Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Objem jeden litr, výkon zhruba 120 koní, točivý moment asi 175 Nm, spotřeba okolo čtyř litrů. To jsou zatím známé parametry, kterými by měl oplývat nový přeplňovaný benzínový tříválec vyvíjený automobilkou Hyundai.

Nový motor se dostane nejprve pod kapotu modelu Hyundai i20 v roce 2016, píše britský Autocar, a postupně by jeho různé výkonové verze měly vytlačit stávající atmosférické jednotky. Ty ovšem, i kvůli nákladům a koncové ceně, zcela nezmizí. Někteří zákazníci totiž stále dávají přednost atmosférickým motorům.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Nová Fabia | Hyundai | Škoda Fabia

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

V současnosti koupíte v modelu i20 se třemi válci pouze diesel 1.1 CRDi o výkonu 55 kW s kombinovanou spotřebou 3,8 litru na 100 km. Hyundai ale potřebuje munici na boj proti plánovanému legislativnímu omezování turbodieselů napříč Evropou.

Malý benzínový tříválec je cesta, jak nabídnout dobré papírové výkony a nízkou kombinovanou spotřebu. Navíc by se tříválec uplatnil i ve větších modelech, třeba v Hyundai i30 nebo v některém z menších a dobře prodávaných SUV.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků