Hyundai získal v USA povolení testovat autonomní vozy s alternativním pohonem

Společnost Hyundai má za sebou první testy plně autonomního vozu s pohonem na elektřinu z vodíkových palivových článků na silnicích v USA. Licenci k provádění testů robotických aut na veřejnosti udělil výrobci stát Nevada. Automobilka tak má možnost vyhodnotit chování jak částečně, tak i plně autonomního vozu v reálném provozu, což pomůže dalšímu vývoji těchto technologií.

„K tomu, abychom na trh uvedli plně autonomní vůz, vede cesta jen přes důkladné testování. Díky licenci od státu Nevada budeme schopni testy provést a přispět tak k větší bezpečnosti všech účastníků silničního provozu," vysvětlil Lim Tae-Won, více prezident výzkumného ústavu skupiny Hyundai Motor.

Technologie autonomního provozu vozu Tucson (ix35) Fuel Cell zahrnují čtyři hlavní systémy. V první řadě je to samotné autonomní řízení (IAD), dále systém TJA, což je asistent pro jízdu v koloně, ESS (Emergency Stop System) systém nouzového zastavení a asistenční systém pro jízdu na úzkých silnicích. Nejmodernější technologie fungují v kombinaci s řadou pokročilých fotoaparátů, radarů a senzorů včetně 360° kamery, GPS, monitoru slepého úhlu a dalších.

Od listopadu 2014 má Hyundai za sebou již více než 10.000 mil testování dvou vozů Tucson (ix35) Fuel Cell v domovské Koreji. Testovací program byl zaměřen hlavně na testování interakcí vozu s dopravním značením, chodci, cyklisty, městským mobiliářem a dalšími. Testy se konaly za co možná nejrůznějšího počasí, aby se ověřila jejich bezpečnost za všech okolností.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků