IAA 2015 živě: Audi S8 Plus a SQ5 Plus přinášejí koně navíc

Audi SQ5 Plus je posílenou verzí rychlého SUV, které na nás udělalo nečekaně příznivý dojem v redakčním testu. Také v případě Audi S8 Plus se zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika.

Vedle konceptu Audi e-tron quattro a nového Audi S4 vystavuje prémiová značka skupiny Volkswagen na IAA také dvě nové verze svých sportovních modelů, o nichž informovala už předem. Proto je vezmeme jen stručně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plus znamená drobné vylepšení parametrů motoru a tedy i jízdní dynamiky

Audi SQ5 Plus je posílenou verzí rychlého SUV, které na nás udělalo nečekaně příznivý dojem v redakčním testu. Přípona Plus značí zvýšení výkonu o 20 kW a točivého momentu o 50 Nm. S výslednými 250 kW (340 k) a 700 Nm sprintuje auto z nuly na 100 km/h za 5,1 s, přičemž jeho kombinovaná spotřeba činí 6,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poznávacím znamením SQ5 Plus jsou 21" kola a černé provedení masky nebo zrcátek

Ke sportovnějšímu chování v zatáčkách by měl přispět aktivní zadní diferenciál. Zvenku poznáte SQ5 Plus podle černě provedených detailů a kol o průměru 21 palců. Prodej začne v říjnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také exteriér luxusního Audi S8 Plus sází na černé detaily

Také v případě Audi S8 Plus se zvyšoval výkon a zlepšovala dynamika, a to poměrně výrazně. Zatímco dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec 4.0 TFSI ve standardním Audi S8 má výkon 382 kW (520 k) v 6000 ot./min. a točivý moment 650 Nm v 1750-5500 ot./min., v případě verze Plus je to 445 kW (605 k) a 700 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Skvěle zpracovaná kabina odpovídá tomu, co známe z S8

Akcelerace 0-100 km/h se díky tomu zkrátí ze 4,2 na 3,8 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pokud si ale objednáte paket Dynamic, dostanete kromě brzd z karbon-keramického kompozitu a sportovního výfuku také omezovač posunutý na 305 km/h. I zde jsou poznávacím znamením černé detaily exteriéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků