Od poloviny letošního roku se korejská automobilka u nás začala „představovat“ trochu jinak, dosti dramaticky proměnila výslovnost slova Hyundai. Mnohému jistě vrtalo hlavou, proč k tomu došlo. Nyní to ale bude jasnější. Dostali jsem totiž vyjádření přímo od Miloše Adámka, představitele automobilky v ČR:
1. Značka Hyundai je nejdynamičtěji rostoucí automobilovou značkou na světě. S touto expanzí a razantním nárůstem obliby produktů i služeb Hyundai u nových a nových zákazníků souvisí také nutnost vnímat značku jednotně na celém světě, včetně sjednocené výslovnosti názvu značky. Je běžné, že při stanovení správné výslovnosti jakékoliv značky se vychází z výslovnosti v zemi původu. A správná korejská výslovnost slova Hyundai je „Hjondé“(znamená moderní).
2. V polovině roku 2011 došlo celosvětově ke změně komunikační strategie značky Hyundai (Hyundai - New Thinking, New Possibilities) a při této příležitosti jsme v České republice také začali používat správnou výslovnost slova Hyundai.
- Česká republika díky přítomnosti výrobního závodu hraje v evropské strategii Hyundai klíčovou roli.
- Česká republika je tedy také logicky prvním evropským trhem, na kterém se název značky Hyundai vyslovuje správně.
- Je možné, že někteří zákazníci mají pocit, že znali starý „Hyundaj“. Správná výslovnost názvu značky „Hjondé“ tedy i akusticky odděluje současnou neporazitelnou sílu nabídky produktů a služeb Hyundai od dosud přetrvávajícího mylného dojmu z let dávno minulých.