Hyundai v Nošovicích sotva začal vyrábět a už výrobu snižuje

Podle dostupných údajů bude teprve před několika týdny zprovozněná nošovická továrna značky Hyundai omezovat svoji výrobu. Za tímto opatřením stojí všudypřítomná ekonomická krize, spojená se snížením poptávky po nových automobilech. Podle zjištění deníku Právo bude mít nyní pracovní týden v Nošovicích pouze čtyři dny a za nařízené volno budou zaměstnanci pobírat 70 % svého platu. O těchto opatřeních bylo rozhodnuto včera, na dnešek svolal tiskový mluvčí závodu HMMC Petr Vaněk tiskovou konferenci, kde zřejmě oficiálně uvede podrobnosti.

Závod Hyundai v Nošovicích v současnosti dává práci dvěma tisícovkám zaměstnanců, po plném náběhu výroby na 300 000 vozů ročně by jich měly být tisícovky tři. Vzhledem k omezení délky pracovního týdne se pravděpodobně plán vyrobit letos 185 000 aut splnit nepodaří, ale propouštění zatím nehrozí. 
 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 53 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků