Hyundai zvyší ceny svých vozů

Neustále rostoucí ceny oceli a hliníku nutí téměř všechny výrobce uchýlit se k takým nepopulárním opatřením, jakým je zvyšování cen koncových produktů. Není proto pochyb, že rostoucí ceny komodit můžou o několik let pořádně zamíchat kartami na automobilových trzích. Nechceme teď samozřejmě vyvolávat žádnou paniku, ačkoli podle některých analytiků můžou ceny růst rychleji, než je teď očekáváno, optimisté na druhé straně doufají, že ceny motorových vozidel bude možné zachovat na stejné úrovni jako dnes. Dopomoci by k tomu mohlo například, používaní plastických, nebo tvrdých recyklovatelných materiálů.

Pojďme však na konkrétní případ. Představitelé automobilky Hyundai oznámili, že v brzké době bude cena jejich modelů stoupat. Automobilka argumentovala přesně tím, o čemž jsme psali výše – cenou oceli a hliníku. Nikdo z představitelů však nechtěl být konkrétnější, a tak nevíme, v jakém rozsahu máme zdražování očekávat, kromě toho se automobilka potýká i s personalistickým problémem, množí se totiž různé stávky kvůli nízkým mzdám.

Zatím není jasné, zda se podobnou cestou vydají i další výrobci, nebo břímě zvyšujících se nákladů ponesou na svých bedrech.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků