Hyundai získal v USA povolení testovat autonomní vozy s alternativním pohonem

Společnost Hyundai má za sebou první testy plně autonomního vozu s pohonem na elektřinu z vodíkových palivových článků na silnicích v USA. Licenci k provádění testů robotických aut na veřejnosti udělil výrobci stát Nevada. Automobilka tak má možnost vyhodnotit chování jak částečně, tak i plně autonomního vozu v reálném provozu, což pomůže dalšímu vývoji těchto technologií.

„K tomu, abychom na trh uvedli plně autonomní vůz, vede cesta jen přes důkladné testování. Díky licenci od státu Nevada budeme schopni testy provést a přispět tak k větší bezpečnosti všech účastníků silničního provozu," vysvětlil Lim Tae-Won, více prezident výzkumného ústavu skupiny Hyundai Motor.

Technologie autonomního provozu vozu Tucson (ix35) Fuel Cell zahrnují čtyři hlavní systémy. V první řadě je to samotné autonomní řízení (IAD), dále systém TJA, což je asistent pro jízdu v koloně, ESS (Emergency Stop System) systém nouzového zastavení a asistenční systém pro jízdu na úzkých silnicích. Nejmodernější technologie fungují v kombinaci s řadou pokročilých fotoaparátů, radarů a senzorů včetně 360° kamery, GPS, monitoru slepého úhlu a dalších.

Od listopadu 2014 má Hyundai za sebou již více než 10.000 mil testování dvou vozů Tucson (ix35) Fuel Cell v domovské Koreji. Testovací program byl zaměřen hlavně na testování interakcí vozu s dopravním značením, chodci, cyklisty, městským mobiliářem a dalšími. Testy se konaly za co možná nejrůznějšího počasí, aby se ověřila jejich bezpečnost za všech okolností.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků