Hyundai začíná útočit na pozice Škodovek. Nová i30 vstupuje na trh

Zatím jsou na výběr pouze dva typy motorů: přeplňovaný 1,0 T -GDI a turbodiesel 1,6.

Tuzemské zastoupení korejské značky Hyundai oznámilo cenu třetí generace vozu i30 s karosérií hatchback.

Automobil, který montují ruce tuzemských dělníků v nošovické továrně, bude v limitované nabídce Symbol k mání za částku 399 990 Kč. Tato cenovka se vztahuje k verzi s malým benzinovým motorem 1,0 T-GDI, který má výkon 88 kW (120 koní). S tímto pohonem má mít podle výrobce vůz kombinovanou spotřebu rovných pět litrů, maximální rychlost činí 190 kilometrů v hodině a zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost nastane po 11,1 sekundách.

Škoda | Srovnávací testy | Názory | Hyundai | Škoda Fabia

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Opravdu víc než jen kombi?  

Druhou volbou může být dieselový motor 1,6 CRDi (81 kW - 110 koní). Za ten se ovšem připlácí 90 000 Kč.  Auto s ním jede stejně rychle jako s benzinovou jednotkou (190 km/hod), zrychlení má být o desetinku sekundy lepší (11,0 s).

Samotný motor navýší cenu o pět desítek tisícovek, ale jelikož se montuje pouze do vozů vybavených paketem plus v ceně 40 000 Kč (obsahuje například LED hlavní světla, navigaci a dvouzónovou klimatizaci), dosáhne pak celková suma částky 489 990 Kč.

Dalším možným příplatkem je sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, která přijde opět na padesát tisíc českých korun. Je ji možno namontovat právě jen k tomuto turbodieselu.

Ojetiny | SUV | Hyundai

Test ojetiny: Hyundai ix55 není volbou srdce. Spolehlivostí ale překvapí

Výbava vozu edice Symbol obsahuje rádio s ovládáním na volantu, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarm, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, vyhřívání sedaček a volantu, automatické přepínání dálkových a tlumených světel, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, palubní počítač, elektrické ovládání předních i zadních oken, průvlak na lyže v opěradle zadního sedadla, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, přední mlhovky, dojezdovou rezervu, a samozřejmě pětiletou záruku bez omezení najetých kilometrů.

O aktivní bezpečnost se postará asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, asistent pro sledování pozornosti řidiče a systém nouzového brzdění a varování před čelní srážkou.

Kompletní výčet prvků zmíněného paketu Symbol plus je tento: Full LED přední světlomety, kombinovaná LED zadní světla, integrovaná navigace s osmipalcovým dotykovým displejem, Android Auto&Apple CarPlay, bezplatná aktualizace map na deset let, duální automatická klimatizace, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, zadní tmavá skla a dvouúrovňové dno zavazadlového prostoru.

V dalších týdnech Hyundai zveřejní ceny dalších motorizací a nižších i vyšších výbavových stupňů. Dodejme ještě, že za metalický lak karosérie je navýšení ceny o 16 900 Kč.

Galerii snímků nejnovější verze Hyundai i30 přinášíme zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hyundai i30 1.591
Rok výroby: 2012
Stav: 156 998 km
Cena: 172 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 131 376 km
Cena: 125 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2.188
Rok výroby: 2008
Stav: 180 561 km
Cena: 170 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků