IAA 2015 živě: Ferrari 488 Spider je prý stejně tuhé jako kupé

Ferrari 488 Spider má podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. místo atmosféricky plněného osmiválce má před zadní nápravou uložen přeplňovaný motor.

Ferrari 488 Spider, které má ve Frankfurtu výstavní premiéru, je nástupcem modelu 458 Spider a otevřenou verzí 488 GTB. To znamená, že místo atmosféricky plněného osmiválce má před zadní nápravou uložen motor V8 přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Z objemu 3,9 l dává 493 kW (670 k) a 760 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Namísto tradiční červené vystavuje Ferrari nový model ve stejném modrém odstínu jako na prvních oficiálních fotografiích

Maximální hodnota točivého momentu je položena na Ferrari velice nízko, do 3000 ot./min. Výkon vrcholí v tradičnějších osmi tisících. O přenos hnací síly se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a pneumatiky 305/30 ZR20. 

Ferrari 488 Spider má podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. Akceleraci 0-100 km/h zvládne za rovné tři sekundy a dvoustovkou pojede už za 8,7 sekundy. Auto váží 1525 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střecha je ovládaná elektricky a složí se za pouhých 14 sekund

Spotřeba? U Ferrari zdánlivě podružný parametr, jenže právě spotřeba, respektive emise CO2 jsou důvodem, proč automobilka z Maranella přechází od atmosférického plnění k přeplňování. Model 488 Spider zvládne absolvovat nový evropský jízdní cyklus s průměrnými emisemi 260 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě 11,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků