IAA 2015 živě: Citroen C4 Cactus M má místo střechy surfová prkna

Původně jsme chtěli napsat „na střeše“, ale to by bylo věcně nesprávné. Koncept Citroen C4 Cactus M totiž žádnou střechu nemá. Zato má rám čelního okna i zadní oblouk ve vzhledu lakované dýhy, což v nás vyvolává reminiscence na laciný polský nábytek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cactus M je stylizovaný do podoby plážové buginy, přestože technika pod karoserií patrně odpovídá sériovému Cactusu

Cactus M má však být reminiscencí na něco úplně jiného, totiž na legendární Citroen Méhari, kterému jsme se nedávno věnovali i v naší rubrice Retro:

Retro | Off-roady | Citroën

Citroën Méhari (1968-1987): Rychlý velbloud

Podobně jako Méhari má i Cactus M podobu otevřené plážové buginy. A kdyby snad někdo pochyboval, že právě mořská pobřeží jsou jeho primární destinací, dvojice surfových prken na střeš… pardon, nad hlavami cestujících nedává prostor k pochybnostem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na střešní oblouky lze připevnit dvě surfová prkna

Zatímco exteriér je vyveden v křiklavé tyrkysové barvě, interiér má divokou ornamentální výzdobu laděnou do červené a bílé. Stejný vzor se objevuje rovněž na popruzích, kterými jsou ke střešním obloukům upevněna surfová prkna.

Pokud Citroen zveřejní bližší podrobnosti o technice a účelu konceptu Cactus M, budeme tento článek aktualizovat.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 165 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën Xsara Picasso 1.587
Rok výroby: 2006
Stav: 154 108 km
Cena: 45 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků