IAA 2015 živě: Nový Opel Astra se Golfu rozhodně nebojí

Pod kapotou Opelu Astra najdeme výhradně downsizované přeplňované motory. Automobilka třeba tvrdí, že Astra dostane nejlepší sedadla ve své třídě.
Seznam kapitol
  1. Opel Astra
  2. Fotogalerie: Opel Astra

Opel se sice chlubí tím, že nová generace Astry zhubla 200 kilogramů, ale když se podíváme na aktuální data hmotnosti konkurence, zjistíme, že se Astra dostala spíše tam, kde jsou ostatní. Ještě že tak, protože minulá verze byla opravdu pěkně vypasený cvalík.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Astra se představuje jako hatchback a také jako praktické kombi. Ani na autosalonu nemůže chybět velmi důkladné prohlídka techniky...

Ale teď zase vážně. Ve Frankfurtu je k vidění nejen hatchback, ale také kombi Astra Sports Tourer. Ten nabídne v kufru až 1630 litrů volného místa, což ho řadí k těm prostronějším kombíkům ve třídě.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Pod kapotou Opelu Astra najdeme výhradně downsizované přeplňované motory. Začíná se na litrovém tříválci, pokračuje přes dvě verze motoru 1.4 Turbo a končí u přeplňované šestnáctistovky s výkonem 147 kW (200 k). Budou samozřejmě i diesely, páteří nabídky je nový motor 1.6 CDTI, ve vrcholné verzi bude mít i dvě turba.

Opel rozhodně na prezentaci Astry nešetří sebevědomím a superlativy. Automobilka třeba tvrdí, že Astra dostane nejlepší sedadla ve své třídě. Pravdou nicméně je, že příplatková výbava Astry je obvyklá spíše u luxusních vozů. Můžete si objednat třeba vyhřívané a větrané sedačky s masáží a spoustu bezpečnostních a asistenčních systémů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Opel Astra
  2. Fotogalerie: Opel Astra
Opel Corsa 1.229
Rok výroby: 2008
Stav: 86 854 km
Cena: 74 000 Kč
Opel Zafira 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 98 717 km
Cena: 229 000 Kč
Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2011
Stav: 157 271 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků