IAA 2015 živě: Ferrari 488 Spider je prý stejně tuhé jako kupé

Ferrari 488 Spider má podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. místo atmosféricky plněného osmiválce má před zadní nápravou uložen přeplňovaný motor.

Ferrari 488 Spider, které má ve Frankfurtu výstavní premiéru, je nástupcem modelu 458 Spider a otevřenou verzí 488 GTB. To znamená, že místo atmosféricky plněného osmiválce má před zadní nápravou uložen motor V8 přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Z objemu 3,9 l dává 493 kW (670 k) a 760 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Namísto tradiční červené vystavuje Ferrari nový model ve stejném modrém odstínu jako na prvních oficiálních fotografiích

Maximální hodnota točivého momentu je položena na Ferrari velice nízko, do 3000 ot./min. Výkon vrcholí v tradičnějších osmi tisících. O přenos hnací síly se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a pneumatiky 305/30 ZR20. 

Ferrari 488 Spider má podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. Akceleraci 0-100 km/h zvládne za rovné tři sekundy a dvoustovkou pojede už za 8,7 sekundy. Auto váží 1525 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střecha je ovládaná elektricky a složí se za pouhých 14 sekund

Spotřeba? U Ferrari zdánlivě podružný parametr, jenže právě spotřeba, respektive emise CO2 jsou důvodem, proč automobilka z Maranella přechází od atmosférického plnění k přeplňování. Model 488 Spider zvládne absolvovat nový evropský jízdní cyklus s průměrnými emisemi 260 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě 11,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků