Hyundai získal v USA povolení testovat autonomní vozy s alternativním pohonem

Společnost Hyundai má za sebou první testy plně autonomního vozu s pohonem na elektřinu z vodíkových palivových článků na silnicích v USA. Licenci k provádění testů robotických aut na veřejnosti udělil výrobci stát Nevada. Automobilka tak má možnost vyhodnotit chování jak částečně, tak i plně autonomního vozu v reálném provozu, což pomůže dalšímu vývoji těchto technologií.

„K tomu, abychom na trh uvedli plně autonomní vůz, vede cesta jen přes důkladné testování. Díky licenci od státu Nevada budeme schopni testy provést a přispět tak k větší bezpečnosti všech účastníků silničního provozu," vysvětlil Lim Tae-Won, více prezident výzkumného ústavu skupiny Hyundai Motor.

Technologie autonomního provozu vozu Tucson (ix35) Fuel Cell zahrnují čtyři hlavní systémy. V první řadě je to samotné autonomní řízení (IAD), dále systém TJA, což je asistent pro jízdu v koloně, ESS (Emergency Stop System) systém nouzového zastavení a asistenční systém pro jízdu na úzkých silnicích. Nejmodernější technologie fungují v kombinaci s řadou pokročilých fotoaparátů, radarů a senzorů včetně 360° kamery, GPS, monitoru slepého úhlu a dalších.

Od listopadu 2014 má Hyundai za sebou již více než 10.000 mil testování dvou vozů Tucson (ix35) Fuel Cell v domovské Koreji. Testovací program byl zaměřen hlavně na testování interakcí vozu s dopravním značením, chodci, cyklisty, městským mobiliářem a dalšími. Testy se konaly za co možná nejrůznějšího počasí, aby se ověřila jejich bezpečnost za všech okolností.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků