Hyundai začíná útočit na pozice Škodovek. Nová i30 vstupuje na trh

Zatím jsou na výběr pouze dva typy motorů: přeplňovaný 1,0 T -GDI a turbodiesel 1,6.

Tuzemské zastoupení korejské značky Hyundai oznámilo cenu třetí generace vozu i30 s karosérií hatchback.

Automobil, který montují ruce tuzemských dělníků v nošovické továrně, bude v limitované nabídce Symbol k mání za částku 399 990 Kč. Tato cenovka se vztahuje k verzi s malým benzinovým motorem 1,0 T-GDI, který má výkon 88 kW (120 koní). S tímto pohonem má mít podle výrobce vůz kombinovanou spotřebu rovných pět litrů, maximální rychlost činí 190 kilometrů v hodině a zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost nastane po 11,1 sekundách.

Škoda | Hyundai | Srovnávací testy | Názory | Škoda Fabia

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Opravdu víc než jen kombi?  

Druhou volbou může být dieselový motor 1,6 CRDi (81 kW - 110 koní). Za ten se ovšem připlácí 90 000 Kč.  Auto s ním jede stejně rychle jako s benzinovou jednotkou (190 km/hod), zrychlení má být o desetinku sekundy lepší (11,0 s).

Samotný motor navýší cenu o pět desítek tisícovek, ale jelikož se montuje pouze do vozů vybavených paketem plus v ceně 40 000 Kč (obsahuje například LED hlavní světla, navigaci a dvouzónovou klimatizaci), dosáhne pak celková suma částky 489 990 Kč.

Dalším možným příplatkem je sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, která přijde opět na padesát tisíc českých korun. Je ji možno namontovat právě jen k tomuto turbodieselu.

Ojetiny | SUV | Hyundai

Test ojetiny: Hyundai ix55 není volbou srdce. Spolehlivostí ale překvapí

Výbava vozu edice Symbol obsahuje rádio s ovládáním na volantu, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarm, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, vyhřívání sedaček a volantu, automatické přepínání dálkových a tlumených světel, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, palubní počítač, elektrické ovládání předních i zadních oken, průvlak na lyže v opěradle zadního sedadla, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, přední mlhovky, dojezdovou rezervu, a samozřejmě pětiletou záruku bez omezení najetých kilometrů.

O aktivní bezpečnost se postará asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, asistent pro sledování pozornosti řidiče a systém nouzového brzdění a varování před čelní srážkou.

Kompletní výčet prvků zmíněného paketu Symbol plus je tento: Full LED přední světlomety, kombinovaná LED zadní světla, integrovaná navigace s osmipalcovým dotykovým displejem, Android Auto&Apple CarPlay, bezplatná aktualizace map na deset let, duální automatická klimatizace, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, zadní tmavá skla a dvouúrovňové dno zavazadlového prostoru.

V dalších týdnech Hyundai zveřejní ceny dalších motorizací a nižších i vyšších výbavových stupňů. Dodejme ještě, že za metalický lak karosérie je navýšení ceny o 16 900 Kč.

Galerii snímků nejnovější verze Hyundai i30 přinášíme zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hyundai Getz 1.086
Rok výroby: 2003
Stav: 194 159 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 177 068 km
Cena: 111 000 Kč
Hyundai i10 1.086
Rok výroby: 2011
Stav: 34 787 km
Cena: 95 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků