pod zadní nárazník do těch správných míst a víko se samo otevře.

Jinak je výbava logicky stejná jako u sedanu. Nechybí vyhřívané sedačky, barevný head-up displej nebo výborný (a také velmi drahý) audiosystém Bang&Olufsen. Nabídka motorizací obsahuje veskrze známé jednotky. Pro zájemce o benzín jsou připraveny šestiválce 2.8 V6 o výkonu 204 koní a 3.0 TFSI s výkonem 300 koní. Paleta dieselových agregátů začíná na čtyřválci 2.0 TDI (177 k), přičemž ten jako jediný může mít manuální převodovku, a pokračuje šestiválci 3.0 TDI naladěnými na 204 nebo 245 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Audi S6, S7, S8

Všechny tři modely dostanou benzinový přeplňovaný osmiválec a velice nadstandardní jízdní dynamiku. Audi S6 a S7 používají stejný motor. Jedná se o čtyřlitrové osmiválcové dvakrát přeplňované TFSI naladěné na maximu 420 koní a 550 Nm. Vrchol točivého momentu je k dispozici v rozmezí od 1400 ot./min do 5300 ot./min, tedy prakticky pořád. Síla pohonné jednotky se přenáší přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na všechna kola.

Audi S6 v provedení sedan je o něco rychlejší než jeho větší sourozenec S7. Stovku zvládá za 4,8 s, Avant a S7 Sportback jsou pomalejší o jednu desetinku vteřiny. Maximální rychlost je tak jako vždy omezena na 250 km/h. Díky systému, který dokáže vyřadit z provozu čtyři válce, klesla průměrná spotřeba v porovnání s předchozími modely o 25 procent. A6 sedan a Sportback si řeknou o 9,7 l/100 km, Avant je na tom o deci hůře.

Třetím do party je Audi S8. Sportovně upravená vlajková loď dostane také dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, ten ale bude nabízet o sto koní vyšší výkon. Točivý moment 650 Nm je k dispozici od 1700 ot./min do 5500 ot./min. Audi S8 využívá osmistupňovou převodovku a při zrychlení z nuly na 100 km/h bude ze všech novinek nejrychlejší. K dosažení stokilometrové rychlosti totiž potřebuje pouze 4,2 s.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S6, Audi S7, Audi S8

Tip: Kompletní informace k těmto modelům najdete na tomto místě

Audi Urban Concept

Jde o trochu jinak pojatý koncept automobilu pro jízdu městem. Na rozdíl od ostatních výrobců nevsadila německá automobilka na eko-krabice, ale podle oficiálně zveřejněných skic to vypadá na velmi sympatické auto. 

Vůz má být maximálně lehký, základem je karbonový monokok. O pohon se stará dvojice elektromotorů (jak jinak), která čerpá energii z lithium-iontových baterií. Urban Concept vypadá skoro až sportovně. Nelze si nevšimnout prvků převzatých ze supersportu R8. Navíc tento dvoumístný koncept stojí na kolech o velikosti 21 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete na tomto místě

Následující kapitola
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 185 476 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků