IAA 2015 živě: Nové BMW řady 7 je revoluční v mnoha ohledech

Skelet z vysokopevnostní oceli a hliníku je vyztužen karbonovými díly. Z výbavy jmenujme laserová světa s dosvitem 600 metrů nebo dotykový systém iDrive s rozpoznáváním gest.
Seznam kapitol
  1. BMW řady 7
  2. Fotogalerie: BMW řady 7

Nová generace luxusního sedanu BMW řady 7 přichází s velmi promyšlenou technikou a jako první ve třídě s částečně karbonovou konstrukcí. Skelet z vysokopevnostní oceli a hliníku je vyztužen karbonovými díly. To má velký podíl na radikálním snížení hmotnosti nové generace řady 7. BMW takto bude postupovat i u dalších nových modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW řady 7 bude luxusnější, pohodlnější a úspornější. V základu má BMW 7 vzduchový podvozek a když zůstanete u 17" kol s vysokým profilem pneu, snad nebude moc drncat

I když je pak auto doslova narvané luxusní výbavou, moderními bezpečnostními systémy a novými hračkami, je mezigenerační rozdíl v hmotnosti docela významných 130 kg. Tato úspora se určitě projeví nejen na poklesu spotřeby paliva, ale i na dynamice a ovladatelnosti.

Zajímavosti | BMW | Fascinace | Sedany | Luxusní auta

Galerie: BMW řady 7 od konce války po současnost

Přesto BMW tvrdí, že nechce novou generaci řady 7 prezentovat jako sportovní limuzínu. Sice si můžete koupit M Paket, ale nová sedmička má být hlavně komfortní a luxusní. Standardem je pneumatické odpružení se samonivelací a kompanzací nerovnoměrného rozložení nákladu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní skelet z hliníku a vysokopevnostní oceli je ještě vyztužen uhlíkovými vlákny. I díky tomu je nová sedmička o 130 kg lehčí a pevnější. V nabídce bude i M Paket

Z výbavy jmenujme třeba laserová světa s dosvitem 600 metrů, dotykový systém iDrive s rozpoznáváním gest a odnímatelným centrálním tabletem a například možnost ovládat auto na dálku pomocí klíčku. Postupně se zavádí také schopnost autonomní jízdy, prozatím jen v koloně.

Všechny motory jsme si už představili, stejně tak známe české ceny. Odkážeme vás proto na dříve zveřejněné články:

Premiéry | BMW | Hybridy | Sedany | Luxusní auta

Nové BMW řady 7 je tady. Jezdí na dálkové ovládání a má laserová světla

Zajímavosti | BMW | Ceny | Sedany

Na nové BMW řady 7 si připravte minimálně 2 388 700 korun

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků