IAA 2015 živě: Změřili jsme interiér nového Renaultu Mégane

Ani druhá velmi důležitá novinka francouzského Renaultu neunikla naší pozornosti a také na nový Mégane jsme se podívali s měřičem v ruce. Původní záměr byl porovnat míry s novou Astrou, jenže ta se těšila takovému zájmu, že přeměřit všechny parametry se u ní ukázalo jednoduše jako nemožné. Ale při nejbližší příležitosti to napravíme.

Kombi | Autosalony | Hatchbacky | Sedany | Premiéry | Frankfurt 2015 | Renault

IAA 2015 živě: Renault Mégane a Renault Talisman

S měřením začneme od zadu. Když otevřete kufr nového Méganu, objeví se velký schod. Přesně řečeno je podlaha 23 cm pod nakládací hranou. Pod podlahou najdete prostor pro rezervu, který u vystaveného exempláře vyplňoval subwoofer.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Mégane dostal hodně hluboký kufr, který vám bude trochu znepříjemňovat manipulaci s nákladem. Renault zvolil zcela odlišný přístup oproti Golfu

S dnem nijak nepohnete, takže budete vždy vykládat svá zavazadla přes vysokou hranu. Ani pravidelný tvar zde příliš nehledejte. A protože dno nejde zvednout, není překvapením, že po sklopení zadních opěradel vznikne další výrazný schod. Přesné míry týkající se zavazadelníku najdete v tabulce.

Renault Mégane: Prostor pro zavazadla (cm)
šířka mezi bočnicemi 101
šířka v nejširším místě 133
výška po roletu 55
šířka vstupního otvoru 109
výška vstupního otvoru 72
délka ložné plochy 79

Zadní sedadla jsou podobná tomu, co nabízí Talisman. Také v Méganu se sedí dost nízko, takže vám sedák moc velkou oporu neposkytne. Potěší nabídka prostoru pro hlavu, která je velmi slušná, ale ne tak prostor pro kolena. Za řidičem vysokým 190 cm zbývá k hraně sedáku pouze 9 centimetrů. Podobně jako při srovnání X-Trail vs. Kadjar, i zde platí, že si Nissan ponechal pozici prostornějšího auta. Pulsar nabízí vzadu nesrovnatelně více místa.

Kombi | Škoda | Autosalony | Renault

Renault Talisman: Jak si povede proti Superbu, Mondeu nebo Passatu?

Přední část interiéru opět známe z Espace i Talismanu. Nebýt na přiložené fotce palubní desky na displeji zobrazený Mégane, máme velký problém určit, zda snímek patří k Méganu nebo Talismanu. Zajímavá věc se pak týká dveří. Ty jsou bohatě obložené, ale několikrát se stalo, že jsme je nedovřeli. Vyžadují totiž větší razanci, než čekáte. Snad to bude jenom předsériový problém. Stejná věc se děla i u Talismanu.

Níže najdete kompletní hodnoty interiéru

Renault Mégane: Prostor pro cestující (cm)
šířka v úrovni loktů vpředu 146
šířka v úrovni loktů vzadu 142
prostor pro hlavu vpředu max. 94
prostor pro hlavu vzadu 93
délka sedáku vpředu 47
délka opěradla vpředu 63
délka sedáku vzadu 45
délka opěradla vzadu 66
šířka prostředního sedáku vzadu 28
prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm 9

Bonus: Částečné srovnání s Astrou

Přestože neustále nastupující a vystupující novináři, kteří ohledávali novou Astru non-stop v jednom kuse nakonec neumožnili kompletní změření interiéru, alespoň zadní část se podařila, takže můžeme nabídnout pro zajímavost bonus v podobě nekompletního srovnání.

Kombi | Autosalony | Hatchbacky | Premiéry | Frankfurt 2015 | Opel

IAA 2015 živě: Nový Opel Astra se Golfu rozhodně nebojí

Stejně jako Mégane má i Astra dno zavazadelníku dost hluboko pod nakládací hranou. Přesně řečeno to v tomto případě bylo plných 24 cm. Zde to je ale dané tím, že vůz neměl druhé dno, které soudě podle tvaru bočnic v autě být mělo nebo bude za příplatek. Přesto bude i v Astře schod dost výrazný, což logicky platí také o situaci, kdy si sklopíte zadní opěradla.

Renault Mégane vs. Opel Astra: Prostor pro zavazadla (cm)  
  Renault Mégane Opel Astra
šířka mezi bočnicemi 101 104
výška po roletu 55 60
délka ložné plochy 79 83

V Astře se sedí vzadu lépe. Posaz je přirozenější, nad hlavou je také dost místa, nicméně opěradlo i sedák jsou o něco kratší než v Méganu. Zpracování Opelu pak na pohled vypadá o něco lépe a kromě toho má nová Astra na své straně ještě jednu důležitou výhodu, rovnou se představila také jako kombi.

Srovnání těchto dvou nových hatchbacků se zavedenou konkurencí typu VW Golf bude velmi zajímavé. Už se na něj těšíme. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků