IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

Ford se očividně rozhodl, že jako globální produkt divize Ford Performance si nový Focus RS nemusí hrát na „nepovinně povinný“ německý omezovač rychlosti.

Ford sice letos do Frankfurtu nepřivezl žádnou velkou premiéru (nepočítáme-li evropský debut faceliftovaného Rangeru), ale prozradil aspoň další podrobnosti o chystaném Focusu RS. Tentokrát automobilka zveřejnila základní jízdní výkony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Focus RS jsme viděli už dřív, dokonce několikrát – ve Frankfurtu ale Ford zveřejnil několik nových informací ke svému superostrému hatchbacku

Nový Focus RS vyvine nejvyšší rychlost až 266 km/h – Ford se očividně rozhodl, že jako globální produkt divize Ford Performance si nový Focus RS nemusí hrát na „nepovinně povinný“ německý omezovač rychlosti na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Díky funkci Launch Control zvládne nový Focus RS zrychlení 0-100 km/h za 4,7 s

Zrychlení 0-100 km/h má být pro tento model otázkou 4,7 s, nepochybně při využití funkce launch control. Tu dostal Focus RS jako vůbec první model v historii řady RS, ale ne jako první Ford. Má ji nový Mustang GT s osmiválcovým motorem a manuální převodovkou. Mimochodem, kombinace řízeného startu s manuálem je poměrně neobvyklá, častěji se lze s launch control setkat v autech s dvouspojkovými automaty.

Video | Ford | Sportovní auta | Ford Focus

Video: Poslechněte si zvuk nového Fordu Focus RS

Už z dřívějška víme, že nový Focus RS bude poháněn čtyřválcem 2.3 EcoBoost, který jsme nedávno poprvé vyzkoušeli v novém Mustangu. Pro ostrý Focus se ale motor dočkal nového naladění, Ford slibuje 257 kW (350 k) a 440 Nm, resp. až 470 Nm při využití overboostu (max. na 15 sekund).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Focus RS je zatím třetí generací tohoto modelu a celkem 30. Fordem RS v historii

O přenos síly se bude starat šestistupňová manuální převodovka a pohon všech kol Ford Performance, který má v praxi fungovat jako aktivní zadní diferenciál. Focus RS nabídne dokonce speciální režim Drift Mode, který je podle Fordu určený na „jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem mimo veřejné komunikace“. 

Zajímavosti | Technika | Ford | Sportovní auta | Ford Focus

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Ford na autosalonu zveřejnil také cenu nového Focusu RS, zatím pro německý trh. Tam bude tento model možné pořídit za 39 000 eur, což v přepočtu dělá asi 1,06 milionu korun. Českou cenu ani datum zahájení prodeje na našem trhu zatím automobilka nezveřejnila. Během dne k nám obě informace doputovaly. Najdete je v tomto článku:

Zajímavosti | Video | Ford | Sportovní auta | Ceny | Ford Focus

Nový Focus RS má už i českou cenu, vešla se výrazně pod milion

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků