presunul bych svuj prispevek asi sem (puvodne "Hyundai rozjel velkou akci ....."), dotaz jen zkopiruju, koukam, ze nekteri ´militantni majitele Getzu´ a apod. uz to tady rozjeli;)puvodni prispevek:"Koukam, ze asi na Hyundaiich ujizdis, muzu se zeptat, jezdis v nejakem? Pripadne jak dlouho, kolikateho mas a jaka je spokojenost ? Ja osobne vidim, ze maji snahu se zlepsovat, tak jsem se zasel podivat na noveho Santa Fe a musim, rict, ze pro me osobne zklamani. Ale s nazorem jsem se neshodnul s ostatnimi (s vetsinou jo, ale uz ne 100% jako driv), proto by me zajimalo, co vede skutecne kupce ke koupi. Cena? Nevadi ti (pod-)prumerne materialy v interieru, razeni (oproti treba VW je to furt gumovy). No jestli bys moh se podelit o zazitky. Predem dik."
A napadlo Tě někdy že je Hyundai lepší než VW?
Já mám prvního Getze 1,5 CRDi cca 2 roky bez závad. Proti Fábii je lepší dílenské zpracování, nižší spotřeba, plná výbava (klima, ABS, EBD, el.oken,...), nic nevrže, má větší výkon a určitě lepší jízdní vlastnosti. To můžu denně porovnávat, protože si auta denně střídám.:-P
Maji ta auta srovnatelne rafky a obuti? Aby se tady nesrovnavalo neco, na co nema auto vliv. Taky otazka jak se s tou sluzebni Fabii zachazi, to by celkove horsi stav vysvetlovalo :-)) Znam soukromou Fabii uz z prvnich serii a zpracovani interieru velmi dobre, nic nevrze, jizdni vlastnosti take bezproblemove. Srovnani s Getzem ale nemam. Nekdy budu muset vyzkouset, kde je pravda :-)
Zabavne pozorovat duel Fabia verzus Getz: mnoho z vas napise byl sem se podivat... a ja sa pytam a bol si sa aj odviezt. Pretoze ak niekto napise, Santa Fe je prenho sklamanie tak sa v nom asi neviezol a neviezol sa v predoslej generacii. Prave na tomto aute je vidiet pokrok, ktory Hyundai urobil za poslednych 5 rokov. Dnes je Hyundai spolu s Kiou 6. najvacsia automobilka na svete a podla J.D.Power je napr. Hyundai Tucson najspolahlivejsie vozidlo v triede(celkovo znacka na 3.mieste pred Toyotou). Zaruka 3 roky bez obmedzenia km je naozaj jasnym dokazom nadpriemernej spolahlivosti. PS: ak neviete ako sa pise nazov automobilky ku ktorej sa chcete vyjadrovat, tak radsej ten nazov nepiste vobec spravne je Hyundai.
Ano, první místo Tucsonu v J.D. power mne taky šokovalo. A ostatní ocenění kvality a spolehlivosti korejců ve světě. Asi nejsou jinde tak xenofobní jako my, češi (a němci).
Dvacet let jsem měl škodovky (benzín). Byl jsem spokojený čecháček. Nyní mám druhým rokem soukromě Getze (Diesel), služebně Fábii. Korejci Škodovce utekli minimálně o 10 let, a to ve všem. To se nedá srovnat. Prostě nedám na Hunday dopustit v žádném směru a pokud někdo chce postavíme Getze 1,5 CRDi s Fábii 1,9 TDi vedle sebe a můžeme srovnávat.
10 let hahahaha, tys nás pobavil.Getz je dobrý auto, ale že by byl o 10 let napřed je nesmysl.Krom toho GETZ je teď novej, počkej až vyjede nová škoda.Neboj, Group taky začne dělat CR plnění. ...Krom toho "nejlepší" auta jsou Japonský;-)
tvuj nazor me zaujal, nasledne vyloudil lehky usmev, ale vazne: v cem presne myslis, ze Getz a Fabie je nesrovnatelna? Zda se ti zpracovani a pouzite materialy lepsi? Co tuhost karoserie? Podvozek myslis, ze je taky o tridu lepsi v Getzu nez ve Fabii ?Osobne jsem treba videl bocni protinarazove vyztuhy (kdyz bych mel odvahu to tak nazvat, preci jen je to na podobnem miste v karoserii, jako u ostatnich vozu) a to byl rozhodujici moment, proc jsem nasledne dobu na to a k udivu majitele odmitl svezeni v tomhle aute. Ale uznavam, ze na tom aute neco je, preci jen se neprodava spatne, jen by me zajimaco CO TO JE ? Co lidi vede k tomu, ze si kupuji tyhle auta ?Ja si proste neumi pomoct, ale chci byt fer a cas od casu to jdu vyzkouset znovu, treba posledne Sante Fe: design supr (koncene;), ale tim to pro me haslo...zbytek absolutne 0, ty penize bych za to nedal, ale je to mozna jen muj nazor.No, piste majitele korejskych vozu.
Nejsem majitel Hyundaie, ale crash testy měl Accent ne obzvlášť vysoké úrovni (3 ceny!).
Jorgu, prosím, uvádíš tady z doslechu údaj o předchozí generaci accentu, která se už neprodává a konstrukčně pochází někdy z doby 1998-2000, pak už následovaly jen facelifty. Pokud vím, tak na nový accent zatím crash test k dispozici není. BTW: někdy si přátelé motoentuziasti taky kromě crash testů přečtěte třeba i testy hlavových opěrek - to je ten kus nábytku v autě, který vám při nárazu zezadu přerazí vaz, když je špatně udělaný. Ručím vám za to, že budete dost zděšeni řadou prominentních značek.
Hm, zajimavy ze jedinym "argument" jsou vzdycky nejake pofiderni roury nekde ve dverich (driv ze nebyly, dneska zas ze jedny jsou lepsi nez ty druhe), ktere vetsina z nas v zivote stejne nevyuzije, resp. neoceni, navic s prihlednutim k faktu, ze ty trubky napr. ve fabce rozhodne nejsou zarukou nesmrtelnosti. Pokud nejedes v tom svym obrnenym tanku, chodis taky ve slusivem kovovem vyztuzenem oblecku? Nebot zjevne netouzis po nicem jinem, nez permanentni silove konfrontaci, pripadne tve zivotni uvahy se scvrkly jen na to, odkud ta rana z milosti konecne prijde. S timhle stihomamem se az nekterym trubkomilum divim, ze vubec vylezaji ven z domu, nebot vzdycky se muze neco stat, tak nac riskovat, je lepsi prozit cely zivot v permanentnim strachu o svou bezvyznamnou telesnou schranku... Jeste nedavno auta nemela airbagy nebo pasy a pro nekoho nepochopitelne lidstvo stejne nevymrelo... Ad kvalita plastu - nevim asi, podle ceho posuzuji odbornici jako ty, ale ten povrch napr. ve Fabii, pripominajici nejvic ze vsecho smirkovy papir potazeny na zulovym balvanu ja osobne za kvalitni nepovazuji ani s privrenim obou oci o potlacenim reakci zaludecnich stav...No nic, proste dalsi, co se nedokaze smirit s tim, ze rada lidi vybira veci v pomeru cena/uzitek, coz majitel osklive a mirne obstarozni Fabie nemuze nikdy pochopit.
Kdo chce, může se podívat na website SDA (Sdružení dovozců automobilů) a všechna čísla si tam najít, ověřit a ještě si nad nimi zapřemýšlet. Moje poznámky:1. Getž je za 1-6/2006 v segmentu malých vozů druhý za fabií, čili první mezi dováženými vozy, před thalií, 206, yarisem, polem...Jelikož nejvíc aut za půlrok se prodalo právě v tomhle segmentu, je to výsledek, který se opravdu cení.2. V celkovém pohledu za půlrok je Hyundai 4., stejně jako loni, prodal ale od nějakých 200 aut víc, čili se mu opravdu daří v ČR zvyšovat prodeje, i když jen mírně (ve srovnání s prodeji globálními).3. Proti dřívějšímu období vyklidil Hyundai pozice v nižší střední, kde donedávna dominoval na 1.-2. místě s výprodejem starého accentu. Zatím se accent (tedy: už převážně nový) v červnu propadl na 8. místo, celoročně je accent 4. Tady budou důležitá čísla někdy na konci 3. kvartálu, která ukážou, jestli se nový accent chytí - proti bude působit tlačenice malých sedanů i fakt, že v ČR nejsou sedany zvlášť oblíbené. Starý accent jako liftback měl výhodu, kterou teď Huyndai obětoval - prodává nový accent jen jako sedan, aby zabránil kanibalizaci nového ria.4. Trochu paradoxně řadí SDA do nižší střední po bok accentu i elantru. Ta dlouhodobě není žádný kasaštyk (za červen 20., za půlrok 17.), ale začíná teď její velký výprodej před příchodem nové generace. Čísla na podzim zase ukážou, jestli se Hyundai podaří zopakovat brilantní výprodej jako v případě accentu. Současná akční cena velmi slušně vybavené elantry se točí kolem 300.000.5. V ČR se Hyundai nadále příliš nedaří ve střední třídě (tam zas SDA kdovíproč řadí octavii). Nová Sonata přes příznivé přijetí redakcemi motožurnálů zkrátka nemá image manažerského a fleetového vozu (trvale kolem 17. místa). Passaty, mazdy 6, jetty (!), P407 atd. ji strčí do kapsy. Je to velký rozdíl proti asijským a US trhům, ale jsme holt jiný kraj. Člověku se chce poznamenat, že Hyundai před zhruba 5-6 lety úplně vysadil z programu verzi kombi ve všech segmentech a v Evropě je za to trestaný.6. V terénních (pardon SUV) vozech naopak Hyundai s Kií uchvátily dlouhodobě prvních 4-5 špriclů a nový Santa (47 kusů červen) má mnohonásobný náskok před zbytkem. Jediná nová skvělá Suzuki Vitara (32 kusů červen, 2. místo) se s ním dokáže vážně přetahovat a slušný zásek umí ještě Honda CRV (16 kusů červen), která se přetahuje s Tucsonem (17 kusů) v oblasti 3.-4. místa.7. Bída je to naopak v segmentu MPV. Matrix je za půlrok 20., Trajet 43.-44. Je to tím smutnější, že Matrix předběhl svou dobu a přišel na počátku tisíciletí s koncepcí flexibilního čtyřmetrového minivanu, na kterou až dodatečně odpovídaly např. meriva nebo idea a ještě později fusion, note, nebo teď roomster. V Asii se stal matrix výborným artiklem, u nás se zkrátka nechytil, podle mého názoru i v důsledku nedostatečného marketingu. Jelikož trh MPV je v Evropě zlatonosný, má tady Hyundai velký černý puntík a měl by s tím hledět něco udělat. Mimo jiné proto, že na getzu a santa fé se prodeje na věčnost udržet nedají. Takže, kde máte pánové Portico a HED?
V porovnani s clankem auto.cz mi ty cisla ale moc nesedi :-))Na auto.cz maji za cerven 2006 764 registrovanych aut (mezirocni rust 8,5%) spolecne s LUV, ale LUV ma u H za posledni pulrok podil 13,4%, takze tezko rict, jak interpretovat to cislo 600, OA munis LUV to asi nebude.Dal pak auto.cz ma za cerven H jako 5. dovozce (stejne jako loni), nikoli 3.Pak jeste nesedi 781 LUV z 4199 aut za prvi pololeti. Auto.cz uvadi podil LUV 13,4%, coz jestli jeste umim pocitat, je mene LUV. Mimo to tady to nema ani uvedeny zdroj (auto.cz SDA).
Nechápu ty, co nadávají na Škodovku (vše špatný a starý) a nakonec si koupí korejce. Jel jsem sice ne Hyundaem, ale Kiou Sorento 2,5 Tdi kvalita interiéru se nedá se Škodovkou srovnávat, jasně vítězí Škoda. U Hyundae platí to samé. Jasně, je to pouze můj názor, tak mi ho neberte. A cena? Přidejte si nějakou tu výbavu a zase jasně vítězí Škoda, snad jedině základní výbava je výhodnější u korejců. Je sice hezké, že nás korejci zásobují autama SUV, ale kdo zvás majitelů jezdí lese, polem nebo terénem vůbec? Jinak nejsem majitelem Škodovky, ale japonce...R.
Srovnávat Sonátu s nějakou jinou škodovkou, než superbem je idiotismus, stejně jako například Accenta s Fábií ve stejný ceně. To snad může jen neinformovanej blb. (A že jich tu je :o))
To tu skoro kazdy vi, kam by tyhle auta meli byt zarazene. Jde o to ze porovnavame ceny u obou znacek. A tady, i kdyz Hyundai nabizi auta vyssi tridy, je korea levnejsi. Sam mam hyundai, uz starsi, ale jezdim i s novou octavii. Ale ze by zpracovani skodovky bylo az tak super, mi nepripada.
Kromě toho má Hyundai v klasických osobácích 6 různých modelů, škodovka 3. Třeba by nám Jorg mohl vysvětlit, jak se těch 6 : 3 má správně porovnávat. (nechávám stranou MPV, sportovní vozy a terénní/SUV) :-)
ty myslíš motor crdi,byls dlouho na sluníčku,dej si kapesník namočenej na hlavu-blouzníš-vidíš u korejců Tdi.
To myslis vazne s tou cenou? Ono je teplo, uz chapu..... Staci mi porovnat Sonatu a Octavii. I kdyz Sonata je o vic nez tridu vys, tak cenove je skodovka drazsi.
Mysli to sice asi vážně, ale vážně se nepodíval na ceníky. Není třeba chodit až za sonatou, stačí skromně porovnat fabii sedan s novým accentem (a nezapomenout se přitom podívat, cože to má fabia za motor pod kapotou). A případně si do toho accentu taky sednout, aby kolega věděl, proč nemá pravdu, pokud jde o ergnomiku, kvalitu potahů, plastů a dílenského zpracování. :-)
Vážně to myslím. Jak jsem psal, Škodovku nemám, ale vím jak vypadá, jak se v ní jede a co může nabídnout a to samé vím i o korejcích. A stále mi dává víc, než korejec. Stačí mi když se podívám na servis... Má už korejec vůbec pozink? Fabia už sedm let... Nechci se tady hádat, někdo rád holky jiný zase vdolky... a vo tom to je. Přece nebudeme jezdit všichni jedním autem, že jo? Krásný víkend Vám všem ;-).R.
Jen abychom si to ujasnili. stejně jako mám výhrady ke škodovkám, mám výhrady taky k Hyundai, Kie a ex-Daewoo, a to ke každé té značce zvlášť. Žádný generální korejec neexistuje, stejně jako jsou jasné rozdíly mezi Hondou, Toyotou a třeba Nissanem. V tvém případě jsem reagoval na tvrzení, že škodovka nakonec vyjde cenově líp nebo stejně jako "korejec". Dělal jsem si pro sebe tahle srovnání během let opakovaně, ne kvůli kritizování, ale protože jsem se rozhodoval, co koupit. A pokud jde o motorizaci a výbavu lomeno cena to vždycky Hyundai, případně Kia a dost často i Daewoo vyhrály. U motorizace nejde o to, jestli někdo odůvodni HTP 1,2 v poměrně těžké fabii, ale o to, že Hyundai osazený 1,4 16V/71kW dosahuje ceny nižší nebo minimálně plně srovnatelné. - Btw: má už fabia tříletou záruku bez omezení proběhu, nebo ještě pořád tu dvouletou, vynucenou EU?;-) - Jinak souhlasím, jen ať si každý jezdi, v čem se mu líbí.
No, ono to bude nekde uprostred. Skoda neni levna a na korejcich je nizsi cena znat.
Pekna odpoved na clanek o Roomsteru. Hyunday to PR dela taky dobre ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.