Hyundai Veloster Turbo: v Anglii od 686 200 Kč

Zákazníci ve Velké Británii budou mezi prvními v Evropě, kteří si budou moci objednat špičkovou verzi pozoruhodného sportovního vozu z dílen Hyundaie.

Kompaktní sportovní Hyundai Veloster vyniká hned v několika ohledech: na vesměs funkčně pojaté jihokorejské automobily působí nezvykle hravým dojmem a na jedné straně má dvoje a na druhé straně jen jedny boční dveře. Veloster se představil na začátku loňského roku v Detroitu a na většině trhů byl dosud nabízen výhradně v kombinaci s atmosféricky plněným zážehovým čtyřválcem 1,6 GDi s přímým vstřikováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Veloster Turbo dorazil do Albionu

Tato verze s výkonem 140 koní (103 kW) a točivým momentem 167 Nm a cenou od 479 900 Kč zůstává beze změn, ale novinkou na evropském kontinentě se stává dlouho očekávaný Hyundai Veloster Turbo. Ten svoji premiéru zažil v Detroitu letos a od 24. září jej budou moci oficiálně objednávat ve Velké Británii, kde ceny začínají v přepočtu na částce 686 244 Kč. My jsme vám přinesli špionážní snímky z testování tohoto modelu již v půli loňského roku.

Testy | Hyundai

Test: Hyundai Veloster 1.6 GDI - atmosférické radovánky

Novinka disponuje přeplňovanou verzí čtyřválce 1,6 GDi z nové generace motorů Hyundai, jež jsme vám představili na sklonku loňského roku. Pro evropské trhy byla poněkud podladěna na výkonu, dosahuje „jen“ 186 koní (137 kW) místo 201 koní (148 kW) americké verze, nicméně točivý moment zůstal zachován na hodnotě 265 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Veloster Turbo zaznamenal modifikace na karoserii i v jejích útrobách

V kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou Hyundai Veloster Turbo evropské specifikace zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,4 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 214 km/h. Průměrná spotřeba má činit 6,9 l/100 km a emise CO2 pak budou 157 g/km. V porovnání se standardním Velosterem bude Turbo opatřeno nově odladěným podvozkem s tužšími tlumiči, upravenými nárazníky a dalšími exteriérovými doplňky a osmnáctipalcovými litými ráfky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Několik obrázků z loňského testování

Uvnitř se řidič může těšit na sportovní, kůží čalouněná sedadla a rozšířenou standardní výbavu zahrnující například sedmipalcovým barevný monitor na středové konzoli, vestavěnou navigaci nebo couvací kameru. V Anglii se má nový Veloster Turbo podle tvrzení Tonyho Whitehorna, šéfa společnosti Hyundai Motor UK, postavit především proti vozům VW Scirocco a Vauxhall (Opel) Astra GTC.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků